CTWT en het Coronavirus

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork
CTWT-lid: Ja

Re: CTWT en het Coronavirus

Bericht door Proeme » wo 25 maart 2020 09:21

ik had al besloten mijn rondjes voorlopig wat korter te houden voor de mail van de KNWU binnen kwam.

Zonder helm een onoverzichtelijke kruising oversteken is overigens altijd onverstandig, ook als er geen corona rondgaat...

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » wo 25 maart 2020 09:44

el_loco schreef:
di 24 maart 2020 22:23
Richtlijn uit de mail van de KNWU is niet meer dan 3 uur en geen zware interval. Vooral je verstand gebruiken lijkt me, geen rare dingen doen. Het lijkt me onverstandiger om zonder helm met 25 p/u een onoverzichtelijke kruising over te steken dan om een duurtraining van 3,5 a 4 uur te doen...
De bond kan wel wat roepen, net als de waanzin die de KNVB nu roept om te gaan kijken of er na 6 april toch weer gevoetbald kan worden. Dan denk ik, zo'n kleedkamer is echt niet anders dan een woonkamer. Daar moet dan ook de regel voor 1,5m afstand houden gelden. Dat krijg je dus nooit voor elkaar in een gemiddelde kleedkamer. Nog helemaal los van het feit dat voetbal een contactsport is. Wat dat betreft houden de bonden er dus hun eigen aparte redenatie op na.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » wo 25 maart 2020 10:37

_20200324_195129.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » wo 25 maart 2020 10:39

Alexander schreef:
wo 25 maart 2020 09:44
Wat dat betreft houden de bonden er dus hun eigen aparte redenatie op na.
eigen redenatie is maar 1 ding: geld.

dat hysterische gedoe om toch maar die competitie af te kunnen ronden of om die Tour of OS door te kunnen laten gaan.
Laatst gewijzigd door Thierry le Brun op wo 25 maart 2020 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » wo 25 maart 2020 10:40

.

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » wo 25 maart 2020 10:55

Ik vind die richtlijnen waarin een absolute duur wordt genoemd als wat maximaal nog verantwoord zou zijn om je immuunsysteem niet te zwaar te belasten echt de grootst mogelijke onzin. Voor een goed getrainde prof is 3 uur fietsen iets totaal anders dan voor een bierbuikfietser die net uit zijn winterslaap komt. Hoe kun je die 3 uur dan zo als een absoluut gegeven roepen? Ondanks dat ik de afgelopen weken wel heb gezien dat dit bij velen ontbreekt, zou eenieder dit toch met zijn eigen gezonde verstand wel kunnen bepalen? Gewoon jezelf niet naar de kloten rijden en niet alle energiereserves helemaal leeg trekken. Zo lastig is het toch niet?

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » wo 25 maart 2020 11:05

Wat dat betreft heb je een goed punt en ik twijfel wel over de Haute Route volgende week op Zwift. Toch wel een behoorlijke inspanning 3 dagen achter elkaar.

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » wo 25 maart 2020 12:34

Zaterdag de Full PRL met mevrouw Schlange
Afbeelding

Geer
Carbon Racefiets
Fiets: Ja

Bericht door Geer » wo 25 maart 2020 20:08

kaj_666 schreef:
wo 25 maart 2020 10:55
Ik vind die richtlijnen waarin een absolute duur wordt genoemd als wat maximaal nog verantwoord zou zijn om je immuunsysteem niet te zwaar te belasten echt de grootst mogelijke onzin. Voor een goed getrainde prof is 3 uur fietsen iets totaal anders dan voor een bierbuikfietser die net uit zijn winterslaap komt. Hoe kun je die 3 uur dan zo als een absoluut gegeven roepen? Ondanks dat ik de afgelopen weken wel heb gezien dat dit bij velen ontbreekt, zou eenieder dit toch met zijn eigen gezonde verstand wel kunnen bepalen? Gewoon jezelf niet naar de kloten rijden en niet alle energiereserves helemaal leeg trekken. Zo lastig is het toch niet?
Dank je Kai! Precies mijn gedachte. Stay fit! Lekker fietsen. Niet te gek!
Biologisch

Proeme

Bericht door Proeme » vr 27 maart 2020 22:17

de minister noemt specifiek wielerclubs

https://nos.nl/video/2328552-grapperhau ... p-pad.html

Geer
Carbon Racefiets
Fiets: Ja

Bericht door Geer » za 28 maart 2020 17:18

Proeme schreef:
vr 27 maart 2020 22:17
de minister noemt specifiek wielerclubs

https://nos.nl/video/2328552-grapperhau ... p-pad.html
Hij spreekt zichzelf trouwens lekker tegen over met het gezin naar buiten gaan. Te veel polderen in mijn ogen.

Wat me opvalt is dat het vooral de babyboomers zijn die totaal geen afstand houden, twee aan twee fietsen en niet aan de kant gaan, en halve fietspaden bezitten met groepjes.

Ja, ik fiets alleen. Ook voor Corona eigenlijk al veel.
Biologisch

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » za 28 maart 2020 17:22

Geer schreef:
za 28 maart 2020 17:18

Wat me opvalt is dat het vooral de babyboomers zijn die totaal geen afstand houden, twee aan twee fietsen en niet aan de kant gaan, en halve fietspaden bezitten met groepjes.
Viel mij idd ook op de afgelopen week. Zijn vooral de 60+ers die in (weliswaar kleine) groepjes rijden.

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » wo 01 april 2020 19:38

Derde update
Na onze mails van 10 en 19 maart over het Coronavirus komen we wederom met een update omdat de actualiteit ons weer heeft achterhaald.
- De organisatie van Les Marcaires heeft 30 maart besloten de cyclo af te gelasten. Daarmee is ook het CTWT-arrangement komen te vervallen. We hebben het huisje kostenloos kunnen annuleren. Dit betekent dat alle deelnemers hun geld terug krijgen gestort.
- De organisatie van de Gran Fondo Sportfull Dolimiti Race heeft 31 maart besloten de granfondo voor 2020 te annuleren. Tegelijk maakten ze de datum voor komend jaar bekend: 20 juni 2021.
We hebben als bestuur gekeken wat de mogelijkheden zijn. Oorspronkelijk was het idee om de reis naar Frankrijk te verplaatsen als Italië niet tot de mogelijkheden zou behoren. De cyclo La Morzine Haut Chablais zou dan de afsluiting zijn. We hebben echter besloten om niet voor dit alternatief te gaan. Frankrijk zit namelijk tot 24 mei ook nog dicht. We lopen dus het risico erg veel werk te steken in een nieuwe reis, nieuwe hotels en nieuwe routes met als groot risico dat we deze alsnog op 24 mei moeten afblazen.
Het bestuur heeft daarom besloten de gehele reis naar 2021 te verplaatsen. Dus alles blijft hetzelfde; routes, hotel en afsluitende cyclo. Met de reisorganisator hebben we afgesproken dat de aanbetaling die we nu hebben gedaan gewoon blijft staan voor 2021. We zijn ons geld dus niet kwijt. Dat is er coulant, want de organisator verdient op dit moment ook geen cent. Wij zijn immers niet de enige die een reis annuleren.
Concreet betekent dit dat iedereen die zich voor deze reis heeft ingeschreven automatisch is ingeschreven voor de reis van 2021. Mocht je niet mee kunnen in 2021. Laat ons dat dan weten per mail of pb. Je krijgt in dat geval je aanbetaling terug en je plaats kan vervolgens worden ingenomen door een ander.
- Op 7 juni staat de ZeeBra Classic op het programma. We gaan er vooralsnog van uit dat deze doorgang kan vinden. Maar op dit moment is natuurlijk niets zeker in de wereld.

- 25 juli staat Rad am Ring op het programma. Hiervoor hebben we alle voorbereidingen opgeschort tot er meer duidelijkheid is.

- 6 september. Clubkampioenschap in Nieuwegein. We gaan er vooralsnog uit dat deze doorgaat.

- 19 tot 21 september. Rothaus Riderman. We wachten even met het opstarten voor de activiteiten voor deze meerdaagse cyclo tot er meer duidelijkheid is.

Het spijt ons dat we op dit moment niet meer duidelijkheid kunnen bieden. Wanneer de situatie rondom het Coronavirus zich wat stabiliseert kijken we welke activiteiten nog doorgaan en of we eventueel nieuwe activiteiten kunnen invoegen op de kalender ter compensatie van de afgelaste evenementen.

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » vr 03 juli 2020 18:57

RaR gaat ook definitief niet door.... hopelijk gaat Riderman wel door

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Op naar de Velomediane!

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » za 04 juli 2020 11:09

Alwin schreef:
vr 03 juli 2020 18:57
RaR gaat ook definitief niet door.... hopelijk gaat Riderman wel door

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Nee, hoor. Die is op 30 juni definitief afgelast

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » zo 05 juli 2020 17:28

De Cyclokalender-post "20 cyclo's die wel gewoon doorgaan in 2020" begint met de dag voorbariger te worden.. Volgens mij zijn de Riderman, Rad am Ring, Eifel 205, Krusnoton, Gavia e Mortirolo, 3 Ballons intussen al afgelast.. Benieuwd of de andere 13 allemaal zullen doorgaan of dat er nog meer afgelastingen volgen.

Proeme

Bericht door Proeme » zo 05 juli 2020 21:46

1) ik heb zitten kijken wat de regels zijn voor België en Duitsland. Het fietsweekend van CTWT doet vermoeden dat ik gewoon de grens over kan fietsen en ook weer terug. ANWB en BuZa doen dat ook vermoeden. Wel mondkapje mee voor het geval dat ik ergens stop. Klopt dat of zie ik iets over het hoofd?

2) weet iemand al van toertochten in Nederland die wél doorgaan?

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » zo 05 juli 2020 22:00

Belgie geen probleem
Duitsland is wat strenger. dus daar wel mondkapje mee. (of buff, B-cup bh,waterpolocap, maandverband of inlegkruisje , als het maar voor je mond/neus geplakt kan worden).

Proeme

Bericht door Proeme » zo 05 juli 2020 22:18

check. Thnx.

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX

Bericht door gios » zo 05 juli 2020 22:43

kaj_666 schreef:
zo 05 juli 2020 17:28
De Cyclokalender-post "20 cyclo's die wel gewoon doorgaan in 2020" begint met de dag voorbariger te worden.. Volgens mij zijn de Riderman, Rad am Ring, Eifel 205, Krusnoton, Gavia e Mortirolo, 3 Ballons intussen al afgelast.. Benieuwd of de andere 13 allemaal zullen doorgaan of dat er nog meer afgelastingen volgen.
Voorzichtige conclusie is inderdaad dat het "niks" meer wordt dit jaar met grootschalige tochten. Kleinere tochten gaan, zelfs nu, al wel vaak door.
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » zo 05 juli 2020 22:44

kaj_666 schreef:
3 Ballons is volgens mij afgelast vanwege te weinig animo (dacht dat ik zoiets las op Fietsforum). Waar ik me wat bij kan voorstellen, want ik heb ook geen zin om een tijdlang bij de start tussen 2000 man/vrouw te staan momenteel. Sowieso vond ik dat al het minst aantrekkelijke bij een cyclo.

Dus er zullen nog wel meer volgen die afgelast worden.

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 06 juli 2020 07:25

Wombcat schreef:
zo 05 juli 2020 22:44
kaj_666 schreef:
3 Ballons is volgens mij afgelast vanwege te weinig animo (dacht dat ik zoiets las op Fietsforum). Waar ik me wat bij kan voorstellen, want ik heb ook geen zin om een tijdlang bij de start tussen 2000 man/vrouw te staan momenteel. Sowieso vond ik dat al het minst aantrekkelijke bij een cyclo.

Bij de start van DM 2 jaar geleden heb ik nauwelijks tussen de andere deelnemers hoeven staan. Het is een kwestie van de juiste positie kiezen.

Je kunt ook er dus voor kiezen laat aan te sluiten in het vak.

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » ma 06 juli 2020 07:52

Alexander schreef:
ma 06 juli 2020 07:25
Wombcat schreef:
zo 05 juli 2020 22:44
kaj_666 schreef:

Bij de start van DM 2 jaar geleden heb ik nauwelijks tussen de andere deelnemers hoeven staan. Het is een kwestie van de juiste positie kiezen.

Je kunt ook er dus voor kiezen laat aan te sluiten in het vak.
maar als 2000 man/vrouw dat wil gaan doen.... kun je mooi vooraan staan.

el_loco
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » ma 06 juli 2020 08:46

Ik zou dit jaar deelnemen aan l`etappe du tour, wat verplaatst is naar 5 september. Maar ik heb echt geen zin om met 10.000 man van over de hele wereld startnummers op te halen/te wachten voor de start/dringen voor de ravitaillering/ etc terwijl er nog steeds een pandemie heerst. Komt volgend jaar wel weer, is niet anders...
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 06 juli 2020 10:36

Dat is zeker waar, maar met CTWT kunnen we onze eigen ravitaillering inrichten. En bij niet al te drukke cyclo's kun je ook de drukte mijden door later aan te schuiven.

Voor de afgelaste cyclo's kan ik me voorstellen dat de kosten niet gedekt kunnen worden en dat hiervoor een minimum aantal deelnemers voor vereist is.

Plaats reactie