Tijdrit tijd en afstand

Tijdrijden, Triathlon, ploegen tijdrit etc
Plaats reactie
Tempus
Aluminium Racefiets
Fiets: TROEP!!!

Tijdrit tijd en afstand

Bericht door Tempus » di 18 augustus 2009 14:34

Je leest altijd weinig over de daadwerkelijk uitslagen.
Waar moet je nu aan denken in afstand en welke tijd, als je een vlak parcour hebt van 30km ?
Hoor het graag. :oke:

Spatje
Carbon Racefiets
Fiets: Van Tuyl TICA
Contacteer:

Re: Tijdrit tijd en afstand

Bericht door Spatje » di 18 augustus 2009 14:49

Tempus schreef:Je leest altijd weinig over de daadwerkelijk uitslagen.
Waar moet je nu aan denken in afstand en welke tijd, als je een vlak parcour hebt van 30km ?
Hoor het graag. :oke:
Hoeveel bochten? Windkracht? Alleen, koppel of ploeg? Klinkers? Asfalt?

M.a.w. te veel factoren die een tijd beinvloeden. M.i. is hier dus niets zinnings over te zeggen.

martijn
Carbon Racefiets
Fiets: Scott Addict R4

Bericht door martijn » di 18 augustus 2009 15:01

vlak parcours, 30km: de mindere ctwt goden uit het westen vh land ;-) zitten rond de 41 in het uur. De toppers rijden zo'n 45 in het uur. Dus net geen 3 kwartier om 40 minuten.

martijn
Carbon Racefiets

Bericht door martijn » di 18 augustus 2009 15:04

Spatje schreef:
Ik ben even uitgegaan van asfalt, een gemiddeld parcours met niet heel veel bochten en een gematigde wind.

Spatje
Carbon Racefiets
Fiets: Van Tuyl TICA
Contacteer:

Bericht door Spatje » di 18 augustus 2009 15:09

martijn schreef:
Spatje schreef:
Ik ben even uitgegaan van asfalt, een gemiddeld parcours met niet heel veel bochten en een gematigde wind.
Ook verschilt het per renner i.c.m. het weer, ik rijdt bv. sneller in natte omstandigheden ;-)

Tempus
Aluminium Racefiets
Fiets: TROEP!!!

Bericht door Tempus » di 18 augustus 2009 15:14

ik had laatst een 50km gefietst gewoon met de racefiets (Nijmegen dijk) heen en terug gemiddeld 35.
Zo de ju :shock:
Ik weet denk ik genoeg.
Netjes hoor.

En trainen doe je dan in de winter op de tacx, buiten en in het krachthonk?

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Bericht door Ronald » di 18 augustus 2009 15:20

Voordat ik aan tijdritten begon had ik denk ik ook nog nooit boven de 35 gereden solo. Wedstrijdsituatie maakt zooo veel uit. Eerste keer was het 38, toen 39, 40 en inmiddels scheelt het steeds een paar seconden met Martijn ;-).

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » di 18 augustus 2009 15:26

ah mèn, gisteren een tijdritje van amper 5 kilometer gereden en dat ging toch echt niet harder dan 39 gemiddeld :-? weliswaar op de gewone racefiets, maar toch... jullie polderstoempers stoempen toch echt wat harder dan deze jongen die gewend is dat de heuvels hem uit de wind houden :P

Corniel
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Canyon TT, Gazelle
Contacteer:

Bericht door Corniel » di 18 augustus 2009 17:29

Tja, er zijn niet veel goede initiatieven wat betreft tijden. Zelf ben ik daarom sinds kort Time Trial & Error begonnen.

Mijn eerste tijdrit (we schrijven mei 2007) ging met net geen 36 km/u. Nu rijd ik tijden/snelheden die concureren met de andere middelmatige polderstoempers hier in het westen des landsch. Kwetie van leren diepgaan, trainen en beter materiaal.

Het is overigens wel zo dat het ik het jammer vind dat er zo weinig 'langzame' renners aan zo'n evenement meedoen. Het maakt de drempel om mee te gaan doen best groot. Bij zoiets als de Zuid-Holland Tijdritcompeititie (waar morgen weer een aantal van ons aan de start staan) ben je met ca. 40 km/u een slome slak/uitgerangeerd nijlpaard.

rtbrouwer
Aluminium Racefiets
Fiets: Cannondale CAAD 10

Bericht door rtbrouwer » di 18 augustus 2009 17:36

Corniel schreef:Tja, er zijn niet veel goede initiatieven wat betreft tijden. Zelf ben ik daarom sinds kort Time Trial & Error begonnen.

Mijn eerste tijdrit (we schrijven mei 2007) ging met net geen 36 km/u. Nu rijd ik tijden/snelheden die concureren met de andere middelmatige polderstoempers hier in het westen des landsch. Kwetie van leren diepgaan, trainen en beter materiaal.

Het is overigens wel zo dat het ik het jammer vind dat er zo weinig 'langzame' renners aan zo'n evenement meedoen. Het maakt de drempel om mee te gaan doen best groot. Bij zoiets als de Zuid-Holland Tijdritcompeititie (waar morgen weer een aantal van ons aan de start staan) ben je met ca. 40 km/u een slome slak/uitgerangeerd nijlpaard.
Leuk initiatief die TTAR!

Wat tijden betreft. Onder gemiddelde omstandigheden en een asfaltparcourse zou ik op een afstand van 30km mezelf inschatten op ongeveer 36-37 gemiddeld. Das dan met een opzetstuurtje op een normale racefiets, zonder snelpak, zonder aerohelm.

alstro
Carbon Racefiets
Fiets: Felt
Contacteer:

Bericht door alstro » di 18 augustus 2009 20:24

kaj_666 schreef:ah mèn, gisteren een tijdritje van amper 5 kilometer gereden en dat ging toch echt niet harder dan 39 gemiddeld :-? weliswaar op de gewone racefiets, maar toch... jullie polderstoempers stoempen toch echt wat harder dan deze jongen die gewend is dat de heuvels hem uit de wind houden :P
Je moet ook op snelheid trainen...heuvelaf :lol: :lol: :lol:

Sorry....geintje

Tijdrijden is toch wel een vak apart hoor, niet alleen moet je hard kunnen rijden maar je moet jezelf ook pijn kunnen doen.

Mijn record staat op 41 gem over 16 km. Met toch wel wat hoogteverschil (70hm) erin en een 90 graden bocht.
Maar ik heb ook wel eens met slechte wind 37 gem staan

Aksel
Aluminium Racefiets

Bericht door Aksel » di 18 augustus 2009 21:49

Het is ook een kwestie van veel doen. Het is geen kwestie van 'volle bak' rijden en zien waar het schip strandt. Je kunt er wel of geen aanleg voor hebben, maat het is zeker te trainen. Ga in ieder geval vaak alleen trainen om je eigen lichaam te leren kennen.
Beter pieken en dalen dan een veilige middelmatigheid.

alstro
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door alstro » di 18 augustus 2009 22:32

Vandaag bij tijdrit in Zurich (fr) stonden ook aantal leden van NL selectie aangepaste sporten.

Aantal mensen op tandem gingen 46-47 gem
rolstoelers gingen richting de 38 gem
een gehandicapte jongen die spastisch was ( weet niet of je dat zo mag zeggen) maar hij reed met een driewieler. Maar hij ging toch bijna 27 gem en kwam bijna kotsend van vermoeidheid over de finish waar hij door het team werd opgevangen .

Afbeelding

martijn
Carbon Racefiets

Bericht door martijn » wo 19 augustus 2009 08:17

kaj_666 schreef:ah mèn, gisteren een tijdritje van amper 5 kilometer gereden en dat ging toch echt niet harder dan 39 gemiddeld :-? weliswaar op de gewone racefiets, maar toch... jullie polderstoempers stoempen toch echt wat harder dan deze jongen die gewend is dat de heuvels hem uit de wind houden :P

Met een tijdritfiets of wellicht alleen al een opzetstuurtje ga je waarschijnlijk over de 40.

Plaats reactie