Geannuleerd! 6 sep CTWT Clubkampioenschappen 2020

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Geannuleerd! 6 sep CTWT Clubkampioenschappen 2020

Bericht door Alwin » di 16 juni 2020 11:01

Zoals het er nu naar uitziet worden de clubkampioenschappen op zondagmiddag 6 september de eerste activiteit die we als club kunnen organiseren. Wie heeft volop gefietst en wie heeft nog last van de opgelopen corona-kilo's?

Het programma moeten we nog definitief invullen. We kunnen de gebruikelijke opzet hanteren met een tijdrit en een wegwedstrijd maar als iemand andere ideeen heeft zijn deze ook van harte welkom.

Naast deelnemers hebben we ook naast de baan hulp nodig. Denk aan starters, tijdwaarnemers, BBQ-masters etc. Wil of kun je niet meerijden, dan kun je dus ook op die manier aanwezig zijn en een leuke middag meemaken.

De dag zal ook weer afgesloten worden met een maaltijd. Mogelijkheden genoeg dus om weer eens bij te kletsen en misschien plannen te smeden voor de rest van het seizoen dat misschien langer duurt dan gebruikelijk.

Hou deze post in de gaten voor verdere informatie.
Op naar de Velomediane!

ahensen
Kinderzitje
Fiets: Cervélo R5

Re: 6 sep CTWT Clubkampioenschappen 2020

Bericht door ahensen » di 16 juni 2020 13:07

Ik houd hem in de gaten. Rijd graag mee.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Harm Jan
Carbon Racefiets
Fiets: Cube Peloton
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » do 18 juni 2020 07:14

Zet hem met potlood erin, heb dan vakantie en het kan zijn dat ik in Oostenrijk zit
Be someone who makes you happy.

Lethalp
Moderator
Fiets: Wilier Zero SLR

Bericht door Lethalp » vr 26 juni 2020 10:11

Bij deze dan; +1

OProg
Kinderzitje
Fiets: Colnago C60

Bericht door OProg » di 30 juni 2020 12:53

Ik hou het ook in de gaten. :)

Alwin
Moderator
Contacteer:

Bericht door Alwin » za 11 juli 2020 09:19

De animo voor de clubkampioenschappen blijkt niet groot. We hebben daarom als bestuur besloten om de wedstrijd te annuleren. Dit jaar zal er niets voor in de plaats komen omdat dit te kort zou zitten op de Zeebratocht.

We gaan kijken wat we volgend jaar gaan doen. Weer de CC of misschien een tocht met gelijke opzet ergens anders?
Op naar de Velomediane!

Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Re: Geannuleerd! 6 sep CTWT Clubkampioenschappen 2020

Bericht door Proeme » za 11 juli 2020 16:56

oh, ik moest mn planning nog maken... Maar inderdaad wel kans dat ik de CC zou schrappen omdat CC+ZeeBra wat veel is.

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX

Bericht door gios » zo 12 juli 2020 22:20

Hoe weten jullie dat de animo niet groot is? :roll:
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Alwin
Moderator
Contacteer:

Bericht door Alwin » ma 13 juli 2020 07:48

gios schreef:
zo 12 juli 2020 22:20
Topic is geopend op 16 juni. Daarna waren er in 4 weken tijd 4 reacties. Drie personen die hem met potlood in de agenda zetten of het in de gaten houden en één definitieve aanmelding. Een medeorganisator van eerdere edities wist nog niet of hij wel kon helpen.

Iets zegt me dan dat leden er niet op zitten te wachten. Is niet erg. Wordt de Zeebratocht het evenement in Nederland dit jaar.
Op naar de Velomediane!

spokes
Moderator
Fiets: 1+1+1

Bericht door spokes » ma 13 juli 2020 08:25

gios schreef:
Volgens mij gaat het niet alleen om het huidige beeld dat er geen aanmeldingen komen. Het ck is al jaren een activiteit die wij als bestuur hoog op de prioriteitenlijst hebben staan omdat het samen met het trainingsweekend jarenlang een activiteit is geweest waar veel ctwt-ers op af kwamen en waar het sociale aspect meer dan bij andere activiteiten gericht is op het creëren van een verenigingsgevoel.
Beide evenementen vragen qua organisatie wat voorbereiding. Voor het ck moet de baan in Nieuwegein al ver van te voren vastgelegd worden omdat deze anders niet meer beschikbaar is.
De afgelopen jaren is het organiseren van het ck niet bepaald succesvol geweest. De animo loopt sterkt terug en we zien dat andere activiteiten zoals de Camerig classic en nu de groepsritten over een aantal dagen enorm aanslaan. Hoe realistisch is het dan om vol te houden aan het organiseren van een evenement waarbij het nog maar de vraag is of het resultaat opweegt tegen de investeringen die gedaan worden. Volgens mij hebben/ herkennen meer leden dit gevoel, alleen het vroeg plaatsen van een aankondiging heeft er opnieuw niet tot geleid dat we een verandering zien. Bijvoorbeeld dat mensen zich, bewust van de status van het ck, eerder aanmelden. of de animo uiteindelijk wel of niet groot is doet er dan minder toe. We zien wat aanmeldingen met potlood (niet de meest populaire term bij een organiserende partij overigens), wel leden die de post lezen, maar niet reageren en dus ook geen aanmeldingen. Dat alles bij elkaar heeft er toe geleid dat we als bestuur in de laatste vergadering het doorgaan ven het ck ter discussie hebben gesteld. Voor de goede orde, er zijn bijna altijd bestuursleden te porren voor wat rondjes rijden op een afgesloten parcours, ook wij vinden het jammer om al in dit stadium dit besluit te moeten nemen en te delen. Wij vinden het jammer dat het ck niet meer de status van vroeger heeft, maar vooruitkijkend zien we ook andere nieuwe initiatieven ontstaan waarmee we meer leden tevreden stellen. Ik zal er ook nog iets over melden in de nieuwsbrief die einde deze maand verstuurd moet worden.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » ma 13 juli 2020 09:15

spokes schreef:
ma 13 juli 2020 08:25
gios schreef:
Volgens mij gaat het niet alleen om het huidige beeld dat er geen aanmeldingen komen. Het ck is al jaren een activiteit die wij als bestuur hoog op de prioriteitenlijst hebben staan omdat het samen met het trainingsweekend jarenlang een activiteit is geweest waar veel ctwt-ers op af kwamen en waar het sociale aspect meer dan bij andere activiteiten gericht is op het creëren van een verenigingsgevoel.
Beide evenementen vragen qua organisatie wat voorbereiding. Voor het ck moet de baan in Nieuwegein al ver van te voren vastgelegd worden omdat deze anders niet meer beschikbaar is.
De afgelopen jaren is het organiseren van het ck niet bepaald succesvol geweest. De animo loopt sterkt terug en we zien dat andere activiteiten zoals de Camerig classic en nu de groepsritten over een aantal dagen enorm aanslaan. Hoe realistisch is het dan om vol te houden aan het organiseren van een evenement waarbij het nog maar de vraag is of het resultaat opweegt tegen de investeringen die gedaan worden. Volgens mij hebben/ herkennen meer leden dit gevoel, alleen het vroeg plaatsen van een aankondiging heeft er opnieuw niet tot geleid dat we een verandering zien. Bijvoorbeeld dat mensen zich, bewust van de status van het ck, eerder aanmelden. of de animo uiteindelijk wel of niet groot is doet er dan minder toe. We zien wat aanmeldingen met potlood (niet de meest populaire term bij een organiserende partij overigens), wel leden die de post lezen, maar niet reageren en dus ook geen aanmeldingen. Dat alles bij elkaar heeft er toe geleid dat we als bestuur in de laatste vergadering het doorgaan ven het ck ter discussie hebben gesteld. Voor de goede orde, er zijn bijna altijd bestuursleden te porren voor wat rondjes rijden op een afgesloten parcours, ook wij vinden het jammer om al in dit stadium dit besluit te moeten nemen en te delen. Wij vinden het jammer dat het ck niet meer de status van vroeger heeft, maar vooruitkijkend zien we ook andere nieuwe initiatieven ontstaan waarmee we meer leden tevreden stellen. Ik zal er ook nog iets over melden in de nieuwsbrief die einde deze maand verstuurd moet worden.
ben ik mee eens. Maar 1 zinntjes dat er te weinig animo is 2 maanden voor tijd was wel een beetje kort door de bocht. In het verleden kwamen alle aanmelding ook kort van tevoren.
Leukste van het CK was de bbq. Wat mij betreft gaan we een stuk fietsen en drinken dan een biertje.

gios
Carbon Racefiets

Bericht door gios » ma 13 juli 2020 09:37

Dank voor de uitgebreide reactie.
In openingspost staat dat dit topic in de gaten gehouden moet worden, en dat heb ik netjes ;-) gedaan. Er stond niet dat ik interesse moest tonen of dat ik me alvast kon aanmelden. Daarbij komt meer dan de helft van de leden nooit op het forum... Er zijn er vast meer zoals ik, die zeer zeker interesse hebben /hadden.

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » ma 13 juli 2020 12:56

Ik heb niet gereageerd omdat ik mijn zoontje niet opnieuw teleur wil stellen dat het wederom niet doorgaat. Persoonlijk vind ik het jammer dat er niet gedacht wordt aan de kinderen voor wie zo'n CK een hoogtepunt kan zijn. Ja het is niet aantrekkelijk om rondjes te rijden op zo'n parcours. Maar doe het dan verdomme voor de kinderen die hier naar uitkijken.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 13 juli 2020 12:58

Alexander schreef:
ma 13 juli 2020 12:56
Ik heb niet gereageerd omdat ik mijn zoontje niet opnieuw teleur wil stellen dat het wederom niet doorgaat. Persoonlijk vind ik het jammer dat er niet gedacht wordt aan de kinderen voor wie zo'n CK een hoogtepunt kan zijn. Ja het is niet aantrekkelijk om rondjes te rijden op zo'n parcours. Maar doe het dan verdomme :shock: voor de kinderen die hier naar uitkijken.
zal dat helpen?
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 13 juli 2020 13:04

Thierry le Brun schreef:
ma 13 juli 2020 12:58
Alexander schreef:
Ik heb niet gereageerd omdat ik mijn zoontje niet opnieuw teleur wil stellen dat het wederom niet doorgaat. Persoonlijk vind ik het jammer dat er niet gedacht wordt aan de kinderen voor wie zo'n CK een hoogtepunt kan zijn. Ja het is niet aantrekkelijk om rondjes te rijden op zo'n parcours. Maar doe het dan verdomme :shock: voor de kinderen die hier naar uitkijken.
zal dat helpen?
Geen idee. Maar ik ben ontzettend teleurgesteld dat het met een ledental van 150-200 blijkbaar niet mogelijk is om zeg eens 20 deelnemers bij elkaar te krijgen die hun deelname in dienst stellen voor de kidsrace.

Alwin
Moderator
Contacteer:

Bericht door Alwin » ma 13 juli 2020 13:26

Alexander schreef:
ma 13 juli 2020 13:04
Thierry le Brun schreef:
Alexander schreef:
zal dat helpen?
Geen idee. Maar ik ben ontzettend teleurgesteld dat het met een ledental van 150-200 blijkbaar niet mogelijk is om zeg eens 20 deelnemers bij elkaar te krijgen die hun deelname in dienst stellen voor de kidsrace.
Ik begrijp dat jouw kinderen enthousiast waren over de kidsrace en vind het jammer voor hen dat de wedstrijd weer niet doorgaat. De kidsrace is echter in het leven geroepen om ook de kinderen te vermaken tijdens een wedstrijd van papa/mama. We organiseren geen wedstrijd voor onze leden zodat we een kidsrace kunnen houden.

Vroeger had je nog wel eens dikke banden wedstrijden. Misschien iets voor je zoon om mee te doen als die in de buurt gehouden worden?
Op naar de Velomediane!

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 13 juli 2020 14:01

Alwin schreef:
ma 13 juli 2020 13:26
Alexander schreef:
ma 13 juli 2020 13:04
Thierry le Brun schreef:

zal dat helpen?
Ik begrijp dat jouw kinderen enthousiast waren over de kidsrace en vind het jammer voor hen dat de wedstrijd weer niet doorgaat. De kidsrace is echter in het leven geroepen om ook de kinderen te vermaken tijdens een wedstrijd van papa/mama. We organiseren geen wedstrijd voor onze leden zodat we een kidsrace kunnen houden.

Vroeger had je nog wel eens dikke banden wedstrijden. Misschien iets voor je zoon om mee te doen als die in de buurt gehouden worden?
Het is zeker waar dat het om primair om de wedstrijdrijders gaat, maar voor de kinderen gaat het om de atmosfeer om samen met papa of mama in een klein besloten gezelschap samen aan een wedstrijd mee te doen. Niet alleen mijn kinderen waren enthousiast, ik heb genoeg andere blije gezichtjes gezien.

spokes
Moderator
Fiets: 1+1+1

Bericht door spokes » ma 13 juli 2020 17:47

Alexander schreef:
Ik heb niet gereageerd omdat ik mijn zoontje niet opnieuw teleur wil stellen....
Maar doe het dan verdomme voor de kinderen die hier naar uitkijken.
Ik hou me meestal in op dit soort reacties. Maar ik ben er wel een beetje klaar mee om dit soort commentaar van je te krijgen als ik iets post wat niet naar je zin is.
Laat je zoontje lekker lid worden van een wielerclub, neem zelf intitiatief als hij dit zo leuk vindt. Dan hoef je niet achterover leunend af te wachten tot er iets voor je geregeld wordt en de teleurstelling te verwerken als het niet naar je zin is. Het is heel makkelijk om achteraf dan te reageren. Denk je nou echt dat wij dit soort dingen ook niet bedenken? Je mag van mij alles roepen hier, maar realiseer je dat je met deze post geen vrienden maakt. Je provoceert en laat niet voor het eerst zien dat je maar weinig besef hebt wat wij achter de schermen bespreken en doen om het voor 170 leden zo goed mogelijk te organiseren. En ga nou niet weer excuus aanbieden of uitleggen waarom je zo reageert. Dit had je niet zo moeten doen!

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 13 juli 2020 17:56

spokes schreef:
ma 13 juli 2020 17:47
Alexander schreef:
Ik heb niet gereageerd omdat ik mijn zoontje niet opnieuw teleur wil stellen....
Maar doe het dan verdomme voor de kinderen die hier naar uitkijken.
Ik hou me meestal in op dit soort reacties. Maar ik ben er wel een beetje klaar mee om dit soort commentaar van je te krijgen als ik iets post wat niet naar je zin is.
Laat je zoontje lekker lid worden van een wielerclub, neem zelf intitiatief als hij dit zo leuk vindt. Dan hoef je niet achterover leunend af te wachten tot er iets voor je geregeld wordt en de teleurstelling te verwerken als het niet naar je zin is. Het is heel makkelijk om achteraf dan te reageren. Denk je nou echt dat wij dit soort dingen ook niet bedenken? Je mag van mij alles roepen hier, maar realiseer je dat je met deze post geen vrienden maakt. Je provoceert en laat niet voor het eerst zien dat je maar weinig besef hebt wat wij achter de schermen bespreken en doen om het voor 170 leden zo goed mogelijk te organiseren. En ga nou niet weer excuus aanbieden of uitleggen waarom je zo reageert. Dit had je niet zo moeten doen!
Mijn kritiek is niet richting de organisatie maar juist richting leden die het CK om diverse redenen links laten liggen.

Jij noemt het provoceren, ik noem het even hard duidelijk maken dat niet opgegeven voor het CK je daarmee andere leden dupeert die wel graag aan het CK mee willen doen en uiteraard het duperen van de organisatie die hier tijd en energie in steekt. Dit CK kent op deze wijze enkel verliezers. Het is gewoon jammer dat van de 150-200 leden er maar een beperkt aantal interesse blijken te hebben in het CK, ondanks het aangenomen voorstel het eens per twee jaar te organiseren.

Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Proeme » ma 13 juli 2020 20:09

Alexander schreef:
ma 13 juli 2020 17:56
niet opgegeven voor het CK
waar had ik me kunnen opgeven dan? Ik heb nooit begrepen dat dit topic daar al voor was. Andere jaren was er volgens mij ook een apart info-topic en een apart inschrijf-topic.

Door corona zijn er nogal wat agenda's overhoop gegooid. Dat men zich dan niet heel vroeg inschrijft vind ik ook vrij logisch. Ik had zowel ZeeBra als CK in mijn agenda staan. Kon prima. Door corona zit het ineens wel heel dicht op elkaar en dat is voor mij gewoon niet haalbaar. September is sowieso lastig, maar ik was vast van plan om het CK aanwezig te zijn. Nu het zo dicht op elkaar zat werd ik gedwongen te kiezen. En eerlijk: dan was de keus op ZeeBra gevallen en niet op het CK. Maar dat was oorspronkelijk dus helemaal niet de bedoeling.
Nu is er voor mij gekozen en ik ben zeker van plan om bij ZeeBra aanwezig te zijn.

Ik weet niet wat het bestuur allemaal besproken heeft. Die hebben ongetwijfeld een hele serieuze afweging gemaakt. Enkel afgaand op wat ik op het forum lees: ik mis een inschrijftopic, ik mis dat er rekening gehouden wordt met onzekerheden door corona, en dan lijkt de conclusie "weinig animo" me heel erg voorbarig. Maar om precies dezelfde reden steun ik Spokes in zijn opmerking dat jij (Alexander) overdreven negatief bent.

mark.meijerink
Driewieler
Fiets: Pinarello FP2

Bericht door mark.meijerink » ma 13 juli 2020 21:25

Is het een idee om een inschrijftopic te openen om te kijken hoeveel mensen er toch mee zouden willen doen? Desnoods gewoon tot en met zondag?

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 13 juli 2020 21:32

Feit is dat het CK al jaren problemen heeft met de aanmeldingen. Allerlei discussies al geweest over datum en of andere locatie. Alles is al eens besproken maar beter is het nooit meer geworden. Misschien gewoon accepteren dat de formule uitgewerkt is? En op zoek gaan naar andere activiteiten?
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

gios
Carbon Racefiets

Bericht door gios » ma 13 juli 2020 21:52

Iedereen kan zich aanmelden voor de ZeeBra Classic. Met pen of desnoods potlood.

mark.meijerink
Driewieler
Fiets: Pinarello FP2

Bericht door mark.meijerink » ma 13 juli 2020 21:55

gios schreef:Iedereen kan zich aanmelden voor de ZeeBra Classic. Met pen of desnoods potlood.
Reeds met pen

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 13 juli 2020 23:18

Thierry le Brun schreef:
ma 13 juli 2020 21:32
Feit is dat het CK al jaren problemen heeft met de aanmeldingen. Allerlei discussies al geweest over datum en of andere locatie. Alles is al eens besproken maar beter is het nooit meer geworden. Misschien gewoon accepteren dat de formule uitgewerkt is? En op zoek gaan naar andere activiteiten?
Dat klopt en dat is ook zo besproken met het voorstel eens in de twee jaar te doen. En ja, ik kan me best voorstellen dat het saai is om 20 rondjes over dat parcours te rijden. Het heeft ook niet mijn voorkeur, maar ik doe het ook niet voor mezelf.

@Proeme. Ik ben niet negatief maar zwaar teleurgesteld dat wij leden het niet voor elkaar weten te krijgen om zeg eens tot 20 deelnemers te komen. Dit in de eerste editie na het voorstel om het eens in de twee jaar te doen. Ik steun daarentegen Alwin om het CK te annuleren wegens te weinig animo. Het verleden heeft laten zien dat enerzijds er niet ineens de nodige leden zich aanmelden en anderzijds dat er nog de nodige afmeldingen komen vlak voor het CK. Vorig jaar is er meen ik nog tot 2 weken voor het CK gewacht op voldoende deelname. Vergeet niet dat er nu een vakantie periode komt, tot wanneer wil je dan wachten met annuleren.

Plaats reactie