12 september 2021: Camerig Classic

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
Ariën
Aluminium Racefiets
Fiets: Pinarello Paris
CTWT-lid: Ja

Re: 12 september 2021: Camerig Classic

Bericht door Ariën » za 11 september 2021 23:25

Noontje schreef:
za 11 september 2021 16:38
We hebben de Camerig vandaag verkend, hij ligt er goed bij :oke:
:oke:
T = 150

Cor01
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Cor01 » zo 12 september 2021 04:04

Veel fiets plezier allemaal ! Zit in de nachtdienst dus kan er helaas niet bijzijn.
Vroeger.....toen kon ik pas hard fietsen...;-)

http://www.youtube.com/watch?v=E-sW2NnL ... re=related

Danizz
Kinderzitje
Fiets: Cervelo R5

Bericht door Danizz » zo 12 september 2021 06:05

Ik kan er vandaag helaas toch niet bij zijn. Er zijn wat familiare zaken tussen gekomen, wat vandaag geregeld moet worden.
Ik wens jullie allemaal veel succes en plezier!

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » zo 12 september 2021 09:15

Veel plezier vandaag!
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » zo 12 september 2021 12:18

Ze zijn onderweg! Dit jaar een typisch 2021 stukje gravel erin.
Afbeelding

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » zo 12 september 2021 19:52

Afbeelding
Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Harm Jan
Carbon Racefiets
Fiets: Cube Peloton
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » zo 12 september 2021 21:06

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Be someone who makes you happy.

mark.meijerink
Driewieler
Fiets: Pinarello FP2

Bericht door mark.meijerink » zo 12 september 2021 21:09

Afbeelding
Afbeelding

Sent from my iPhone using Tapatalk

Proeme
Carbon Racefiets

Bericht door Proeme » zo 12 september 2021 21:25

zo, ik ben weer thuis. Een geslaagde dag, waar ik behalve de CC ook nog even de Vaalserberg (vanuit België) heb meegepakt (met een PR, jeuj). Allen dank voor de gezelligheid.

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » zo 12 september 2021 21:57

De officiële uitslag
1. Wesley
2. Geert
3. Arien
4. Ronald V
5. Tom
6. André
7. Alwin
8. Ronald B.

Dnf
Mark
Ilona
Philip
Martin K

DNS
Harm Jan
Martin G
Pierre
Marit

Kluus
Kinderfiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Kluus » zo 12 september 2021 21:59

Bedankt allemaal voor de mooie dag! :oke:

wesout
Kinderzitje
Fiets: Sensa Giulia

Bericht door wesout » zo 12 september 2021 22:48

Bedankt voor de leuke dag! Super geregeld. 👍🏻

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » ma 13 september 2021 05:37

MEG schreef:
zo 12 september 2021 21:57
De officiële uitslag
1. Wesley
2. Geert
3. Arien
4. Ronald V
5. Tom
6. André
7. Alwin
8. Ronald B.

Dnf
Mark
Ilona
Philip
Martin K

DNS
Harm Jan
Martin G
Pierre
Marit
Harm Jan ,Pierre en Marit zijn toch gewoon gestart onderaan de Camerig , volgens mij.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » ma 13 september 2021 07:09

Maar we hebben na de warmrijronde geen complete eerste ronde gereden.
Marit en ik zijn (na lunch bij het Hijgend Hert) slechts tot Buitenlust gekomen. En zeker niet op wedstrijdtempo :-)
Bij starten hoort toch wel de ambitie zo ver mogelijk te komen. En die was er bij ons niet.

https://www.strava.com/activities/5948748072
Afbeelding

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 13 september 2021 07:55

Pino schreef:
ma 13 september 2021 07:09
Marit en ik zijn (na lunch bij het Hijgend Hert) slechts tot Buitenlust gekomen. En zeker niet op wedstrijdtempo :-)
Bij starten hoort toch wel de ambitie zo ver mogelijk te komen. En die was er bij ons niet.

Al hijgend?

Zoals je het beschrijft ben je wel van start gegaan. Maar who cares... 😉

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » ma 13 september 2021 08:44

Pino schreef:

Ik heb ook alleen de formationlap gedaan en daarna nog 1 x de Caterig net al jullie 2 en Harm Jan.

Afbeelding

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » ma 13 september 2021 08:48

Het was weer een geslaagde dag!

De aanloop naar de Camerig was dit keer via de gemakkelijke route. Niet de mooiste maar zo bleef alles wel mooi bij elkaar en gaf het gelegenheid tot bijkletsen. Ik vond het prettig maar als de meningen anders zijn hoor ik het graag.

Rondje SUST ging ook goed. Was wel even vreemd opkijken toen de hele groep ineens achter me bleek te rijden terwijl ik ze voor me verwachtte. Bleken ze na de afslag in Gemmenich gewacht te hebben. Bij Sippenaken merkte ik het verschil tussen de toppers en mij. Ik moest echt even terugschakelen en zij reden gewoon weg alsof er niets aan de hand was. Fijne reality check....

Na de start besloten lekker door te rijden. Nog een tijdje met André opgereden en bij de 2e keer Camerig was ik hem zomaar kwijt. Bij de derde keer Camerig gestopt om op de eersten te wachten maar daar kreeg ik het toch wat fris en besloot ik nog een klein rondje Vijlen te doen. Toen ik via de Rugweg weer op de Camerig kwam bleken ze al gefinisht. We wachtten nog even op de overige deelnemers en via Buitenlust om de terrasgangers op te halen weer terug naar Valkenburg.

Het Shimano Cycling Center is op zich een mooie locatie met goede voorzieningen maar de horeca liet toch wel te wensen over. Voor de volgende editie moet ik nog even kijken of we deze aanhouden of toch terug gaan naar de oude locatie. Dat is nu Kwaremont koerscafe en biedt nog dezelfde mogelijkheden.

Eén ding was overigens opvallend: voor een CTWT evenement hadden we wel erg mooi weer 8)
Op naar de Velomediane!

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » ma 13 september 2021 09:02

who cares schreef:
ma 13 september 2021 08:44
Pino schreef:

Ik heb ook alleen de formationlap gedaan en daarna nog 1 x de Caterig net al jullie 2 en Harm Jan.
Top dat jij en Harm Jan weer op de fiets zitten!!

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 13 september 2021 09:04

who cares schreef:
ma 13 september 2021 08:44
Pino schreef:

De Catering is eigenlijk altijd wel het hoogtepunt tijdens de CC, dat begon al met Priscilla.

Proeme
Carbon Racefiets

Bericht door Proeme » ma 13 september 2021 14:03

Alwin schreef:
ma 13 september 2021 08:48
De aanloop naar de Camerig was dit keer via de gemakkelijke route. Niet de mooiste maar zo bleef alles wel mooi bij elkaar en gaf het gelegenheid tot bijkletsen. Ik vond het prettig maar als de meningen anders zijn hoor ik het graag.
ik had wel het gevoel dat door het makkelijkere parcours de snelheid flink omhoog ging, waardoor het voor mij soms nog best doorstampen was om bij te blijven. Dat geeft niet, ik wist toen ik zaterdag in de auto stapte al dat ik een DNF zou krijgen. ;)
Maar dan hadden we dus net zo goed iets rustiger een iets mooiere route kunnen pakken.

(kwa vermoeidheid dan he, we waren aan de late kant dus een korte route was sowieso logischer gisteren)
Rondje SUST ging ook goed. Was wel even vreemd opkijken toen de hele groep ineens achter me bleek te rijden terwijl ik ze voor me verwachtte.
haha, ja, dat was een raar moment. Ik heb echt niet gemerkt dat we ze voorbij gereden zijn. Ik probeerde alleen maar het gat naar jou dicht te rijden...

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » ma 13 september 2021 19:22

Wat mij betreft een zeer geslaagde dag. Ik had me al voorgenomen om me niet te mengen in de strijd om de gouden spaak omdat met dat met LBL in de benen niet verstandig leek. Vandaar wel zoveel mogelijk meegereden, maar vervolgens een eigen rondje te rijden. Rustig op weg naar de finish werd in eerst gepasseerd door Wesley en vervolgens door Geert. Tot mijn verbazing kwam ik ze beide op de top van de Camerig weer tegen. Ze waren reeds gefinisht. Vervolgens boven staan wachten om de rest te zien binnenkomen, waaronder Arien die een indrukwekkende sprint trok. Nadat we iedereen weer bij elkaar gevonden hadden, zijn we rustig terug naar Valkenburg gereden voor een douche, een borrel, een pastamaaltijd en natuurlijk, het belangrijkste de prijsuitreiking. Volgend jaar weer.

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » ma 13 september 2021 19:31

Proeme schreef:
ma 13 september 2021 14:03
haha, ja, dat was een raar moment. Ik heb echt niet gemerkt dat we ze voorbij gereden zijn. Ik probeerde alleen maar het gat naar jou dicht te rijden...
De groep was in Gemmenich iets te ver doorgereden en stond op ons te wachten. Wij sloegen direct rechtsaf waardoor zij in de achtervolging moesten. Geen probleem voor hun natuurlijk........
Op naar de Velomediane!

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 13 september 2021 20:05

Alwin schreef:
ma 13 september 2021 19:31
Proeme schreef:
ma 13 september 2021 14:03
De groep was in Gemmenich iets te ver doorgereden en stond op ons te wachten. Wij sloegen direct rechtsaf waardoor zij in de achtervolging moesten. Geen probleem voor hun natuurlijk........
Komt wellicht omdat vorig jaar dat stukje weg voor de kerk afgesloten was.

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » ma 13 september 2021 20:11

Hoi Iedereen bedankt voor de gezelligheid en applaus voor de organisatie.

MIjn deelname stond lang op nee, dat vanwege de gezondheid van mijn 90 jarige moeder. Ze was de laatste weken al zwak op haar benen door het vocht dat ze vast hield. Een week of 6 geleden kreeg ze een blaasontsteking en kort daarop een longontsteking. Daar was ze bijna van verlost toen ze 's avonds de balans op haar slaapkamer verloor en ze viel. Daarbij brak ze haar rechterpols en rechterschouder. Door dat kwam ze naar haar ziekenhuis bezoek terecht in een Kort duur Verblijf kamer om daar van te herstellen. Op de 27e werd er bloed afgenomen en kwam de huisarts de uitslag vertellen. Daar bleek haar nierfunctie nog 10 % te zijn en had ze nog steeds wat vocht achter de longen. In samenspraak met de huisarts zouden we een ziekenhuisopnamebeslissing over het weekend tillen. Mijn zus heeft daarna 's avond nog een goed gesprek gehad en foto's uit haar leven bekeken en was ze vrij opgewekt. Ze is daarna naar huis gegaan. De volgende dag heeft de verpleging haar gewassen , aangekleed . Haar in een fysiorolstoel geplaatst die je kunt kantelen. Ze hebben haar een boterham en koffie voor haar neergezet en om 09.30 uur verlaten om verder met de verpleging van anderen verder te gaan. Mijn oudste broer kwam een uur later binnen en riep naar haar , maar ze antwoordde niet en toen hij haar zag en voelde ze al redelijk koud aan , dus is ze vlak nadat de verpleegsters weg waren rustig ingeslapen. Het is jammer dat we niet bij haar waren toen het gebeurde , maar ze is tenminste vredig ingeslapen zonder echt pijn te hebben geleden aan haar gezicht te zien.

Ze is nu weer herenigd met haar man ( 3,5 geleden overleden en in haar graf bijgezet en samen liggend in een graf langs haar ouders ) en met haar ouders , broers en zussen.

Dit fietsuitje was dan ook een afleiding van de laatste 6 weken.

Voor mezelf ging het beter dan verwacht , alleen mis de oude kracht van voor mijn ongeluk 4 jaar geleden. Door 2 slecht heupen , artrose , waarvan de rechtste een halfjaar geleden vervangen is door een THP en 1,5 jaar maar 60 km gefietst te hebben tot ik weer mocht/kon fietsen ( de rechter heup gaf gewoon geen fijn gevoel om te fietsen wat nu wel weer is , maar mijn linkerheup nu op het programma staat in de komende weken). Dus hopelijk zo snel mogelijk zodat het echte werk in 2022 weer opgebouwd kan worden. We zien wel welk niveau ik nog haal , jaren opbouw is vlug weg als je weinig doet / kunt met de benen.

Het is nu alles een plaatsje geven en verder gaan met mijn leven zonder ouder maar wel met 2 broers en 1 zus.

Groeten Martin Kuijten

Afbeelding

Kluus
Kinderfiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Kluus » ma 13 september 2021 20:27

Zeker een geslaagde dag, rustig naar de Camerig rijden en lekker het rondje voorverkennen. Bij Gemmenich was er inderdaad wat verwarring in onze groep omdat de route de vorige keer blijkbaar niet over de "Rue des Ecoles" ging (later bleek dat deze toen was afgesloten) maar dit er nu wel logischer uit zag. Het was toch een goed moment om even te verzamelen dus wij stonden inderdaad even voorbij het kruispunt te wachten en zagen de rest toen de "Rue des Ecoles" in vliegen, dat was dus de juiste route. Kuttingerweg bleek open te liggen en na het uit te proberen niet echt veilig te berijden waarna we met zijn allen hebben afgesproken om over de Smidsberg verder af te dalen tijdens de wedstrijd rondjes, ook niet verhard, maar wel een "fatsoenlijke" gravelweg in plaats van de hopen los zand op die Kuttingerweg. Tot slot besloot Alwin (volgens mij? ;-)) om met het oog op de tijd voor 3,5 rondje te gaan met de finish op de top van de Camerig bij de kruising en toen konden we gaan!

Na de start van de wedstrijd was het plan oorspronkelijk om met een aantal man zo lang mogelijk bij elkaar te blijven maar bleek al snel niet te gaan lukken. Arien ging er al direct hard vandoor op het begin van de Camerig, toen we die uiteindelijk weer bij haalden en Wesley en ik hem voorbij reden ontstond er toch een gat op de rest van de vroege kopgroep met in ieder geval Arien, Tom en Ronald. Even overlegd met Wesley en toch besloten om niet te wachten en samen op tempo de Camerig af te rijden. Aan de top van de Camerig was er niemand achter ons te zien dus dan maar doorrijden. Daarna een rondje met Wesley kop over kop gereden maar ik wist al wel dat ik hem niet de hele race bij zou gaan houden.

Op het stukje gravel (wat mij eigenlijk wel beviel :D) ging ik zonder remmen volle bak door en aan het eind ervan zag ik dat ik toch een behoorlijk gat had op Wesley, ik bedacht nog dat dat mooi uit kwam omdat ik dat gat misschien zou kunnen te gebruiken om 'iets' rustiger aan de Camerig te beginnen en zo misschien nog een hele ronde samen te kunnen doen. Helaas haalde Wesley mij in de bocht op de Camerig (met het hekje) al met een mooi tempo bij en ik had geen benen meer om bij hem aan te pikken. Vanaf dat moment was ik dus alleen.

De rondes daarna op eigen tempo afgewerkt en af en toe (ok, vrij regelmatig) omkijkend of er al iemand in zicht kwam maar dat was niet het geval. Vlak voor de laatste keer Camerig haalde ik nog een CTWTer in maar ik zag al snel dat dat Martin was waarvan ik wist dat die een eigen ronde aan het rijden was. Door naar de top dus waar Wesley al uitgerust en wel op zijn rots klaar zat. Ernaast gaan zitten en wachten op de rest.

Al met al een prachtige dag gehad, met geweldig weer, een mooi rondje fietsen en OK eten (vooruit we zijn nog wel even langs de McDonalds gereden maar ga er als catering ook maar aanstaan om die hongerige renners allemaal te voeden :roll:). Dank aan de organisatie het was allemaal top geregeld. :oke:

Oja, voor de analysten/stravisten onder ons, ik heb de Strava segmentjes voor deze "gravel" editie aangemaakt:
Rondje: https://www.strava.com/segments/29830824
Hele race: https://www.strava.com/segments/29830858

Edit: ik lees nu pas bovenstaande reactie van who cares, heftig verhaal en nog gecondoleerd. Hopelijk is gisteren een mooie afleiding voor je geweest. En succes met je verder operaties en herstel.
Laatst gewijzigd door Kluus op ma 13 september 2021 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie