Veldrit wedstrijden 2019-2020

Rijden op de weg in de winter beu? Heb je ervaring met veldrijden of wil je dat juist krijgen, hier alles over modderhappen.
arjensmit
Driewieler
CTWT-lid: Ja

Re: Veldrit wedstrijden 2019-2020

Bericht door arjensmit » di 22 oktober 2019 07:08

Veel plezier bij je nieuwe club Marcel!

Ronald, kop op. Het waren twee modderritten. 'T Twiske zal een veel leuker parcours worden

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » di 22 oktober 2019 07:56

Marcel3204 schreef:
ma 21 oktober 2019 19:31
Beste CTWT-ers,

Bij deze mijn laatste bijdrage op dit forum: ik richt me geheel op het off-road gebeuren en heb me afgemeld als CTWT-lid per einde dit jaar. Ik rijd dit jaar al voor mijn nieuwe club, daarom een laatste fotootje van de cross van gisteren.

Ik heb veel fietsplezier gehad bij CTWT; een hoop leuke herinneringen zullen me bijblijven, en dan met name de trainingsweekenden. Dank aan het bestuur en de leden daarvoor. Alle goeds aan iedereen, en wie weet tot bij een cross (NK in Rucphen?).

Groet, Marcel Janssen
Dat je straks geen lid meer bent, betekent niet dat je hier niet meer mag posten hoor. Laat gerust weten hoe het gaat. Altijd leuk om te zien hoe iemand zijn sport beleefd :oke:
Op naar de Velomediane!

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » di 22 oktober 2019 08:17

Zaltbommel1.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Dennis
Kinderzitje
Fiets: Bianchi

Bericht door Dennis » zo 27 oktober 2019 20:08

1e CX-wedstrijd ooit. Deelname aan de Midden Nederland veldritcompetitie. Vandaag was dat een thuiswedstrijd; Eemland in Amersfoort. Geen moeilijk parcours, prima voor een eerste keer. Wat is dit leuk :D
Dennis cx 2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

RoyS
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Canyon Ultimate CF
Contacteer:

Bericht door RoyS » ma 28 oktober 2019 09:35

Gister tweede cross, Twiske. Super leuk parcours. Helaas lag ik al vrij snel op een hoopje, nog wel een halfuurtje kunnen rijden maar mijn derailleur was zo krom dat hij continue oversloeg. Na 36 min was het dus einde race.

Op naar volgende week!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Do you know that guy that gave up? Neither does anybody els!

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » ma 28 oktober 2019 11:40

@Dennis Mooi! Ben ook ooit bij de MNC begonnen. Leuke wedstrijden. Was wel even schrikken toen ik over een balk moest springen. Wist ik veel hoe je op en af springt :D

@roy balen man! Derailleur krom of alleen je derailleur pad?

RoyS
Fiets met zijwieltjes
Contacteer:

Bericht door RoyS » di 29 oktober 2019 21:12

Jan Willem schreef: @roy balen man! Derailleur krom of alleen je derailleur pad?
Gelukkig alleen het padje!

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » do 31 oktober 2019 10:27

RoyS schreef:
di 29 oktober 2019 21:12
Jan Willem schreef: @roy balen man! Derailleur krom of alleen je derailleur pad?
Gelukkig alleen het padje!

dat valt mee. Hoewel het bij mij een behoorlijke uitdaging was om een passende te vinden. Met een kromme pad krijg je voor geen mogelijkheid de boel goed afgesteld.

RoyS
Fiets met zijwieltjes
Contacteer:

Bericht door RoyS » di 10 december 2019 19:33

Afbeelding

Zondag waren we met de Amsterdamse Cross Competitie op bezoek bij ASC Olympia (Sloten). Een technisch parcours en door de regen van de dagen ervoor behoorlijk glibberig.

Waar het in de ochtend nog regende en flink waaide in Amsterdam was het ruim voor de wedstrijd nog maar windkracht 3 en kwam er maar een enkel spettertje uit de grauwe wolken massa boven ons. Dat met 10 graden was weer hét recept voor een uurtje plezier in de vorm van pijn en melkzuur. Deze week gelukkig zonder braken.

Ook deze week, voor de 3de keer op rij, stond Dylan Groenewegen aan de start.

Vorige week lukt het nog om niet gedubbeld te worden, daar moest ik zo diep voor gaan dat ik letterlijk moest kotsen van het melkzuur. En dan nog had ik een zetje 20m voor de meet nodig van Dylan zelf. “Je deed zo erg je best die laatste 400m” zei hij later nog toen ik hem bedankte.

Deze week lukte het ondanks een goede start (eindelijk) niet om Groenewegen voor te blijven. Een glibberpartij en mijn ketting eraf zorgde er zelfs voor dat er geen top 20 plek inzat. Een 27ste plek van de 46 geregistreerde deelnemers en nog ongeveer 10 ongeregistreerd deelnemers.

Omdat ik niet hoog in het klassement sta (heb al een aantal crossen gemist) start ik niet bij de eerste 40. Het is dus vanaf start af aan een inhaal race en de eerste 10 zijn al vrij snel uit zicht om nooit meer gezien te worden.
Voor het eerst had ik een snelle start, inklikken is nog niet mijn sterkste punt, en na een ronde reed ik rond de 15de plek. Iets over de helft van het parcours moeten we vanuit een modderstrook de bocht door en direct een “klimmetje” op. Dat kost kracht en de eerste 2 rondes ging dat nog rijdend maar daarna toch echt lopend, en dat is lastig met wegschoenen zonder profiel. Het koste me dan ook elke ronde wel 1 of 2 plekken. Heel vervelend, niets aan te doen en ondanks dat werd kon ik verder “makkelijk” bij blijven en zo nu en dan weer iemand terug pakken.
Tot de laatste ronde toen mijn ketting eraf liep en ik 5 plekken verloor... tja dat hoort er ook bij.

Al met al toch een heerlijke wedstrijd gereden en weer eens te meer gezien dat het verschil tussen de profs en stervelingen zoals ik wel erg groot is. 9 min in een uur in dit geval

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » wo 11 december 2019 09:14

:oke:

Tijd voor een paar fatsoenlijke schoentjes!

En starten is zorgen dat een paar dingen kloppen (juiste versnelling, pedaal in de goede stand, crank op de juiste plek, concentratie en comittment) en veel oefenen. En achter de juiste mensen gaan staan ;-) Op een gegeven moment weet je wel wie er snel weg is en wie niet.

RoyS
Fiets met zijwieltjes
Contacteer:

Veldrit wedstrijden 2019-2020

Bericht door RoyS » wo 11 december 2019 09:31

Die schoentjes komen er volgend jaar zeker! Dit jaar was het nog even kijken of ik het wel echt leuk vind. En het is echt super leuk!

Starten probeer ik door de weeks te oefenen samen met wat lopen, opspringen en inklikken. Bij de races die ik tot nu toe gedaan heb, heb ik wel gemerkt dat de start bepalend is voor de rest van het verloop.

Jij rijdt nooit meer bij de ACC, Jan-Willem?

Geer
Carbon Racefiets
Fiets: Ja

Bericht door Geer » wo 11 december 2019 10:38

Ik heb nog maat 42 sidi mtb schoenen staan..mag je gratis hebben.
RoyS schreef:
wo 11 december 2019 09:31
Die schoentjes komen er volgend jaar zeker! Dit jaar was het nog even kijken of ik het wel echt leuk vind. En het is echt super leuk!

Starten probeer ik door de weeks te oefenen samen met wat lopen, opspringen en inklikken. Bij de races die ik tot nu toe gedaan heb, heb ik wel gemerkt dat de start bepalend is voor de rest van het verloop.

Biologisch

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » wo 11 december 2019 10:51

RoyS schreef:
wo 11 december 2019 09:31

nee rij nu vooral nationaal. Vond de ACC minder leuk, omdat er zoveel meededen van allerlei niveau dat het te druk was. Dat was overigens toen er nog 40- en 40+ was. Volgens mij is het nu beter met de splitsing bij 45- en 45+.

Veldrijden is een van de weinige sporten die beginnen met een sprint :) Kan soms superveel schelen als je goed start. Naast inklikken win je al veel als je er "klaar" voor bent en er vol voor gaat. En een klein beetje brutaal zijn.

RoyS
Fiets met zijwieltjes
Contacteer:

Bericht door RoyS » wo 11 december 2019 18:57

Geer schreef:Ik heb nog maat 42 sidi mtb schoenen staan..mag je gratis hebben.
Dat vind ik heel aardig van je, maar ik ben bang dat ze net een maatje te groot zijn

RoyS
Fiets met zijwieltjes
Contacteer:

Bericht door RoyS » wo 11 december 2019 19:07

Geen idee hoe het voorheen was maar het niveau verschil is nog steeds wel aanzienlijk. Eerste 10-20 zijn redelijk aan elkaar gewaagd, dat is dus wel echt strijd.

Misschien in januari/februari eens nationaal rijden om te vergelijken.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » wo 11 december 2019 20:02

RoyS schreef:Geen idee hoe het voorheen was maar het niveau verschil is nog steeds wel aanzienlijk. Eerste 10-20 zijn redelijk aan elkaar gewaagd, dat is dus wel echt strijd.

In februari zijn er weinig crossen meer. 19 januari is de laatste

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » do 12 december 2019 11:38

RoyS schreef:
wo 11 december 2019 19:07
Geen idee hoe het voorheen was maar het niveau verschil is nog steeds wel aanzienlijk. Eerste 10-20 zijn redelijk aan elkaar gewaagd, dat is dus wel echt strijd.

het niveau is altijd aanzienlijk geweest. De voorsten kunnen best aardig mee met nationale crossen (beter dan ik op dit moment ;-) ). Je kan altijd uitslagen van renners opzoeken die ook nationaal rijden om te vergelijken. Of het gewoon een keer proberen idd.

Mij ging het er meer om dat er bij de 40+ zoveel aan de start stonden dat het zonder goede klassering erg veel file rijden is. Nu is dat misschien wat minder omdat de categorie indeling dit jaar anders is.

Plaats reactie