4-11 juli 2022. CTWT-ledenreis naar Feltre en GF Pinarello VOL

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
DeRosa
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja

Re: 4-11 juli 2022. CTWT-ledenreis naar Feltre en GF Pinarello VOL

Bericht door DeRosa » di 12 juli 2022 15:54

Pino reed dan ook als een jonge versie van zichzelf!

Enfin, ik zal hieronder wat bespiegelingen optekenen die mij zijn bijgebleven van een prettig weekje gezamenlijk fietsen in de zuidelijke Dolomieten. Het is een gevarieerd fietsgebied met cols die ik niet kende maar die nog lang als verhaal opgediept gaan worden. De Monte Grappa vanuit Seren del Grappa bijvoorbeeld. Het middenstuk met uitschieters van 29% kun je ook prima wandelend doen! De Passo Manghen (vanuit Castelnuovo) mag op de lijst van een der allermooiste Italiaanse beklimmingen :oke: Schitterende vergezichten, weinig kakkerlakken maar ook acrobatische berggemsen en bovenop de col een behulpzame Tsjechische!

Ook de inwenige mens wordt daar prima verwend, al had ik mij wel wat meer mogen verdiepen in deze boeiende regio met zijn bewogen geschiedenis. Op de Grappe sneuvelden in WO I bv. meer soldaten dan Nederlanders omkwamen tijdens de hongerwinter. Boeiend is bovendien dat de slagvelden op de Grappa destijds het nationaal narratief moesten kleuren maar dat tegenwoordig nog maar weinig Italianen zich herkennen in dit soort herdenkingscultuur; ze laten veel liever een tattoo zetten!

manghen.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » di 12 juli 2022 16:47

Heerlijke week gehad. Een paar losse highlights.
Omhoog fietsen is niet iets waar ik veel talent voor lijk te hebben, maar het geeft telkens grote voldoening om weer een pittige klim af te strepen. Als toetje en cherry op de cake vaak gevolgd door een lekkere afdaling.
Prettig aan het hotel was dan ook dat het in het dal lag. In tegenstelling tot de Teutoonse noordelijker Dolomieten was het echt Italie waar je met je Nederduits geen potten weet te breken, een “grazie” deed het goed.
De combinatie van de lengte van de beklimmingen en gebrekkige klimcapaciteiten deed mij vaak naar een ontbrekende Dente di lupo verlangen.
De laatste dag kon ik de Everest voor de week nog voltooien. De heatmap heeft met veel nieuwe kilometers weer een leuke aanvulling gekregen.
De wijze raad van Jim heeft mogelijk het klimmen wat bevorderd, daarom wordt op redelijk soortgelijke wijze doorgegaan, exacte doel nog nader te bepalen. Als wielertoerist weer iets dergelijks aanbiedt heb ik zeker interesse.

Tot later!
F183E268-D420-4FCE-A583-ACC8BD982C8C.jpeg
Afbeelding

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » vr 15 juli 2022 10:59

Heerlijk kunnen fietsen in een mooie omgeving in prettig gezelschap. Mijn trip begon richting Mittenwald waar ik een kort ritje gemaakt heb om te acclimatiseren en de plaatselijk kloof bezocht heb, alvorens door te rijden richting eindbestemming Lamon.

Op maandagavond besloten we tijdens het eten voor dinsdag een rustig rondje te rijden met mogelijkheden om wat wegen te verkennen voor andere dagen. En zo gingen we dinsdagochtend op pad voor een rondje Passo del Brocon, een niet al te lastige maar wel lange klim. Eigenlijk zijn alle passen in de regio wel lang, veelal 20+ km. Bovenop de Brocon een terrasje gepakt en nadat we wat druppeltjes spotten in wat plassen van een eerdere regenbui besloten we vooral even weer haast te maken om verder door te fietsen. Helaas bleek de weg verder afgezet en we besloten meteen maar om dezelfde weg terug richting hotel te rijden. De wolken bleven dreigen maar verder dan een paar spatjes kwam het gelukkig niet.

Dinsdag bij het avondeten werd al snel duidelijk dat de Grappa voor de volgende dag op het programma stond. En zo hadden Pleun, Edwin en Edo al snel het plan om de Grappa van twee zijden te beklimmen en van beide zijden het meest uitdagende profiel. Pierre sloot zich aan om de meest uitdagende kant van de Grappa te beklimmen en ik koos voor de "watjes" kant, maar nog steeds een uitermate pittige klim met een paar steile stukken tussendoor. En zo geschiedde het, we gingen als groep samen op pad en ik miste bijna nog de afslag richting Caupo daar waar voor mij de klim naar de top van de Grappa begint. Na het uitrijden van Caupo gaat het meteen al steil omhoog, een lekkere opwarmer voor de rest van de klim. Na krap 3 uur kom ik voldaan boven en kon ik genieten van het uitzicht. Ik besloot af te dalen en zie in de verte een bekend shirtje. Dat bleek Pierre te zijn en we besloten "samen" de Grappa af te dalen. Pierre nam af en toe wat foto's en ik daalde dan in mijn eigen tempo rustig verder.

Donderdag was een welverdiende rustdag en bij het avondeten werden de opties besproken voor de Manghen op vrijdag. Er loopt een mooi fietspad net ten zuiden van de grote weg. Maar dat heen en terug zou wat saai kunnen zijn en was er ook nog een alternatief om bovenlangs via een eerder gereden route re rijden. Een andere optie was met de auto naar de voet te rijden en alleen de Manghen te doen. Uiteindelijk kozen we voor de meest praktische oplossing en dat was via het fietspad en na de afdaling de keuze te houden wie terug wil via het fietspad en wie bovenlangs wil rijden met de nodige extra hoogtemeters. Met de Grappa nog in de benen had ik vooraf al besloten de Manghen niet helemaal op te fietsen maar tot tweederde.
En zo gingen we dus op pad, het fietspad bleek een bijzonder goede keuze te zijn en tussendoor kwamen we we nog wat Transalp deelnemers tegen. Aan de voet van de Manghen even gepauzeerd bij een fiets terras, de bidons bijgevuld en na het uitrijden van het dorpje begon weg meteen omhoog te gaan. Nog even een ander dorpje door met en daarna begon de "officiële" klim pas echt en de Garmin sprong over naar het segment dat ik zou gaan fietsen. Het deel van de Manghen dat ik gereden heb is vrij gevarieerd, zo rijd je langs afgronden van honderden meters diep met alleen een vangrail en wat bomen naast je en zo rijd weer tussen typische alpenweiden. En zo rijd je lekker aan een constant stijgingspercentage en zo varieert de weg tussen flink steil en vals plat. Dat maakt de Manghen een mooie klim omdat het zo onvoorspelbaar is. En dan heb ik van horen zeggen het mooiste deel nog gemist. Na het uitrijden van het segment een mooi plekje gevonden om even stil te staan, even wat te eten en bidons om te wisselen en weer op pad voor de afdaling. Na een minuutje kwam ik Pierre tegen en ik twijfelde nog even om weer om te draaien. Achteraf wel spijt, als ik had geweten dat ik hele tijd al voor Pierre zat was ik doorgereden. Want eigenlijk voelde ik me wat bezwaard dat er de hele tijd op mij gewacht moest worden en zeker bij de Manghen kunnen de verschillen flink oplopen. Maar goed, dat is achteraf en ik ben gewoon afgedaald richting het fiets terras. Daar genoten van het uitzicht, een heerlijke brioche, wat colaatjes en opgevallen dat ik niet de enige was die zich uren kon vermaken op het terras. Na twee uurtjes terras besloot ik weer op de fiets te kruipen en ik was nog niet de bocht om of ik hoorde Pierre me roepen die in gezelschap van Edo was. En zo reden we met zijn drietjes over het fietspad weer terug richting hotel. Na een paar minuten werden we bijgehaald door twee Italianen die vervolgens het tempo aanvoerden. De ene Italiaan, die al op leeftijd was, had een shirtje aan dat minstens twee maten te groot was en de andere Italiaan zat wat scheef op zijn fiets. Maar ze voerden een mooi strak tempo en we bleven netjes in hun wiel hangen. Op enig moment voerden wij weer het tempo op en waren we ze ineens kwijt. Onderweg op het fietspad kwamen we een leuk terras tegen en besloten we voor een stop. En zo zat ik op de terugweg meer op het terras dan op de fiets. Maar daar was het weer ook naar, het was veruit de mooiste dag van de week om lekker even te ontspannen en te genieten. Even later kwamen de Italianen ook op het terras en we werden vriendelijk begroet. Maar het moment van de dag was toch wel dat één van beide heren spontaan een boer liet en verontschuldigend begon te lachen. Dat leidde tot de nodige consternatie op het terras. Vervolgens weer op pad en Pierre had er flink zin in, ik kon amper het wiel volgen.

Vrijdag bij het avondeten waren de ideeën een beetje op qua route voor de volgende dag. We zouden weer de Croce kunnen doen, alleen waren de meningen wat verdeeld hoe en vanaf welke kant. Op zaterdagochtend kwam Edwin spontaan met het idee om de Cima Campo te doen, hij had een dag eerder een bordje gezien tijdens de route en daarna wat gekeken op internet. Snel even een route in elkaar gezet met toch weer de nodige hoogtemeters. De Cima Campo is wederom een lange klim, begint even steil, is verder redelijk constant maar heeft een verraderlijk slot met wat steile stukjes. Tijdens de afdaling een terras gespot waar een paar Italianen op leeftijd aan het genieten waren van een groot bord pasta en uiteraard vervolgens zelf ook zo'n bord pasta geprobeerd.

Op zondag besloot ieder zijn eigen weg te gaan. Edwin zou een grote ronde gaan fietsen met 3 serieuze passo's welke hij tot The Three Sisters benoemde en ik zou de Croce op en neer gaan en kijkend naar het profiel kwam dat neer op Three Little Sisters. Het hotel ligt werkelijk aan de voet van de Croce, of beter gezegd de Faller, en even de bocht om en de weg begint meteen te stijgen. De Croce van deze kant is een gelijkmatige klim tot je bij de afslag komt en je door kunt klimmen richting de Col de Gnao. Een mooi typisch rustig bergweggetje waar je in een lekker ritme kan komen. Het klinkt verwarrend maar vanaf de top daal je weer af naar de Croce. Na een paar kilometer afdalen sla ik rechtsaf om de Croce via een andere kant te beklimmen, namelijk via de Col Melon. Ook dit is weer een mooie gelijkmatige klim die lekker loopt. Op de top van de Col Melon staat het standbeeld van Campagnolo waar Pino eerder aan refereerde, maar welke ik blijkbaar geheel gemist heb toen ik er langs reed. Vervolgens weer afdalen richting de Croce en doordalen richting de laatste Little Sister, ofwel de Col Falcon en dan kom je weer uit waar ik eerder rechtsaf richting de Col de Gnao reed. Echt een rondje gereden dus rondom de Croce. De Col Falcon is een heerlijke klim waar ik lekker in een ritme kon komen en was een mooie afsluiter van een heerlijk weekje fietsen.

Alles bij elkaar dus een mooie fietsweek gehad in een mooie omgeving en in goed gezelschap. Helaas had ik wat last van fysieke ongemakken, bijvoorbeeld waar ik zelf wel invloed op had zoals matig getraind en wat overgewicht en waar ik zelf wat minder invloed op had zoals een vrij pijnlijke schouder waar ik al maanden last van heb en diarree (waar waren toch al die rollen WC papier voor nodig....).

Het hotel was prima en de bediening was zeer vriendelijk. Daarnaast was het eten goed, al was er wat weinig keuze qua pasta gerechten. Het hotel is weliswaar gelegen aan een drukke doorgaande weg maar dat heb ik zelf niet als hinderlijk ervaren. Alleen de eerste nacht was wat lawaaiig waardoor ik amper heb kunnen slapen maar voor de rest van de week was het niet tot last.

Qua omgeving is het echt anders als mijn eerdere week in Corvara. Dat ligt meer op hoogte en blijf je meer op hoogte en zijn de klimmen wat regelmatiger en korter. In deze regio zijn de klimmen vrij lang en vrij onregelmatig, maar hierdoor is het ook wat gevarieerder qua gevoel en qua uitzicht. Kortom, het zelfde stukje Italië maar dan compleet anders. En hier spreken ze Italiaans en geen Duits, maar behalve op de Passo del Brocon waar ze wel weer Duits spreken. Je zit hier dus net op/onder de taalgrens.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » vr 15 juli 2022 12:17

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675

Bericht door Alwin » vr 15 juli 2022 21:38

Mooi verslag Alexander :oke: Zo te zien was de reis voor iedereen de moeite waard.

We zijn aan het kijken wat we volgend jaar op het programma moeten zetten dus als jullie nog ideeën hebben, kom maar op!
Op naar de Velomediane!

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » za 16 juli 2022 11:32

Alwin schreef:
vr 15 juli 2022 21:38
We zijn aan het kijken wat we volgend jaar op het programma moeten zetten dus als jullie nog ideeën hebben, kom maar op!
* Rondreis Italië van twee jaar geleden (voorbereiding is grotendeels al gedaan, maar weer Italië is wellicht een beetje saai...)
* Marmotte Alpen week
* Marmotte Pyreneeën week

Wellicht is eerst een enquete houden een idee. Zelf denk ik dat de interesse afhankelijk is van de uitdaging. Dit keer stond er geen aansprekende cyclo op het programma en dat is de uitdaging meteen wat minder. Uiteindelijk heeft niemand dan ook de cyclo gereden, wel een andere cyclo. Ofwel, de interesse haal je of uit de cyclo of uit een uitdagende rondreis. Denk ik..

Voor mij persoonlijk vond ik dit prima en ik heb heerlijk kunnen fietsen. Uiteindelijk gaat het er om hoe je het voor jezelf invult.

Edwin P
Fiets: Cannondale

Bericht door Edwin P » za 16 juli 2022 15:08

Mijn reisgenoten hebben inmiddels al een verslag gemaakt. Dit geeft al een heel goed beeld van hoe de week verlopen is. Dat komt mij goed uit, want ik ben niet zo’n ster in verslagen schrijven. Ik laat het liever met foto’s zien.......

Wat was het een geweldige week!! 😍😍
20220706_205049.jpg
Samen met Alexander, Pierre, Edo en Pleun een zeer gezellig Italië mogen beleven. Mooi weer, lekker eten en hele goede koffie, maar vooral de bijzonder mooie ritten die we hebben gemaakt zullen me altijd bijblijven.

Met hoofdletters: GENIETEN
20220709_122612.jpg

De Grappa met zijn vele verschillende vergezichten en de Manghen in zijn pure schoonheid waren veruit de mooiste ritten.

Mijn totaal van deze week: 13.000 hm !!
original_fc2ebeb4-ea0e-4773-a0f3-a2a7ddd8854c_20220708_124733.jpg

En als laatste; Dat moet Pierre dan weer overkomen, zo'n stugge Oostenrijker achter het tol loket van de Brenner. 😂
Pierre, bedankt voor de klets onderweg, het was kei gezellig!!

De rest ook bedankt voor een super toffe week.
Ik kijk al uit naar het volgende buitenlandse avontuur.

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » za 16 juli 2022 22:31

Edwin P schreef:
za 16 juli 2022 15:08
volgens mij zit de Ardennenreis (26-28 augustus) nog niet vol ;)

mooie verslagen mannen! Jaloersmakend om te lezen.

Edwin P

Bericht door Edwin P » ma 18 juli 2022 00:35

Proeme schreef:
za 16 juli 2022 22:31
Edwin P schreef:
za 16 juli 2022 15:08
volgens mij zit de Ardennenreis (26-28 augustus) nog niet vol ;)

mooie verslagen mannen! Jaloersmakend om te lezen.
Mijn snipperdagen zijn voor dit jaar al op.
Volgend jaar weer :oke:

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » ma 18 juli 2022 08:35

Het is in een weekend ;-)

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 18 juli 2022 08:37

MEG schreef:
ma 18 juli 2022 08:35
Als je er bij was geweest dan had je geweten dat Edwin ook in het weekend werkt. ;-)

Edwin P

Bericht door Edwin P » za 23 juli 2022 12:30

MEG schreef:
ma 18 juli 2022 08:35
Ploegendienst

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » di 06 september 2022 18:05

Vandaag een brief ontvangen van de leasemaatschappij dat ik in Oosternrijk 16km/u te hard gereden heb op de terugrit. Boete is 45 euro.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » di 06 september 2022 19:22

Alexander schreef:
di 06 september 2022 18:05
Vandaag een brief ontvangen van de leasemaatschappij dat ik in Oosternrijk 16km/u te hard gereden heb op de terugrit. Boete is 45 euro.
Daar gaat je prijzengeld
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » di 27 september 2022 15:01

Inmiddels de boete ontvangen. 50 euro of 23 uur in de cel.

Brief bevat een QR-code. Kun je helaas niet mee betalen, maar wel scannen met je telefoon en de gegevens kopiëren.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 27 september 2022 16:50

Alexander schreef:
di 27 september 2022 15:01

Brief bevat een QR-code. Kun je helaas niet mee betalen, maar wel scannen met je telefoon en de gegevens kopiëren.
Ik zou voor 23 uur cel kiezen. En er mooi een paar dagen aan vast knopen

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » di 27 september 2022 16:58

Rob T schreef:
di 27 september 2022 16:50
Alexander schreef:

https://www.novotel-wien-hauptbahnhof.com/

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » di 27 september 2022 17:07

Rob T schreef:
di 27 september 2022 16:50
Alexander schreef:

kun je wel zeggen dat je langer in de bak hebt gezeten dan Mathieu!

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » di 27 september 2022 17:10

Alexander schreef:

En de leasemaatschappij meldde je €45 ???
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » di 27 september 2022 17:11

who cares schreef:
di 27 september 2022 17:10
Alexander schreef:

En de leasemaatschappij meldde je €45 ???
inflatie

Plaats reactie