Rijden op de weg in de winter beu? Heb je ervaring met veldrijden of wil je dat juist krijgen, hier alles over modderhappen.
-
swoon
- Alu Racefiets met Carbon achtervork
- Berichten: 1244
- Lid geworden op: wo 24 mei 2006 19:03
- Locatie: Wuppertal (D)
-
Contacteer:
Bericht
door swoon » vr 06 oktober 2006 20:11
Analoog aan het MTB-topic, waarmee gaan jullie het veld in?
Vorig jaar heb ik met Hutchinsons gereden, niet goedkoop en hoge slijtage.
Vandaag zijn de bestelde Vittoria Cross XN pro aangekomen, deze zouden voor droge ondergrond heel goed zijn. Misschien kan ik ze zondag even testen.

"Swoon" is a term used to express happiness or excitement, to be overwhelmed by joy or emotion toward something.
foto´s
-
DeRosa
- Carbon Racefiets
- Berichten: 3036
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 21:44
- CTWT-lid: Ja
Bericht
door DeRosa » vr 06 oktober 2006 20:29
Droog als in zand. Voor het overige beperkt grip in de bochten. Beter iets met meer -hoger profiel. Zoals Michelin Mud, Vittoria Cross XG PRO, Vredestein Premiato of de nieuwe van
Challenge Grifo
-
skippy
- Aluminium Racefiets
- Berichten: 794
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 22:35
- Fiets: Canyon Inflite AL
- Locatie: Landgraaf
Bericht
door skippy » za 07 oktober 2006 19:13
Ik kijk niet zo nauw, gewoon wat er is met noppen, bv Michelin Mud of wat er op lijkt.
Pluk de dag.

-
Bruco
- Carbon Racefiets
- Berichten: 8279
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 16:36
- Locatie: Leiderdorp
-
Contacteer:
Bericht
door Bruco » za 07 oktober 2006 20:52
Ik kom net kijken. Op Ritchey Excavader (35 mm) banden. Doen het met hun profiel aardig in de modder en op korzelige hellinkjes. Glad gras gaat minder gemakkelijk

, en op de weg bolt het--in vergelijking met wegbanden--voor geen meter (wel een goedkope manier om aan de 'zoeff zoeff' te geraken).
Met de bandenspanning moet ik nog een beetje experimenteren. Vandaag op 7 psi/bijna 5 bar gereden; dat was geloof ik niet ideaal.
-
Daniel1975
- Carbon Racefiets
- Berichten: 7832
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 23:19
- Fiets: Schuur vol....
Bericht
door Daniel1975 » za 07 oktober 2006 21:01
Ik heb de michelin Mud eronder liggen. Tot op heden geen klagen. 5 bar is reetfietsersdruk

2,5-3 is voldoende.
2009: Genieten op de fiets!!! Toeren, cyclo's en marathonnen!
-
DeRosa
- Carbon Racefiets
- Berichten: 3036
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 21:44
- CTWT-lid: Ja
Bericht
door DeRosa » zo 08 oktober 2006 12:17
Bruco schreef:Ik kom net kijken. Op Ritchey Excavader (35 mm) banden. Doen het met hun profiel aardig in de modder en op korzelige hellinkjes. Glad gras gaat minder gemakkelijk

, en op de weg bolt het--in vergelijking met wegbanden--voor geen meter (wel een goedkope manier om aan de 'zoeff zoeff' te geraken).
Met de bandenspanning moet ik nog een beetje experimenteren. Vandaag op 7 psi/bijna 5 bar gereden; dat was geloof ik niet ideaal.
5 bar? Je zult vast zeer comfortabel hebben gezeten
Ik heb welgeteld 1 keer met die Excavaders gereden en ze daarna in een onbereikbaar hoekje in de schuur gesmeten. Wat een zutbanden. Alsof je op een tractor rijdt!
Wat Daniel al memoreerde: hooguit 3 bar in je banden. Daarboven stuiter je alle kanten op. Op een technisch parcours kun je nog prima uit de voeten met net iets meer dan 2 bar. Tuurlijk achter iets meer bar dan voor.
-
Bruco
- Carbon Racefiets
- Berichten: 8279
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 16:36
- Locatie: Leiderdorp
-
Contacteer:
Bericht
door Bruco » zo 08 oktober 2006 12:28
DeRosa schreef:5 bar? Je zult vast zeer comfortabel hebben gezeten

Ik heb welgeteld 1 keer met die Excavaders gereden en ze daarna in een onbereikbaar hoekje in de schuur gesmeten. Wat een zutbanden. Alsof je op een tractor rijdt!
Ah, het ligt dus niet aan mij. Op zich is comfort voor mij niet zo'n issue (ben waarschijnlijk ook te geobsedeerd met stootlekken). Een beetje stuiteren hoort erbij. Maar tractie en bestuurbaarheid zijn natuurlijk wel cruciaal, dus ik ga me de volgende keer maar eens inhouden bij het oppompen.
-
Bruco
- Carbon Racefiets
- Berichten: 8279
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 16:36
- Locatie: Leiderdorp
-
Contacteer:
Bericht
door Bruco » di 17 oktober 2006 12:40
Iemand ervaring met de:
Schwalbe CX Comp
en/of de
Schwalbe CX Pro

?
De eerste lijkt me voor droge parkoersen, de tweede (die overigens vrij licht is) lijkt me een blubberband. Ze kosten beiden om en nabij de 10 Euro.
-
Bruco
- Carbon Racefiets
- Berichten: 8279
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 16:36
- Locatie: Leiderdorp
-
Contacteer:
Bericht
door Bruco » ma 30 oktober 2006 13:13
Vittoria Cross XG Pro:
Schwalbe CX Comp, zij-aanzicht:
Michelin CycloCross Jet:
Michelin CycloCross Mud 2:

-
Bruco
- Carbon Racefiets
- Berichten: 8279
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 16:36
- Locatie: Leiderdorp
-
Contacteer:
Bericht
door Bruco » ma 04 december 2006 22:57
Ik denk dat ik deze binnenkort maar eens ga proberen. Bij Swift zie ik ze regelmatig (langsvliegen); ze kosten niet de wereld en ik geloof dat de ExcaVaders en ik nou niet direct met elkaar overweg kunnen.
-
reesbeest
- Carbon Racefiets
- Berichten: 1543
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 19:42
- Fiets: Scott CR1 Limited
- Locatie: Limbabwe
Bericht
door reesbeest » ma 04 december 2006 23:22
Eigenlijk plegen jullie allemaal je reinste heiligschennis... want op een crosser horen natuurlijk niets anders dan TUBES!!
(en niet persé Dugast hoor)
-
Bruco
- Carbon Racefiets
- Berichten: 8279
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 16:36
- Locatie: Leiderdorp
-
Contacteer:
Bericht
door Bruco » ma 04 december 2006 23:26
reesbeest schreef:Eigenlijk plegen jullie allemaal je reinste heiligschennis... want op een crosser horen natuurlijk niets anders dan TUBES!!
Zal best. Ik heb er de wielen en de handigheid niet voor.
-
DeRosa
- Carbon Racefiets
- Berichten: 3036
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 21:44
- CTWT-lid: Ja
Bericht
door DeRosa » ma 04 december 2006 23:35
reesbeest schreef:Eigenlijk plegen jullie allemaal je reinste heiligschennis... want op een crosser horen natuurlijk niets anders dan TUBES!!
Klopt. Op mijn Italiaanse wedstrijdwielen -Ambrosio Nemesis- zitten dito Italiaanse tubes: GommItalia. We hebben het hier echter wel over toer/trainingsbanden en geen tubes.
-
reesbeest
- Carbon Racefiets
- Berichten: 1543
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 19:42
- Fiets: Scott CR1 Limited
- Locatie: Limbabwe
Bericht
door reesbeest » ma 04 december 2006 23:37
Hm, toeren op een crossert? Zo'n ding kent toch maar een woord.... SNELHEID

-
DeRosa
- Carbon Racefiets
- Berichten: 3036
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 21:44
- CTWT-lid: Ja
Bericht
door DeRosa » di 05 december 2006 08:58
reesbeest schreef:Hm, toeren op een crossert? Zo'n ding kent toch maar een woord.... SNELHEID

Daarom is toeren met een cx ook zo leuk!
-
Posmon
- Driewieler
- Berichten: 60
- Lid geworden op: di 11 november 2008 21:57
- Fiets: Stevens SCF2 custom
- Locatie: Arnhem
Bericht
door Posmon » ma 21 september 2009 11:31
Wie heeft de oplossing ?(los van dat ik beter met tubes kan gaan rijden)
Sinds deze zomer (jawel.... zomer in het veld is ook mooi) heb ik de Schwalbe Racing Ralph CX onder mijn crossert liggen. De geadviseerde minimale bandenspanning is 3 bar, maar dat vind ik redelijk aan de harde kant. In droge omstandigheden gaat dat prima, maar nu de nattigheidsperiode (lees: herfst) zich weer aandient wil ik meer grip. inbochten durf ik niet tot het randje te gaan omdat dat onzeker voelt met deze spanning.
Toch wil ik niet onder deze geadviseerde spanning te gaan i.v.m. het risico op stootlekken. (en een advies is er natuurlijk ook niet voor niets).
Ik weeg 75 kg en rij veel in het bos (vlakke mtb-routes en veldtoertochten in het oosten des lands).
Wie heeft er een advies?
Rij nooit harder dan.... je beschermengel vliegen kan!
-
TiesT
- Carbon Racefiets
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: zo 29 oktober 2006 20:48
-
Contacteer:
Bericht
door TiesT » ma 21 september 2009 13:53
reesbeest schreef:Hm, toeren op een crossert? Zo'n ding kent toch maar een woord.... SNELHEID

Je kan ook heel hard toeren, volgens mij doe jij niet anders
Ik zou de grifo opentubulars nemen!. Bakke grip, pimpfactor+11 en enorm soepel.
Anders racing ralph.
http://www.mantel-bikeparts.nl/product/ ... Grifo.html
Forumpuber

- LL-Coolface -
-
Posmon
- Driewieler
- Berichten: 60
- Lid geworden op: di 11 november 2008 21:57
- Fiets: Stevens SCF2 custom
- Locatie: Arnhem
Bericht
door Posmon » ma 21 september 2009 20:11
Ziet er idd cool uit, eigenlijk zoals "het hoort", goeie tip, dank.
Ga nu proberen z.s.m. mijn racing ralphs te verslijten en probeer daarna die grifo's.
-
TiesT
- Carbon Racefiets
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: zo 29 oktober 2006 20:48
-
Contacteer:
Bericht
door TiesT » wo 23 september 2009 12:07
Posmon schreef:
Ga nu proberen z.s.m. mijn racing ralphs te verslijten en probeer daarna die grifo's.
Ben ik ook aan het doen, Ze slijten alleen niet zo snel.
Forumpuber

- LL-Coolface -
-
Jort
- Aluminium Racefiets
- Berichten: 986
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 16:45
- Fiets: Sensa
- Locatie: Hengelo
Bericht
door Jort » di 29 september 2009 21:55
TiesT schreef:Posmon schreef:
Ga nu proberen z.s.m. mijn racing ralphs te verslijten en probeer daarna die grifo's.
Ben ik ook aan het doen, Ze slijten alleen niet zo snel.
Nou? Kwam er vanavond bij het verwisselen van een lekke voorband achter dat mijn RR zo goed als versleten zijn, waarschijnlijk ook de oorzaak van de lekke band. Ongeveer 1500km op gereden geen idee of dit veel of weinig is op de CX?
Zat nu dit topic even door te lezen om te bepalen wat voor nieuwe bandjes erom moeten komen.
-
peppie
- Kinderzitje
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do 04 september 2008 11:50
- Fiets: racefiets
Bericht
door peppie » vr 06 november 2009 22:19
Vanavond mijn Challenge Grifo's (vouwband) op de velgen gemonteerd. Zondag uit proberen in een club wedstrijd bij Swift. Had altijd Michelin mud 2. Ben benieuwd naar het verschil. Heb de Grifo's via Edwin Raats besteld (crosstubes.nl a 39.95 per stuk (excl 7.50 verzendkosten per zending)
-
amro
- Driewieler
- Berichten: 87
- Lid geworden op: di 10 april 2007 07:33
- Fiets: Felt FC
-
Contacteer:
Bericht
door amro » za 07 november 2009 10:47
Sinds twee weken ook Challenge Grifo vouwbandjes. Het rijdt echt geweldig, maar ik heb het idee dat het profiel wel snel slijt. Nu twee keer een cross en een keer op en neer naar een cross (2x20km) zie ik nu al duidelijke slijtage. Met name op het V-vormige profiel, daarop ligt een klein opstaand V-tje van een paar tiende millimeter. Dat is nu al van de achterband afgesleten.
Voor de training mijn Racing Ralphs maar oprijden.
Nu op naar Numansdorp voor de regio cross. Gezien het weer ook de Racing Ralphs maar mee.
-
Bruco
- Carbon Racefiets
- Berichten: 8279
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 16:36
- Locatie: Leiderdorp
-
Contacteer:
Bericht
door Bruco » za 07 november 2009 14:09
peppie schreef:Zondag uit proberen in een club wedstrijd bij Swift.
Ik kom kijken (zelf rijden gaat even niet, i.v.m. verropte rug), dus doe je best!
-
Posmon
- Driewieler
- Berichten: 60
- Lid geworden op: di 11 november 2008 21:57
- Fiets: Stevens SCF2 custom
- Locatie: Arnhem
Bericht
door Posmon » vr 24 september 2010 14:43
Posmon schreef:Wie heeft de oplossing ?(los van dat ik beter met tubes kan gaan rijden)
Sinds deze zomer (jawel.... zomer in het veld is ook mooi) heb ik de Schwalbe Racing Ralph CX onder mijn crossert liggen. De geadviseerde minimale bandenspanning is 3 bar, maar dat vind ik redelijk aan de harde kant. In droge omstandigheden gaat dat prima, maar nu de nattigheidsperiode (lees: herfst) zich weer aandient wil ik meer grip. inbochten durf ik niet tot het randje te gaan omdat dat onzeker voelt met deze spanning.
Toch wil ik niet onder deze geadviseerde spanning te gaan i.v.m. het risico op stootlekken. (en een advies is er natuurlijk ook niet voor niets).
Ik weeg 75 kg en rij veel in het bos (vlakke mtb-routes en veldtoertochten in het oosten des lands).
Wie heeft er een advies?
Inmiddels de eerste crossritjes er weer op ziten, bandenspanning 2.8 reed erg prettig, maar.... 3 keer lek in een rit van 65 km is minder prettig. Toch maar weer met 3+ bar rondstuiteren.
(moet wel blijven rijden anders slijten ze nooit). Volgende maand jarig en toch maar Grifo's vragen dus...
-
Martinello
- Alu Racefiets met Carbon achtervork
- Berichten: 1251
- Lid geworden op: ma 03 juli 2006 20:49
- CTWT-lid: Ja
- Locatie: Utrecht
Bericht
door Martinello » vr 24 september 2010 18:16
Posmon schreef:Posmon schreef:Wie heeft de oplossing ?(los van dat ik beter met tubes kan gaan rijden)
Sinds deze zomer (jawel.... zomer in het veld is ook mooi) heb ik de Schwalbe Racing Ralph CX onder mijn crossert liggen. De geadviseerde minimale bandenspanning is 3 bar, maar dat vind ik redelijk aan de harde kant. In droge omstandigheden gaat dat prima, maar nu de nattigheidsperiode (lees: herfst) zich weer aandient wil ik meer grip. inbochten durf ik niet tot het randje te gaan omdat dat onzeker voelt met deze spanning.
Toch wil ik niet onder deze geadviseerde spanning te gaan i.v.m. het risico op stootlekken. (en een advies is er natuurlijk ook niet voor niets).
Ik weeg 75 kg en rij veel in het bos (vlakke mtb-routes en veldtoertochten in het oosten des lands).
Wie heeft er een advies?
Inmiddels de eerste crossritjes er weer op ziten, bandenspanning 2.8 reed erg prettig, maar.... 3 keer lek in een rit van 65 km is minder prettig. Toch maar weer met 3+ bar rondstuiteren.
(moet wel blijven rijden anders slijten ze nooit). Volgende maand jarig en toch maar Grifo's vragen dus...
Ik ben ook 75 kg en rij met 2 bar of minder op grifo's. Praktisch nooit lek.
Zou maar zo kunnen dat je minder lek rijdt als je juist een lagere bandenspanning hebt.
Volgens mij zijn er ook die op Racing Ralph ruim onder de 3 bar rijden.
Thierry Le Brun dacht ik ?

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten