De route naar het NCK

Tijdrijden, Triathlon, ploegen tijdrit etc
Gebruikersavatar
MEG
Moderator
Berichten: 14081
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 20:52
Fiets: Red Bull Pro SL 300
CTWT-lid: Ja

De route naar het NCK

Bericht door MEG » di 15 maart 2016 08:36

Meedoen/ beleven:
Om tijdrijden (in een ploeg) voor iedereen toegankelijk te maken is er zeker in het eerste traject tot aan de zomer ruimte voor iedereen die het leuk lijkt/ kennis wil maken met tijdrijden om dit op een aantal momenten te doen. Die momenten zijn:
- georganiseerde wedstrijden/ individueel en ploeg, waar iedereen van ctwt zich voor mag aanmelden, afhankelijk van het aantal deelnemers wordt er ten minste 1 ploeg door de vereniging ingeschreven.
Hiervoor hanteren wij hetzelfde principe als bij andere ctwt activiteiten; meedoen geldt op basis van volgorde aanmelden (wie het eerst komt…) En ctwt verzorgt de inschrijvingen, evt. startgelden worden doorberekend aan de deelnemers.
- georganiseerde trainingen op verschillende locaties in het land met ervaringsdeskundigen.
Het zou mooi zijn als het lukt om minimaal 1 keer per maand een training te organiseren. Dit doen we niet steeds op dezelfde plek, maar op verschillen plekken verspreid over het land zodat de activiteit toegankelijk wordt, want niet iedereen zal bereid zijn het halve land door te crossen voor een trainingsritje van max 75 km.
Bijvoorbeeld, parcours Almere, parcours omg. Deventer (iig een locatie die wat meer gericht is op Aksel), Parcours omg. Gouda en Op bijvoorbeeld de Nederijnse Berg.

Een parcours heeft voor bepaalde technieken een geschikt karakter:
Bijvoorbeeld Almere, brede rustige wegen, goed om te oefenen op waaierrijden, in een ploeg rijden en snelheid.
Nederijnse Berg: Parcours onderlangs en evt. bovenlangs. Bochtentechnieken, wiel houden. Hier kan ook goed op resultaat gereden worden, korte stints, evalueren, afspraken maken en opnieuw rijden, verbeteringen meten.
Deventer/ Gouda, daar moeten we de ervaringsdeskundigen voor benaderen, zijn er geschikte locaties en wat zijn de eigenschappen van het parcours.

Ontwikkelen, groepsvorming:
Door met een brede groep te starten kan ook beter gekeken worden hoe de groep op elkaar reageert. Zeker in een ploegentijdrit gaat het lang niet alleen om je eigen kracht, maar ook de kennis van de andere renners. Dit moet duidelijk worden in de trainingen, Daarom is ook de intensiteit per training anders. Het lange parcours in Almere leent zich minder voor het continue onderbreken van een rit. Terwijl op de Nederijnse Berg je bij wijze van spreken elk rondje kan stoppen.
Uiteindelijk moeten de tijdrijders zich ontwikkelen tot teamspelers, weten waar je eigen zwakke punten liggen, waar die van andere liggen en wat er gedaan moet worden om dit als groep op te vangen.
De trainingen lenen zich met name om dit onderdeel te ontwikkelen. Wedstrijden zijn er om te presteren, het zijn de meetmomenten waaruit moet blijken of afspraken worden nagekomen en werken.

verbeteren, trainen:
Zoals ik al aangaf de wedstrijden zijn er niet om gezellig bij elkaar te komen, hier moet men (in ieder geval een deel) zich gewoon het snot voor de ogen rijden. Daarna kan er mooi geëvalueerd worden wat goed en minder goed ging. Er kunnen individuele tips gegeven worden waar iemand zelf aan kan werken, of waar bij een volgende training iemand mee geholpen kan worden. De inhoud van het trainen heb ik hierboven ook al omschreven. Trainen is niet alleen bedoeld om individueel beter te worden, het gaat er ook om dat de groep leert samen te rijden, elkaar corrigeert en adviseert. En niet onbelangrijk dat hier naar geluisterd wordt. Op het moment dat blijkt dat er individuen tussen zitten die geen deel uit kunnen maken van een groep, heeft dit invloed op de prestatie, het is de vraag of je zo iemand in je trein wil hebben met alle gevolgen van dien. Of dat het resultaat nagenoeg gelijk kan zijn met iemand die niet de inhoud heeft om een hele wedstrijd mee te rijden, maar wel een bijdrage levert aan de groepsprestatie.


voorbereiden, presteren:
Voor elke activiteit, wedstrijden en trainingen wordt vooraf een plan besproken. Het parcours wordt (digitaal) verkend, er worden afspraken gemaakt over de taakverdeling en de te behalen prestatie.
Met name de wedstrijden moeten we niet als training zien, dit zijn de momenten waarop gemeten zal worden hoe wij ervoor staan. Uiteraard zal de samenstelling van de ploeg(en) niet altijd gelijk zijn. Uitgangspunt voor de te behalen prestatie is wel dat rekening gehouden dient te worden met de minst sterke deelnemer. Hoe dichter we richting het NCK komen, hoe belangrijker het wordt dat de samenstelling van de ploeg(en) hetzelfde wordt. Uiteindelijk zal de er toch een selectie bekend gemaakt worden van de leden die ctwt op het nck vertegenwoordigen.
De wedstrijden hoeven niet allemaal ploegentijdritten te zijn, een evenement als de tijdstrijderscup waar een aardig aantal ctwt-ers staat ingeschreven past ook prima in de voorbereiding.

Wat is er nodig?
- De tijdritkalender vult zich steeds meer, we moeten een oproep doen om tijdritevenementen waarbij een ploegentijdrit wordt georganiseerd zo veel mogelijk te melden. Dan kunnen we vaststellen welke evenementen voor ons interessant en haalbaar zijn om een ploeg voor af te vaardigen. De wedstrijden die gereden gaan worden zijn op dit moment dus nog niet duidelijk.
Startevenement is in ieder geval de ATC tijdrit in Almere op 17 april, hiervoor hebben zich al diverse leden aangemeld. Laten we eerst maar eens proberen om hier met zo veel mogelijk teams te starten. De samenstelling van de teams is bepalend voor het doel wat gesteld wordt.
Als het lukt om elke maand ten minste 1 wedstrijd te vinden waar we aan meedoen en 1 tot 2 trainingen te organiseren zijn we al een heel eind.

Gebruikersavatar
MEG
Moderator
Berichten: 14081
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 20:52
Fiets: Red Bull Pro SL 300
CTWT-lid: Ja

Re: De route naar het NCK

Bericht door MEG » di 15 maart 2016 08:37

Tijdrijden voor dummy's
Tijdrijden is een aparte vorm van zelfkastijding. Geheel vrijwillig proberen we harder dan goed voor ons is te fietsen. Het vergt zelfkennis om te weten hoe ver je jezelf kunt pushen voor een bepaalde tijd. Hier kom je maar op een manier achter en dit is een tijdrit rijden. In een wedstrijd waar er iemand 30 sec voor je en 30 achter je start kun je harder dan je voor mogelijk zou houden.

Wat neem je mee?
Tijdrijfiets. Of fiets met opzetstuur.
Fietspomp
Reserve binnen en buiten band of extra wiel-set.
Taxc
Voldoende water en bidonnen voor voor tijdens en na de rit
Fietskleding bij voorkeur snelpak
Overschoenen (Aero)
Doosje veiligheidsspelden (HEMA) voor rugnummer

Wat eet je?
Een tijdrit is zo kort dat meer eten dan een andere dag geen nut heeft.
Zorg wel voor een voedzame maaltijd.
Eet uiterlijk 2 uur voor de wedstrijd, daarna voorzichtig met eten.
Drink voldoende zodat er voldoende vocht is om uit te zweten.
Gelletje voor de start, afhankelijk van de lengte van de rit.
Houd rekening met tijd die gelletje nodig heeft om opgenomen te worden.

Wat doe je wanneer?
Wees op tijd aanwezig, Inschrijven, parcoursverkenning, prepareren fiets en klaarleggen helm overschoenen en dergelijke.
Ervaring leert dat je minimaal 1 uur nodig hebt als alles soepel loopt.
Veel winst kan behaald worden uit parcourskennis. Weten hoe de wind staat, waar beschutting is en wat de wegdek gesteldheid
is.

Hoe lopen de bochten en kun je van de hele weg gebruik maken?
Veel tijdritten kunnen niet volledig afgezet worden en dus moet er rekening gehouden worden met verkeer of renners uit
tegengestelde richting. Bekijk dit van te voren goed want tijdens de rit zelf heb je geen tijd om hier over na te denken of in te
schatten.

Parcours
inrijden en inschrijven maakt qua volgorde niet uit. Soms is de inschrijving kort voor de start open zeker als je als een van de
eerste start. Dan kan de verkenning voor inschrijven beter zijn voor de planning.
Rugnummer
zo laag mogelijk op de rug. Elke hoek een speld en op de boven en onderkant ook een zodat er geen wind onder kan komen.
Speld je rugnummer voor het warm rijden op zodat dit na het warm rijden geen stress meer kan opleveren.
Warm rijden
Protocol van 20 min (gebruikt door team sky in 2013)
– 5 minuten licht trappen D1-D2
– 8 minuten langzaam de hartslag laten oplopen tot zone 5 (omslagpunt). Zone 5 wordt pas in de laatste minuut bereikt.
– 2 minuten rustig trappen
– In 2 minuten 3 sprints van 6 seconden.
– 3 minuten rustig trappen D1.

Einde van het warmrijden zo kort mogelijk op de start. min 2 en max 10 min. Hou rekening met afwijking ]van de doorgeven start tijd en niet gelijk lopen en begeef je niet last minute naar de start. Check indien mogelijk voor aanvang van warmrijden hoe laat je exact moet starten. Na het warmrijden drink nog wat en trek indien nodig droog ondershirt aan.
Neem indien gepland nu je gelletje. Overschoenen aan en maak je klaar (helm, bril, handschoenen) om naar de start te gaan.


De rit
Als het goed is heb je een strijdplan, volle bak starten en kijken hoe lang je het vol houd? Rustig aan beginnen en dan gedurende de rit versnellen? Of starten op bijna max en iets door versnellen als dit er nog in zit. Alle tempo verschillen zullen op of rond het omslagpunt plaatsvinden. Voor andere hr zones is in een tijdrit geen plaats. TT's langer dan 50 km uitgezonderd. Bij het warm rijden heb je de vorm van de dag al gevoeld en weet je hoe hard je moet starten. Sommige parkoersen lenen zich voor indelen in zone's gecombineerd met het wedstrijd verloop. Stukje luwte na een lang recht stuk kun je even de spanning van de benen halen zonder snelheid in te leveren. Echter is een rit kort dan verlies je hier te veel en dan moet je in de luwte door versnellen. Versnel na een bocht zo rap mogelijk, elke seconde op lagere snelheid drukt je gemiddelde. Door het inrijden weet je exact hoe lang het parcours is en weet je wanneer je bijna bij de streep bent. Probeer richting het einde altijd dat laatste stukje door te versnellen en hou dat tempo vast. Zorg dat je compleet kapot over de streep komt. Elke seconden sneller kan je al een plaats in de uitslag opleveren. Na de finish zit het melkzuur tot achter je oren en is het zaak dit snel af te voeren. Het snelst voer je het melkzuur af door uit te fietsen. Trap een 10-20 min rustig uit.

Gebruikersavatar
MEG
Moderator
Berichten: 14081
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 20:52
Fiets: Red Bull Pro SL 300
CTWT-lid: Ja

Re: De route naar het NCK

Bericht door MEG » di 15 maart 2016 08:40

Ten slotte, als derde post in dit topic de kalender met de tijdritten die we willen rijden.
Hier kun je je ook opgeven voor deze tijdritten. Er zijn nu verschillende topics over dit onderwerp, maar hier brengen we alles samen. Laat hier dus weten wanneer je mee wilt doen.

Zondag 17 april 2016
Ploegentijdrit Almere 21km 4 renners
www.tijdritalmere.nl

Zaterdag 11 juni 2016
Ploegentijdrit Gilze 3x8km=24km
www.wielerweekendgilze.nl/ploegentijdrit

Zondag 17 juli 2016
Ploegentijdrit Zundert te Achtmaal 25km

? eind ? Augustus 2016
Ploegentijdrit 62e Ronde van Zuidland 17km 4 renners www.wielerrondevanzuidland.nl/ploegentijdrit-1.html

Zondag 11 september 2016
Ploegentijdrit Heusden
www.ventieleke.com/content/ploegentijdr ... gentijdrit

? eind ? September 2016
Ploegentijdrit Afsluitdijk 24km 4 renners
www.wvsnits.nl

Zaterdag 24 september 2016
Ploegentijdrit Burgum 52 km
www.sportopdeas.nl

Zaterdag 1 oktober 2016
NCK Dronten 52km 6 renners
www.nckdronten.nl

? Oktober 2016
Koeien vlaai Koppeltijdrit Jan Noordeloos
www.janvanarckel.nl

?Dinsdag 20 oktober 2016
Ploegentijdrit Eneco toer te Breda
www.sport.be/enecotour/2016/nl/stage.html?Stage_ID=1490

pesah
Aluminium Racefiets
Berichten: 839
Lid geworden op: wo 17 oktober 2007 13:36
Fiets: Een mooie
CTWT-lid: Ja

Re: De route naar het NCK

Bericht door pesah » di 15 maart 2016 20:49

Top initiatief!

17 april en 11 juni wil ik graag mee doen. Andere datums laat ik nog weten.

Gebruikersavatar
MEG
Moderator
Berichten: 14081
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 20:52
Fiets: Red Bull Pro SL 300
CTWT-lid: Ja

Re: De route naar het NCK

Bericht door MEG » di 15 maart 2016 21:22

pesah schreef:Top initiatief!

17 april en 11 juni wil ik graag mee doen. Andere datums laat ik nog weten.
:oke:

winkel
Huis-, tuin- en keukenfiets
Berichten: 308
Lid geworden op: di 09 juli 2013 06:49
Fiets: aeroad,scott,
Locatie: 's-Graveland

Re: De route naar het NCK

Bericht door winkel » wo 16 maart 2016 07:57

Zullen we verder gaan onder tijdrijden. Hier staat al wat we afgesproken hebben en wie aan welke mee wil doen.

Gebruikersavatar
MEG
Moderator
Berichten: 14081
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 20:52
Fiets: Red Bull Pro SL 300
CTWT-lid: Ja

Re: De route naar het NCK

Bericht door MEG » wo 16 maart 2016 08:10

winkel schreef:Zullen we verder gaan onder tijdrijden. Hier staat al wat we afgesproken hebben en wie aan welke mee wil doen.
Ja, maar daar staat het onder verschillende topics. Hier verzamelen we alles in een topic om het overzicht te houden. Dus graag hier aanmelden.

Je hebt overigens gelijk dat het beter onder het forum tijdrijden geplaatst kan worden. Ik zal het even verplaatsen.

Gebruikersavatar
MEG
Moderator
Berichten: 14081
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 20:52
Fiets: Red Bull Pro SL 300
CTWT-lid: Ja

Re: De route naar het NCK

Bericht door MEG » wo 16 maart 2016 10:08

Voor de ploegentijdrit in almere op 17 april hebben zich opgegeven:
1 Winkel
2 JAG
3 Pesah
4 Gerjan
5 Ayahn
6 Spokes
7 ChrisN

we moeten dus nog 1 rijder om 2 teams op te kunnen stellen. Wie o wie?

Gebruikersavatar
Aksel
Aluminium Racefiets
Berichten: 612
Lid geworden op: zo 30 november 2008 09:12
Fiets: Felt
CTWT-lid: Ja
Locatie: Twente

Re: De route naar het NCK

Bericht door Aksel » wo 16 maart 2016 20:55

Mooi initiatief!!
Helaas kan ik de 17e in Almere er niet bij zijn. Een week later zal ik wel de tijdstrijderscup rijden.

Ik kan de hele avond wel gebruiken om mijn ideeën en ervaringen hier te delen, maar het lijkt mij leuker en zinvoller om een keer een afspraak te plannen met alle tijdrijders samen. Bijvoorbeeld bij een tijdrit ergens centraal in het land.
Beter pieken en dalen dan een veilige middelmatigheid.

Gebruikersavatar
MEG
Moderator
Berichten: 14081
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 20:52
Fiets: Red Bull Pro SL 300
CTWT-lid: Ja

Re: De route naar het NCK

Bericht door MEG » wo 16 maart 2016 21:02

Aksel schreef:Mooi initiatief!!
Helaas kan ik de 17e in Almere er niet bij zijn. Een week later zal ik wel de tijdstrijderscup rijden.

Ik kan de hele avond wel gebruiken om mijn ideeën en ervaringen hier te delen, maar het lijkt mij leuker en zinvoller om een keer een afspraak te plannen met alle tijdrijders samen. Bijvoorbeeld bij een tijdrit ergens centraal in het land.
Kijk even naar de derde post Aksel. Daar hebben we een heel rijtje tijdritten op een rijtje gezet.Moet toch wel iets tussen zitten. ;-)
En als je nog een suggestie hebt, we houden ons aanbevolen.

Gebruikersavatar
spokes
Moderator
Berichten: 2010
Lid geworden op: vr 13 november 2009 10:32
Fiets: 1+1+1
CTWT-lid: Ja
Locatie: Naarden

Re: De route naar het NCK

Bericht door spokes » do 17 maart 2016 09:18

Daarnaast willen we juist de trainingen verspreid door het land organiseren om zo veel mogelijk leden de gelegenheid te bieden een keer aan te haken. Ongeacht het niveau. Op die manier creëer je ook direct momenten waarop ervaringen gedeeld kunnen worden. Als landelijke vereniging is het lastig om wekelijks een groep bij elkaar te krijgen die altijd in dezelfde samenstelling trainen of gaan praten, daarvoor zijn afstanden te groot en is nou eenmaal niet iedereen in de gelegenheid om bij alles wat er georganiseerd wordt aanwezig te zijn.

Overigens zijn er bij de tijdstrijderscup erg veel ctwt ers aanwezig.
Ik tel er zo al zes..

winkel
Huis-, tuin- en keukenfiets
Berichten: 308
Lid geworden op: di 09 juli 2013 06:49
Fiets: aeroad,scott,
Locatie: 's-Graveland

Re: De route naar het NCK

Bericht door winkel » do 17 maart 2016 10:11

vorig jaar hebben we een paar keer getraind voor het nck zowel in de polder bij Almere als op het parcours van NCK. Daar kwamen al aardig wat personen op af. Wie weet is dat voor dit jaar ook een optie. Afg. jaar al lekker niveau gehaald. Ik hoop geregeld een ploegentijdrit te rijden. Tot de zomer moet men van mij geen al te hoog niveau verwachten. Ik kom loop van het jaar wel op gang.

Gebruikersavatar
WimL
Huis-, tuin- en keukenfiets
Berichten: 382
Lid geworden op: ma 08 februari 2016 12:12
Fiets: Diversen
CTWT-lid: Ja

Re: De route naar het NCK

Bericht door WimL » do 17 maart 2016 19:19

Eind september organiseert de Vughtse IJsclub ook altijd een ploegentijdrit. Paar keer aan meegedaan, heen en weer (snel) parcours. Mogelijk ook nog een optie?

http://www.vughtseijsclub.nl/fietsen/
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Gebruikersavatar
MEG
Moderator
Berichten: 14081
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 20:52
Fiets: Red Bull Pro SL 300
CTWT-lid: Ja

Re: De route naar het NCK

Bericht door MEG » di 29 maart 2016 13:28

Wij willen deze week de team aanmelden voor de ploegentijdrit in Almere.
De mensen die zich hiervoor hebben opgegeven hebben een pb gehad.
We willen namelijk weten of ze over een eigen (gele, of groene) Mylaps chip beschikken.

Willen jullie per pb even doorgeven of jullie zelf een chip hebben? Zo ja een gele of een groene? Ik wil ook graag het nummer van je chip weten, die hebben we nodig voor bij de voorinschrijving.

Gebruikersavatar
ChrisN
Huis-, tuin- en keukenfiets
Berichten: 372
Lid geworden op: di 02 augustus 2011 20:14
CTWT-lid: Ja

Re: De route naar het NCK

Bericht door ChrisN » vr 01 april 2016 17:16

Schopje!
Is er al een vierde man voor team 2 ?
We hebben hem hard nodig! Wie wil?

Gebruikersavatar
MEG
Moderator
Berichten: 14081
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 20:52
Fiets: Red Bull Pro SL 300
CTWT-lid: Ja

Re: De route naar het NCK

Bericht door MEG » zo 03 april 2016 20:34

Afgelopen week hebben wij twee teams ingeschreven voor de ploegentijdrit van 17 april in Almere.
Alle deelnemers ontvangen van ons binnenkort een factuur via ctwt voor deelname. De kosten bedragen 12,50, je krijg daar ook een groep mylaps chip voor(aanschafwaarde 5 euro), deze mag je na afloop van de tijdrit houden.

Omdat we met twee teams starten kunnen we ook met 2 verschillende doelen aan de start staan. De indeling van de team is gemaakt op basis van aanmelding. Als er onderling gekozen wordt voor een andere samenstelling dan is dit natuurlijk bespreekbaar. De doelen niet, die staan vast!

Team 1:
Gerjan (Teamcaptain)
Winkel
JAG
Ayahn

Doel: zo hard mogelijk rijden, meerijden voor een hoge klassering. Er mag met 3 man gefinisht worden.

Team 2:
Spokes (TC)
ChrisN
Pesah
ctwt 4

Doel: Zo hard mogelijk als team. Rekening houden met de zwakste renner en er wordt als team gefinisht. (tenzij de zwakste renner tijdens de wedstrijd aangeeft dat er doorgereden mag worden, let op er moet met minimaal 3 renners gefinisht worden)

In team 1 rijden 4 renners die elkaar kennen, in team 2 is dit niet zo. Dit heeft logischerwijs gevolgen voor de prestatie. Houd daar ook rekening mee!

De organisatie heeft ons gevraagd om een contactpersoon door te geven waar in geval van nood contact mee opgenomen kan worden. Bijvoorbeeld bij een valpartij met letsel. Bas van Bakel zal tijdens de ploegentijdrit als contactpersoon bereikbaar zijn. De deelnemers ontvangen binnenkort nog een verzoek om een contactpersoon en telefoonnummer door te geven die wij in geval van nood kunnen informeren. Bijvoorbeeld een familielid. Maar je mag de contactpersoon/telnr. ook al nu doorgeven. Stuur dan even een pb naar Spokes.

Dan de laatste en niet de minst belangrijke mededeling, het tweede team bestaat op dit moment uit drie renners. Er is dus nog plek voor een renner die; het team op sleeptouw kan nemen, wil kennismaken met tijdrijden in een ploeg of een hardrijder met wat tijd over. Mocht je interesse hebben en je wilt deelnemen, meld het dan hier. In principe geldt de regel wie het eerst komt... Maar dit is onderling bespreekbaar. Mocht het zo zijn dat er meer renners interesse hebben en er kan zelfs de derde team geformeerd worden is dat natuurlijk ook een optie.

Gebruikersavatar
spokes
Moderator
Berichten: 2010
Lid geworden op: vr 13 november 2009 10:32
Fiets: 1+1+1
CTWT-lid: Ja
Locatie: Naarden

Re: De route naar het NCK

Bericht door spokes » di 12 april 2016 07:34

Gisteren is de startlijst voor 17 april in Almere online gezet.
http://www.start-2-finish.nl/files/Star ... T_2016.pdf

CTWT 1 start om 14.51 en CTWT 2 start om 15.01

De samenstelling van beide teams is vooralsnog niet veranderd. Omdat de teams kort na elkaar starten stel ik voor de voorbereiding zo veel mogelijk gezamenlijk te doen zodat we ons als 1 groep voorbereiden.
De teamcaptains zorgen ervoor dat de inschrijving en alle randzaken geregeld zijn, dit hoeft niet met het volledige team gedaan te worden.

Als er een ctwt lid is wat nog met team 2 wil meerijden, geef dit dan zo snel mogelijk aan.

Gebruikersavatar
spokes
Moderator
Berichten: 2010
Lid geworden op: vr 13 november 2009 10:32
Fiets: 1+1+1
CTWT-lid: Ja
Locatie: Naarden

Re: De route naar het NCK

Bericht door spokes » vr 15 april 2016 07:47

Aanstaande zondag zorg ik dat ik uiterlijk 13:30 op locatie ben, ik zorg dat de inschrijving/ aanmelding voor team 1 en 2 in orde is. De overige deelnemers hoeven dus niet meer naar de inschrijving.

Ik stel voor dat team 1 en 2 bij elkaar verzamelen en het materiaal in orde maken. De voorbereiding/ inrijden doen de teams apart. Zeker voor team 2 zal er nog even wat afstemming plaats moeten vinden over de opstelling en onderlinge niveauverschillen. Gelukkig is er voor het 2e team ook een vierde rijder, we rijden dus met 2 teams van 4 man.

Volgens mij is er ruim voldoende tijd qua voorbereiding als we rond 13:45 verzamelen. Houd er bij het verzamelen rekening mee dat we met verschillende auto's komen, zoek een plekje waar wat ruimte is zodat de anderen ook nog in de buurt kunnen parkeren. Ik heb van verschillende leden een telefoonnummer, mocht het nodig zijn nemen we op locatie contact met elkaar op. Uiteraard rijden alle ctwt leden in ctwt outfit. De nieuwe kleding is nog niet verspreid over de diverse afhaallocaties.

Helaas ziet de weersvoorspelling er nog niet geweldig uit. Mocht dit invloed hebben op iemands overweging om van deelname af te zien, dan ga ik er van uit dat dit tijdig gemeld wordt, op het forum of bij de teamcaptain.

Ayhan
Kinderzitje
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 24 juni 2015 22:32
Fiets: Giant TCR Advanced S
CTWT-lid: Ja

Re: De route naar het NCK

Bericht door Ayhan » zo 17 april 2016 20:55

De tijdrit zit erop. Dat de vorm er nog niet is wist ik wel maar dit was afzien met een grote A. Niet leuk als je alleen hele korte aflossingen kunt doen en zit te sterven in het wiel voor je. Gerjan was vandaag duidelijk de sterkste van ons vieren. Hans moest er na ca 8 kilometers al af en op ongeveer 6 kilometers voor de finish kon Bas niet meer aanpikken na zijn aflossing. Gerjan had het te laat door en moest toch wel even op ons wachten toen hij ons uiteindelijk wel zag rijden. Het gevoel na afloop was dus niet best. Maar de uitslag valt me nog mee:

http://nl.mylaps.com/evenementen/uitsla ... m_Tot.html

We zijn dus als zevende gefinished (CTWT2 als vijftiende). Niet goed maar zeker ook niet slecht. Met wat specifieke training kunnen we ons zeker nog verbeteren.

Gebruikersavatar
spokes
Moderator
Berichten: 2010
Lid geworden op: vr 13 november 2009 10:32
Fiets: 1+1+1
CTWT-lid: Ja
Locatie: Naarden

Re: De route naar het NCK

Bericht door spokes » ma 18 april 2016 08:15

Kort samengevat, het tweede team heeft zich geweldig aan het vooraf gestelde doel gehouden. Zo hard mogelijk als groep.

Met een vierde renner erbij konden we ons voor start nog even voorbereiden. Een stukje inrijden elkaar een beetje leren kennen en waar mogelijk wat afspraken maken over de plek op de weg ivm de wind, snelheid en duur van het kopwerk. Ik voelde bij het inrijden mijn benen al aardig branden ondanks dat mijn hartslag nog niet op hol sloeg, dit zou een zwaar ritje worden.
Vlak voor de start pakte de donkere wolken die tot dat moment de hele tijd dreigend aanwezig waren maar overal behalve op het parcours voor de nodige neerslag zorgde samen en net toen wij het schavot afreden begon het licht te regenen.
Met de wind precies verkeerd hadden we ingecalculeerd dat we op zo'n 60-75% van het parcours 'last' van de wind zouden hebben.
Pesah ontwikkelde zich al snel als wegkapitein en brulde aanwijzingen naar de rest hoe de waaier het best gereden kon worden. Dit ging het eerste deel goed, totdat ik van kop af kwam en met iets te veel snelheidsverlies niet kon aanpikken in het derde wiel. Er viel een gat wat ik niet dicht kon rijden en het gat werd snel groter. Gelukkig werd er na de volgende bocht gewacht en kon ik in het tweede kwart wat herstellen doordat de andere drie renners mij uit de wind hielden. Toen we de weg op draaiden waar we de wind in de rug hadden waren het de diesel van Chris en de kracht van Pesah die de snelheid behoorlijk opvoerden. Gelukkig kon ik het redelijk bijhouden al draaide ik de kopbeurten wel (te) snel af. Ik was duidelijk de minste.
Het laatste deel richting de finish was nog even spannend, we kwamen het een snelheid van tegen de 50 op de laatste haakse bocht af en waar de organisatie vooraf aankondigde dat de verkeersregelaars er niet stonden om ons de goede weg te wijzen, maar om het verkeer tegen te houden was deze verkeersregelaar niet in staat om een paardentrailer die ons tegemoet kwam tegen te houden. In plaats van de bocht ruim door te vliegen en snelheid te houden moesten we met 4 man in de remmen om niet op de weghelft van de tegemoet rijdende trailer terecht te komen. Het op gang komen met de wind opnieuw schuin van voren viel mij zwaar. Ik kon maar net het wiel houden en na de derde korte kopbeurt moest ik opnieuw een gaatje laten vallen, er werd opnieuw gewacht. 500 meter voor de finish riep ik tegen Pesah dat ze door moesten rijden, ik reed een paar seconden achter de rest over de streep.

De conclusie achteraf was dat we voor een ploeg die voor het eerst samen reden we het niet slecht gedaan hebben. Er werd tot 2 keer toe op mij gewacht en het samen rijden ging goed. Ik ga naar aanleiding van deze rit in ieder geval totaal ambitie loos naar de tijdstrijdercup volgende week.

Gebruikersavatar
Bontempi
Carbon Racefiets
Berichten: 3685
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006 15:15
CTWT-lid: Ja

Re: De route naar het NCK

Bericht door Bontempi » ma 18 april 2016 09:10

spokes schreef: Ik ga naar aanleiding van deze rit in ieder geval totaal ambitie loos naar de tijdstrijdercup volgende week.
Ik dacht, die gaat nu vol ambitie trainen om er niet meer afgereden te worden. Succes volgende week ;-)

Gebruikersavatar
Thierry le Brun
Prince of Spain
Berichten: 10705
Lid geworden op: vr 26 mei 2006 07:12
Fiets: Wilier,Giant,Stevens
CTWT-lid: Ja
Locatie: Harderwijk

Re: De route naar het NCK

Bericht door Thierry le Brun » ma 18 april 2016 09:17

Bontempi schreef:
spokes schreef: Ik ga naar aanleiding van deze rit in ieder geval totaal ambitie loos naar de tijdstrijdercup volgende week.
Ik dacht, die gaat nu vol ambitie trainen om er niet meer afgereden te worden. Succes volgende week ;-)
volgende week is toch solo?
knappe jongen als je jezelf eraf kan rijden.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Gebruikersavatar
MEG
Moderator
Berichten: 14081
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 20:52
Fiets: Red Bull Pro SL 300
CTWT-lid: Ja

Re: De route naar het NCK

Bericht door MEG » ma 18 april 2016 09:50

Inmiddels heb ik de verhalen gehoord, maar ook de uitslagen gezien. Dan mogen jullie echt niet klagen. :oke: Maar het is natuurlijk altijd goed om te kijken hoe alles nog beter kan.

Gebruikersavatar
Aksel
Aluminium Racefiets
Berichten: 612
Lid geworden op: zo 30 november 2008 09:12
Fiets: Felt
CTWT-lid: Ja
Locatie: Twente

Re: De route naar het NCK

Bericht door Aksel » ma 18 april 2016 21:27

Goed, minder of slecht gereden: je neemt het sowieso mee in jouw bagage. Juist de zaken die minder gingen zijn van waarde.
Voor een (onervaren) tijdrijder is een ploegentijdrit extreem moeilijk. Met name de handeling van de fiets vraagt veel ervaring tijdens een ploegentijdrit. Daarom is het erg belangrijk om veel te te trainen op de TT-fiets en ook individuele tijdritten te rijden waar je op jouw limiet rijdt en ondervindt hoe het is om onder hoge snelheid en vermoeidheid te rijden.

Rij daarom niet enkel tijdritten als doel, maar vooral als training. Pik er een aantal uit waar je écht voor een uitslag gaat!

Aankomende zondag de Tijdstrijderscup voor mij. Geen enkele ambitie, maar puur rijden om weer een goed gevoel op de (nieuwe) TT-fiets te krijgen. Houding, ritme en handeling vd fiets moeten weer getraind worden na 3 tijdritloze jaren. Resultaat is van ondergeschikt belang en momenteel is er ook geen bijzondere uitslag te verwachten. Daarom kan zondag ook nooit tegenvallen. Als iets wel een doel is horen jullie het van mij....;)
Beter pieken en dalen dan een veilige middelmatigheid.

Gebruikersavatar
Aksel
Aluminium Racefiets
Berichten: 612
Lid geworden op: zo 30 november 2008 09:12
Fiets: Felt
CTWT-lid: Ja
Locatie: Twente

Re: De route naar het NCK

Bericht door Aksel » zo 24 april 2016 21:25

Sow, de kop is er af. Als nieuwbakken lid vd CTWT vandaag weer mijn eerste tijdrit sinds 3 jaar. Nog niet specifiek getraind en afgelopen donderdag de eerste kilometers op de nieuwe TT-fiets gemaakt. Geen reden om te veel ambitie te hebben dus. De bedoeling was dan ook om weer te wennen aan de TT-fiets en te zoeken naar de tijdritmodus. Het presteren komt later wel!

Uiteindelijke klassering Tijdstrijderscup: 13e, 42,9 km/uur (40,8km)
Conclusie:
Uitslag valt niet tegen. De eerste 25 km ging prima (vooral vd wind af), daarna ging het kaarsje uit. Nog te weinig inhoud om een tijdrit van deze lengte door te blijven buffelen. De snelheid/kracht is er gelukkig wel!
Door het barre weer heb ik meteen een goede test gehad wat betreft de handeling vd fiets. Het was soms echt kunst en vliegwerk om de fiets recht te houden, maar daardoor wel een goede training!!

Het smaakt in ieder geval naar meer en er is nog veel progressie te boeken de komende tijd. Waar en hoe dat is wel duidelijk. Zou mooi zijn als die progressie over een aantal weken al een beetje te zien zal zijn. We gaan ons best doen!!

P.s: En de volgende keer in een mooi CTWT-pak??!!
Beter pieken en dalen dan een veilige middelmatigheid.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten