Om enige verwarring te voorkomen. De tijdrit is zaterdag

Euh ik zie andere starttijden: https://start-2-finish.nl/wp-content/up ... ie-ttt.pdf maar daar staat weer 2016 boven (en toen reed ik niet mee.)pesah schreef:Van vorig jaar kan ik me herinneren dat iedereen op de tureluurweg parkeerde.
Zelf rijd ik een grijze volvo v40 en zal mijn CTWT team jas aan doen voor de herkenbaarheid
Team 1 heeft startnummer 135 en start om 14:35.
Team 2 heeft startnummer 147 en start 12 minuten later om 14:47.
Ik zal zorgen dat ik om 13:30 uur aanwezig ben en de nummers en transponders ophaal.
Zorg aub zelf voor speldjes en tie rips.
Lijkt me goed als ieder team als team warm rijdt om een klein beetje aan elkaar te kunnen wennen.
Kijk ook even op deze url naar het parcours.
http://afstandmeten.nl/index.php?id=1490330
Er wordt met de klok mee gereden.
Broeken, jassen, etc kunnen vlak voor de start aan mij worden gegeven.
Zal een grote tas mee nemen om deze in te doen.
Verwarrend. Die 2016 zal wel een typefoutje zijn.WimL schreef:Euh ik zie andere starttijden: https://start-2-finish.nl/wp-content/up ... ie-ttt.pdf maar daar staat weer 2016 boven (en toen reed ik niet mee.)pesah schreef:Van vorig jaar kan ik me herinneren dat iedereen op de tureluurweg parkeerde.
Zelf rijd ik een grijze volvo v40 en zal mijn CTWT team jas aan doen voor de herkenbaarheid
Team 1 heeft startnummer 135 en start om 14:35.
Team 2 heeft startnummer 147 en start 12 minuten later om 14:47.
Ik zal zorgen dat ik om 13:30 uur aanwezig ben en de nummers en transponders ophaal.
Zorg aub zelf voor speldjes en tie rips.
Lijkt me goed als ieder team als team warm rijdt om een klein beetje aan elkaar te kunnen wennen.
Kijk ook even op deze url naar het parcours.
http://afstandmeten.nl/index.php?id=1490330
Er wordt met de klok mee gereden.
Broeken, jassen, etc kunnen vlak voor de start aan mij worden gegeven.
Zal een grote tas mee nemen om deze in te doen.
Zal er ook rond die tijd proberen te zijn. Is er evt. een Whatsap groep of telefoonnrs uitwisselen?pesah schreef:Opgelost, dankzij Robert de juiste info gekregen:
135-1 15 15:19 CTWT.nl Team 1 Heren Robert Kras
135-2 15 15:19 CTWT.nl Team 1 Heren Marcel Klapwijk
135-3 15 15:19 CTWT.nl Team 1 Heren Ayhan Yavuz
135-4 15 15:19 CTWT.nl Team 1 Heren Arjan van Gemerden
147-1 15 15:31 CTWT.nl Team 2 Heren Jeroen Ulle
147-2 15 15:31 CTWT.nl Team 2 Heren Chris Noorlander
147-3 15 15:31 CTWT.nl Team 2 Heren Eric Bednarz
147-4 15 15:31 CTWT.nl Team 2 Heren Wim Lokers
Ik zal zorgen dat ik er om 14:15 ben
ChrisN schreef:Rond 14:00 zal ik er ook zijn.
Hopelijk kunnen we eerst nog even een stukje toeren met zijn 4en?
Lijkt me een goed plan. Julle rijdt met mij mee dus we zijn ook rond 14.00 uur daar.ChrisN schreef:Rond 14:00 zal ik er ook zijn.
Arjan en ik proberen er ook om 14:00 te zijn.pesah schreef:Lijkt me een goed plan. Julle rijdt met mij mee dus we zijn ook rond 14.00 uur daar.ChrisN schreef:Rond 14:00 zal ik er ook zijn.
Vak apart hoor dat teamrijden! Wat was het gemiddelde?WimL schreef: ↑zo 16 april 2017 13:23Hierbij even een verslagje van CTWT Team 2;
Onderweg naar Almere draaiden hier en daar in het landschap de windmolens al op volle toeren, dus dat beloofde een heerlijk dagje te worden. "A good day to die" zoals de Klingons zeggen. Bij aankomst Hugo opgezocht voor de startbescheiden en gelijk de medeploeggenoten ontmoet.
Team 2 bestond uit Chris, Eric, Jeroen en ondergetekende.
Omdat we als team voor het eerst met elkaar reden en het voor zowel Jeroen als Eric de eerste ploegentijdrit was, was de "tactiek" om proberen zoveel mogelijk bij elkaar te blijven en zodoende te leren. Bij het inrijden nog wat tips en tricks uitgewisseld en ook de volgorde in het treintje afgesproken.
Dan het startpodium op en om 15.31 uur aan de bak. Het eerste stuk op de betonplaten hadden we gelijk de wind schuin van voren en moesten nog even zoeken naar het juiste tempo, we hadden afgesproken niet de traditionele tijdrijdersfout te maken door als een raket te starten, maar de eerste 2 a 3 kilometer even aan te kijken welk tempo we met 4 konden aanhouden.
Ondanks dat het overnemen nog niet soepel ging kregen we na een kilometer of 4 toch redelijk de slag te pakken en konden we er een aardig tempo inhouden. Nadat we de Duikerweg opgedraaid waren kregen we de wind wat gunstig en tikte de teller regelmatig de 57 km/u aan. Helaas kreeg Eric het op dit stuk lastig, hij had (correct me if i'm wrong) ook al 's morgens de individuele tijdrit gereden en moest zo af en toe een gaatje laten. We besloten op hem te wachten om te proberen met vieren bij elkaar te blijven.
Toch moest Eric op een gegeven moment de harde wet van het wielrennen ondergaan, lossen, terugkomen, weer lossen, weer met moeite terug komen om er dan vanaf te waaien.
Vanaf dat moment waren we nog met 3 en het lastige stuk over de Schollevaarweg naar de finish met de wind pal van voren moest nog komen. De Schollevaarweg was inderdaad beuken en rammen, Chris nam een aantal flinke kopbeurten voor zijn rekening, Jeroen haalde het laatste restje karakter uit zijn tenen om erbij te blijven en ook nog een paar kopbeurten te doen, en ondergetekende kon ook nog een behoorlijk stuk kopwerk doen maar we kregen de teller niet meer boven de 40 km/u. Na de laatste flauwe bocht zagen we heel in de verte de finishvlaggen en met het laatste restje energie in de benen gaven we alles om nog zo hard mogelijk het einde te halen.
Een klein minuutje nadat we uitgebold waren, rolde ook Eric over de finish, moe, uitgewoond maar toch wel voldaan.
Conclusie: Ondanks dat we voor de eerste keer als team samenreden, in het begin even wat moesten zoeken, mogen we achteraf best tevreden zijn hoe we als ploeg gereden hebben. Met wat meer ervaring en/of training kunnen we op een aantal punten nog wel wat tijd winnen en eventueel wat automatismen aanleren.
Chris, Jeroen en Eric bedankt voor de inzet en teamspirit! Hugo bedankt voor de organisatie en coaching en op naar de volgende ploegentijdrit zou ik zeggen. Waarschijnlijk de ploegentijdrit in Gilze?
Wij hadden 39,7 km aan het eind.DavidRuijs schreef:Vak apart hoor dat teamrijden! Wat was het gemiddelde?WimL schreef: ↑zo 16 april 2017 13:23Hierbij even een verslagje van CTWT Team 2;
Onderweg naar Almere draaiden hier en daar in het landschap de windmolens al op volle toeren, dus dat beloofde een heerlijk dagje te worden. "A good day to die" zoals de Klingons zeggen. Bij aankomst Hugo opgezocht voor de startbescheiden en gelijk de medeploeggenoten ontmoet.
Team 2 bestond uit Chris, Eric, Jeroen en ondergetekende.
Omdat we als team voor het eerst met elkaar reden en het voor zowel Jeroen als Eric de eerste ploegentijdrit was, was de "tactiek" om proberen zoveel mogelijk bij elkaar te blijven en zodoende te leren. Bij het inrijden nog wat tips en tricks uitgewisseld en ook de volgorde in het treintje afgesproken.
Dan het startpodium op en om 15.31 uur aan de bak. Het eerste stuk op de betonplaten hadden we gelijk de wind schuin van voren en moesten nog even zoeken naar het juiste tempo, we hadden afgesproken niet de traditionele tijdrijdersfout te maken door als een raket te starten, maar de eerste 2 a 3 kilometer even aan te kijken welk tempo we met 4 konden aanhouden.
Ondanks dat het overnemen nog niet soepel ging kregen we na een kilometer of 4 toch redelijk de slag te pakken en konden we er een aardig tempo inhouden. Nadat we de Duikerweg opgedraaid waren kregen we de wind wat gunstig en tikte de teller regelmatig de 57 km/u aan. Helaas kreeg Eric het op dit stuk lastig, hij had (correct me if i'm wrong) ook al 's morgens de individuele tijdrit gereden en moest zo af en toe een gaatje laten. We besloten op hem te wachten om te proberen met vieren bij elkaar te blijven.
Toch moest Eric op een gegeven moment de harde wet van het wielrennen ondergaan, lossen, terugkomen, weer lossen, weer met moeite terug komen om er dan vanaf te waaien.
Vanaf dat moment waren we nog met 3 en het lastige stuk over de Schollevaarweg naar de finish met de wind pal van voren moest nog komen. De Schollevaarweg was inderdaad beuken en rammen, Chris nam een aantal flinke kopbeurten voor zijn rekening, Jeroen haalde het laatste restje karakter uit zijn tenen om erbij te blijven en ook nog een paar kopbeurten te doen, en ondergetekende kon ook nog een behoorlijk stuk kopwerk doen maar we kregen de teller niet meer boven de 40 km/u. Na de laatste flauwe bocht zagen we heel in de verte de finishvlaggen en met het laatste restje energie in de benen gaven we alles om nog zo hard mogelijk het einde te halen.
Een klein minuutje nadat we uitgebold waren, rolde ook Eric over de finish, moe, uitgewoond maar toch wel voldaan.
Conclusie: Ondanks dat we voor de eerste keer als team samenreden, in het begin even wat moesten zoeken, mogen we achteraf best tevreden zijn hoe we als ploeg gereden hebben. Met wat meer ervaring en/of training kunnen we op een aantal punten nog wel wat tijd winnen en eventueel wat automatismen aanleren.
Chris, Jeroen en Eric bedankt voor de inzet en teamspirit! Hugo bedankt voor de organisatie en coaching en op naar de volgende ploegentijdrit zou ik zeggen. Waarschijnlijk de ploegentijdrit in Gilze?
Mooi verslag, Wim
Eric je moet maar zo denken: Je heb tenminste meegedaan en je stinkende best gedaan. Fietsen en zeker tijdrijden is een leerproces. Blijf gewoon lekker je ding doen en geniet gewoon van alles, komt allemaal best goed.geric schreef:Mooi verslag, Wim![]()
Mijn dank aan het team, erg aardig, en aan Hugo, die mij in eerste instantie met zijn aanstekelijk enthousiasme over de streep heeft gehaald (ploegentijdrit is zo'n beetje het laatste waarvan ik dacht dat ik het ooit zou gaan doen).
Ik baal wel als een stekker, want normaliter schiet ik op techniek en tactiek tekort, niet op vermogen. Zit wel in lijn met een korte tijdrit eind maart waar ik laatst jaar (onder veel slechtere omstandigheden) 15 seconden sneller was. De Volta Limburg ging wel goed, dus wellicht heb ik in de wintermaanden te enthousiast van de klimsimulatiecapaciteiten van mijn splinternagelnieuwe NEO misbruik gemaakt...
Inderdaad, die warmhoudfolie was niet uit luxe en zeker niet uitnodigend
Mooi verhaal! En toch weer een mooie ervaring rijker toch?spokes schreef:Er reed zaterdag nog een derde incognito ctwt team mee. Ik rij al jaren met wat vrienden wat tijdritjes en deelname aan de ttt in Almere is altijd een interessante graadmeter.
Ivm met een kuitblessure die ik heb opgelopen in de voorbereiding op de marathon van Rotterdam is mijn voorbereiding op een nieuw triathlonseizoen gedaald tot een dieptepunt. Er wordt momenteel nauwelijks gesport en de spaarzame woon-werk fietsritjes de afgelopen maand zijn op 1 hand te tellen. Toen afgelopen week ook nog eens 1 van onze renners afviel, waardoor niet, of met drie man starten de enige overgebleven opties waren, zag ik de bui al hangen. Mijn enige hoop was nog dat de mooie en vooral rustige windstille weersomstandigheden zouden aanhouden. Wie hield ik voor de gek, de ploegentijdrit en de tijdstrijderscup zijn voor zover ik weet nog nooit in nagenoeg windstille omstandigheden georganiseerd. "April doet wat ie wil" en april wil bloed zien... Had ik moeten weten.
Na wat kort inrijden, als ik net als Arjan 20 km zijn hebben ingereden was ik ongetwijfeld niet aan de finish aangekomen, mochten we starten, het was fris, maar wel droog en dat maakt het parcours, ondanks wat smallere stukken, wel overzichtelijk, snel en veilig. Bij het eerste stuk met de wind wat schuin van voren was direct al merkbaar dat onze 4e man gemist werd. Je kon je eigenlijk nergens echt verschuilen. Maar tot de tweede scherpe bocht waarna de wind wat meer in de rug kwam kon ik, met hulp van mijn teamgenootjes die vaak achterom keken, redelijk goed het wiel houden. Op het stuk wind mee liep de snelheid op tot tegen de 49 km en met het laatste deel in het achterhoofd waarin de wind smerig schuin van voren zou komen hoefden we op dit relatief eenvoudige stuk ook niet meer energie dan nodig te verspillen. Ik deed mijn kopwerk, al waren dit wat kortere beurten dan die van de anderen, en ondanks dat de benen al een beetje begonnen te protesteren draaiden we het laatste zware deel van het parcours op. Met de wind rechts van voren was dit stoempen geblazen. Schuilen kon niet meer, laten lopen ook niet, want met drie man starten betekent dat je er bij blijft. Met snelheden teruglopend tussen 34 en 32 draaiden wij het laatste recht stuk op richting de finish. Dit is nog best even rechtdoor dus ik probeer nog even achter een rug mijzelf uit de wind te zetten voor het laatste stuk. Aanzetten, versnellen, inhalen, verzuren, ingehaald worden en bijten om niet het wiel te verliezen reden we op de finish af om in ruim 32 minuten over de finish te rijden. Met precies 39 gemiddeld en 4 plekjes achter de snelde dames (op plekje nr. 32) was ik eerlijk gezegd best tevreden. Achteraf kwamen we tot een aantal mooie conclusies. We zijn dit jaar op het parcours niet ingehaald door een veel sneller team, dat voelt vooral fijn. Met een vierde man waren we zeker sneller geweest. In april volle bak in de polder fietsen betekent bloed proeven.
Hugo en Jeroen hebben wat foto' s en filmpjes gemaakt, zag ze in de whatsapp groep voorbij komen.Jan Willem schreef:Leuke verslagen! Zijn er nog foto's gemaakt? Zag op fb foto's van de individuele rit. Daar zaten een paar valpartijen tussen bij het opdraaien van het fietspad
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
![]() |