ven2-4cancer

Ga je fietsen voor een goed doel, vertel het en trek anderen over de streep.
Plaats reactie
Lowermate
Aluminium Racefiets
Fiets: S-Works Tarmac SL7
CTWT-lid: Ja

ven2-4cancer

Bericht door Lowermate » zo 03 februari 2013 17:09

Een beetje laat, maar ik wilde toch nog even een verslagje plaatsen van mijn belevingen aan ven2-4cancer 2012.
Dit doet ik ook omdat ik vaak op het forum voor toertochten mijn berichten heb geplaatste over deelname, ervaringen en dit ook voor 2013 wil gaan doen omdat mijn werkgever zeer waarschijnlijk ook weer zijn steun zal geven aan deelname aan ven2-4 cancer 2013 en ik graag nog een poging wil doen om 4 maal de mont ventoux voor het goede doel te beklimmen.

In 2013 hoop ik CWT' era tegen te komen die ik nu alleen qua naam van het toertochten forum ken :)

Verslagje 2012 wat ik ook al mijn sponsors vorig jaar heb gestuurd:

Beste allemaal,

Zoals jullie inmiddels hebben begrepen heb ik 3 beklimmingen weten te volbrengen. 1 maal meer dan vorig jaar waarbij ik de 1e beklimming in een snellere tijd heb weten te volbrengen dus dat is mooi meegenomen.
De eerste 2 beklimmingen gingen goed. De derde was een stuk zwaarder, mede door de hoge temperatuur van zeker 30 graden.

Woensdag 6 september vertrokken we rond 6.30 vanuit Amsterdam met zijn allen richting Zuid Frankrijk waar wij verbleven op camping Carpe Diem in Vaison la Romain. Rond 21.30 kwamen wij aan. Bagage en fietsen uitgeladen en lekker gaan slapen in onze mobile home.
De volgende dag gingen we ontbijten in het dorp, nog wat proviand ingeslagen om vervolgens naar het basiskamp in Malaucene te fietsen. Daar moesten we ons melden en kregen wij onze ven2-4cancer fietskleding.
's avonds heerlijk gegeten in een leuk restaurant wat door een Nederlands echtpaar wordt gerund.
Daarna lekker ons bedje op gezocht want de volgende ochtend ging om 4.15 de wekker; 7 september 2012. De dag van de waarheid.
1 van onze verzorgers had lekkere pasta gemaakt zodat we optimaal aan onze uitdaging konden beginnen.
Rond 5.15 vertrokken fietsten we met zijn allen naar Malaucene waar om 6.00 uur ruim 500 fietsers van start gingen voor dit fantastische en goed georganiseerde evenement. Een mooi en indrukwekkend gezicht al die fietsers in het donker met lichtjes,
Het is een mooie dag geworden. Qua weer maar zeker ook wat betreft het doel waarvoor wij deze dag hebben gefietst. Want het is afgelopen jaar maar weer gebleken dat geld voor onderzoek om deze ziekte tegen te gaan nog steeds hard nodig is.

Bij deze wil ik iedereen bedanken voor zijn bijdrage cq meeleven tijdens deze dag.

marten
Carbon Racefiets
Fiets: cube

Re: ven2-4cancer

Bericht door marten » zo 03 februari 2013 20:01

Een neef van mij is na 2x fietsen de derde keer omhoog gerend!

Lowermate
Aluminium Racefiets

Bericht door Lowermate » zo 03 februari 2013 20:14

Dat lijkt me ook zwaar. Na het fietsen , te gaan rennen. Dan gebruik je andere spieren. Pittig hoor. Respect

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » zo 03 februari 2013 20:59

marten schreef:Een neef van mij is na 2x fietsen de derde keer omhoog gerend!
na 2x zó kapot dat hij niet in de gaten had dat ie zonder fiets op pad was?
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » zo 03 februari 2013 22:10

Heel slecht voor je schoenplaatjes.
Afbeelding

marten
Carbon Racefiets
Fiets: cube

Bericht door marten » ma 04 februari 2013 10:18

Pino schreef:Heel slecht voor je schoenplaatjes.
Hoezo? Hij fietste met zijn hardloopschoenen. ;-)

Lowermate
Aluminium Racefiets

Bericht door Lowermate » zo 15 september 2013 20:10

verslag ven2-4cancer 2013

Beste allemaal,

Woensdagochtend ging om 3.30 bij mij de wekker. Vandaag was de dag dat team Intertrust & Friends naar Vaison la Romain in Zuid Frankrijk zou vertrekken om op 13 september deel te nemen aan ven2-4cancer 2013.
Om ongeveer 5.30 vertrok de bus uit Lijnden naar Amsterdam Amstel station om daar de overige deelnemers op te pikken. Na een lange busdag kwamen we om 22.15 aan op camping Le Carpe Diem. Er waren al een paar collega's ter plekke die de sleutels van de mobile homes al hadden opgehaald dus het was uitladen en de spullen naar binnen brengen. Na een kort drankje zocht iedereen al snel zijn bed op.

De volgende ochtend om 10.00 liepen we naar het dorp om daar uitgebreid te ontbijten.
Nog wat boodschappen doen en terug naar de camping waarna we het ven2-4cancer 2013 tenue aantrokken om vervolgens naar het basiskamp in Malaucene te fietsen.
Daar moesten we ons melden en konden even rondkijken en een kaarsje branden voor je geliefde.
Inmiddels was het alweer middag en hebben we heerlijk gelunched. Ja, wat hadden we het zwaar deze rustdag :)
Na de lunch hebben een aantal van ons de eerste 4 a 5 km van de beklimming gefietst om alvast even te voelen hoe de benen waren. 's avonds heerlijk gegeten in het zelfde restaurant als vorig jaar. Dit restaurant wordt door 2 Nederlanders wordt gerund.

13 september 2013: VEN2-4 CANCER. De dag waarna we allemaal hadden toegeleefd. De dag dat we de Mont-Ventoux gingen beklimmen. Rond 04:00 uur gingen de wekkers af en werd er een poging gedaan om wakker te worden. In alle mobile homes heerste een gespannen bedrijvigheid. Ontbijt op dat tijdstip; brrrr toch lekker de pasta eten die onze eigen soigneur George om 4 30 had klaarstaan. Je weet namelijk dat je wat binnen moeten krijgen. Gespannen gezichten en nerveuse lachjes. Je merkte het aan alles; het gaat beginnen.

Om 5.15 fietsten we allemaal de kleine 10km naar het basiskamp. Een mooie afstand om even warm te draaien. Bij het startpunt kregen we te horen dat de top was afgesloten voor fietsverkeer. De reden; een temperatuur van min 3 graden en een straffe harde wind boven op de top. Onverantwoord om daar op te fietsen. Na 16 km zou Chalet Liotard het eindpunt zijn, waarna de afdaling weer kon worden aangevangen. Om organisatorische redenen zou de beklimming vanuit Bedoin worden overgeslagen en zou alleen de kant van Malaucene beklommen worden.

06:00 werd het startsein gegeven en vertrok de karavaan van fietsers de berg op. Wat een sfeer en wat een prachtig gezicht. Al die rode achterlichten slingerend zich een weg naar boven zoekend. Indrukken van dat moment kun je niet beschrijven, Je had erbij moeten zijn. Een half uur later mochten ook de wandelaars en hardlopers starten en konden zij ook hun steentje bijdragen. Onderweg kwam de zon heel mooi door. Prachtige vergezichten en ook hier, het valt met geen pen te beschrijven.

Onderweg was de kou goed voelbaar en naarmate je meer omhoog reed met arm en beenstukken deed ook de wind van zich spreken. Bij Chalet Liotard (6 km onder de top) aangekomen was het verschrikkelijk koud. De wind waaide hard en het was begrijpelijk dat de organistie had besloten om daar te keren. Een aantal van ons team daalden vrij snel naar het basiskamp. Ik bleef iets langer om wat te eten. Heerlijk, die soep :) Na een klein kwartiertje hoorde ik blij verrast dat je alsnog naar de top mocht fietsen. Het weer op de top was omgeslagen en de wind was aan het afnemen en de temperatuur was snel aan het klimmen. Zo kon ik alsnog de gehele klim afronden. Even eten en daarna kon ik de afdaling inzetten. De afdaling naar beneden was als een bivak op de noordpool. Koud, koud en nog eens koud.

De 2e klim was weer pittig. Het werd gelukkig iets warmer onderweg, al bleven bij velen de been en armstukken aan, alsook de windjacks. Boven op de berg liet de Mont-Ventoux zich van zijn beste kant zien: weinig wind en een heerlijke zonnetje. Het was geen straf om daar te blijven wachten om soep, bananen en energiereepjes te eten. Alle deelnemers werden met muziek en dansmariekes binnengehaald, wat een sfeer boven op de berg.

Na een korte pauze daalde ik weer af naar Malaucene waar ik werd opgewacht door mijn fietsmaat Mark. Hij was daar met zijn vrouw in de buurt op vakantie en we hadden afgesproken om elkaar te ontmoeten bij het basiskamp. Na een Frans stokbrood, een cola en een peptalk begon ik aan mijn derde klim. Deze was zwaar maar dankzij wilskracht, het cola blikje van een andere deelnemer zo'n 4km onder de top een en een energiereep heb ik het gered.

De benen waren deze dag, mede door de kou niet helemaal super dus een 4e klim zat er helaas niet in. Ik was sowieso ook te laat beneden. Tot 16.00 mocht je namelijk nog vanuit het basiskamp vertrekken voor de laatste beklimming. Niettemin ben ik tevreden met mijn prestatie.

''s avonds nog heerlijk gegeten in hetzelfde restaurant als de avond ervoor. Het eten was weer prima en het was erg gezellig. Na het eten kregen we ons diploma uitgereikt met daarop het aantal beklimmingen.

Op het moment dat ik deze email typ zijn we onderweg naar huis. Deze editie van ven2-4cancer was weer uitstekend georganiseerd, er was een super sfeer onder de teamleden en het was geweldig om dit weer mee te mogen maken. Voor mij een beladen editie, dat wel. Mijn gedachten waren de hele dag bij Marjolie

Wie weet tot volgend jaar.

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » zo 15 september 2013 20:41

Eric, mooi verhaal van deze, voor jouw, beladen editie. Jammer dat de 4e beklimming er niet meer in zat, maar blijkbaar ben je niet al te ontgoocheld. 3x MV is al een hele prestatie :oke: Goed te horen dat je een mooie dag hebt beleefd.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Lowermate
Aluminium Racefiets

Bericht door Lowermate » zo 15 september 2013 22:34

harrebas schreef:Eric, mooi verhaal van deze, voor jouw, beladen editie. Jammer dat de 4e beklimming er niet meer in zat, maar blijkbaar ben je niet al te ontgoocheld. 3x MV is al een hele prestatie :oke: Goed te horen dat je een mooie dag hebt beleefd.
Dank je. Voor een moment was ik wel even gefrustreerd toen ik me realiseerde dat een 4e keer er qua tijd en qua benen niet in zou zitten. Maar al snel overheerste het gevoel dat dit toch weer zeer goede prestatie was. Zeker gezien de kou en harde wind s morgens die misschien toch op de benen is geslagen en de emoties (negatieve ontwikkelingen rond de ziekte van mijn vrouw).
In vergelijking met de eerste klim van vorig jaar, merkte ik dit jaar dat de eerste klim wel goed ging maar toch minder. Ook omdat ik eerste ervan uitging dat we bij chalet liotard moesten keren maar na een kwartier toch bleek dat je verder naar de top mocht. Misschien te lang stilgestaan. Ik weet het niet. Aan het aantal trainingskilometers kan het toch niet gelegen hebben. Of was ik overtraind :)
Hoe dan ook, een zeer tevreden gevoel overheerst. Was weer geweldig om dit mee te maken.
Ik weet nu nog niet of mijn werkgever volgend jaar weer haar steun aan dit evenement/goede doel geeft. We zullen zien. Door de ziekte van mijn vrouw is de toekomst nu ook onzeker.

Eric
Carbon Racefiets
Fiets: BMC RM01

Bericht door Eric » ma 16 september 2013 07:29

Mooie prestatie lowermate. Ook gelukkig dat je helemaal naar de top mocht.

En natuurlijk alle sterkte toegewenst voor jou en je vrouw

Lowermate
Aluminium Racefiets

Bericht door Lowermate » ma 16 september 2013 14:55

Eric schreef:Mooie prestatie lowermate. Ook gelukkig dat je helemaal naar de top mocht.

En natuurlijk alle sterkte toegewenst voor jou en je vrouw
Dank je wel. Dat waardeer ik.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » ma 16 september 2013 18:19

Prima prestatie , lowermate. Sterkte toegewenst aan en met je vrouw .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Lowermate
Aluminium Racefiets

Bericht door Lowermate » di 17 september 2013 10:02

who cares schreef:Prima prestatie , lowermate. Sterkte toegewenst aan en met je vrouw .
Dank je voor beide.

Plaats reactie