JOIN4ENERGY MV challenge

Ga je fietsen voor een goed doel, vertel het en trek anderen over de streep.
Plaats reactie
midazzz
Huis-, tuin- en keukenfiets
Contacteer:

JOIN4ENERGY MV challenge

Bericht door midazzz » za 07 november 2009 12:17

Altijd al 3 x de MV willen beklimmen. In 2010 gaat dat gebeuren en ook nog een keer voor een goed doel.

Startplaats: Bedoin
Startpunt: Bedoin
Land: Frankrijk
Vakantie-type: groep-hotelstandplaats
Duur in dagen: 4
Datum: 28 t/m 31 mei
Starttijd: 10:00 uur
Afstanden: 1 x bekilimmen / 3 x beklimmen
Kosten: 395,- euro
Voervoer n. start: bus
Organisatie: join4energy
Email: info@join4energy.nl
Opmerkingen: Stichting Join4Energy heeft als doel geld op te halen door middel van het organiseren van activiteiten ten behoeve van wetenschappelijk onderzoek naar energiestofwisselingsziekten, met als uiteindelijk doel het ontwikkelen van een medicijn. 70% van de kinderen met een energiestofwisselingsziekte overlijden voor hun 18e jaar. Vanuit de farmaceutische industrie is relatief weinig belangstelling voor (financiële) ondersteuning van onderzoek naar geneesmiddelen voor energiestofwisselingsziekten gezien de relatief geringe omvang van de doelgroep.
http://www.join4energy.nl
10-1 EPE 21-5 SRC 13-6 LiMo

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: JOIN4ENERGY MV challenge

Bericht door Rob T » do 26 november 2009 11:00

Ik ben wel benieuwd of er nog WT-ers zijn die hier aan mee doen / belangstelling voor hebben.

De MV is natuurlijk een prachtige uitdaging, zeker als je hem 3 keer wilt beklimmen.

En hoe gaan jullie dan geld inzamelen?

midazzz
Contacteer:

Bericht door midazzz » ma 30 november 2009 11:11

Rob T schreef:Ik ben wel benieuwd of er nog WT-ers zijn die hier aan mee doen / belangstelling voor hebben.

De MV is natuurlijk een prachtige uitdaging, zeker als je hem 3 keer wilt beklimmen.

En hoe gaan jullie dan geld inzamelen?
Inschrijving gaat hard. Er hebben zich inmiddels al 43 personen opgegeven voor deze challenge, nog 37 te gaan. Onder de 43 deelnemers zit ik zelf ook. Hoe ik ik denk mijn geld in te zamelen kom ik later nog op terug.

midazzz
Contacteer:

Bericht door midazzz » di 29 december 2009 14:27

Voor een persoonlijke sponsoractie ben ik op zoek naar een zeer mooie foto van de top van de Mont Ventoux. Deze foto ga ik 'opblazen' naar ongeveer 3 x 4 meter en vervolgens wordt het op een bestelbus geplakt. Geen ervaring hoe groot de foto moet zijn maar ik dacht toch wel aan min. 8-10 mb. Wie?

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » di 29 december 2009 17:20

Het gaat erom dat er voldoende pixeltjes zijn en niet voldoende megabytes. Vervolgens maak je em drukklaar op formaat, maar daarbij is aantal MB's geen criterium. Heel veel megabytes betekent waarschijnlijk vooral heel veel overbodige en ineffcient opgeslagen gegevens.

Je hebt nooit voldoende pixeltjes om em van dichtbij scherp te hebben bij zulke afmetingen, maar dat is ook helemaal niet erg. (Weet je het trouwens wel zeker, een bestelbus met een zijkant van 3x4 meter is eerder een vrachtwagen...) Hoe meer megapixels is wel hoe beter in dit geval. Aangezien normale fototoestellen tot 12 Megapixels gaan, moet je idealiter uitkijken naar een foto van rond de 10 megapixel. Groter zul je ze toch niet of nauwelijks vinden.

Verder zou je RobZ een PB-tje kunnen sturen, die doet belettering en reclame ook op auto's e.d.

midazzz
Contacteer:

Bericht door midazzz » zo 03 januari 2010 17:39

Ronald schreef:Het gaat erom dat er voldoende pixeltjes zijn en niet voldoende megabytes. Vervolgens maak je em drukklaar op formaat, maar daarbij is aantal MB's geen criterium. Heel veel megabytes betekent waarschijnlijk vooral heel veel overbodige en ineffcient opgeslagen gegevens.

Je hebt nooit voldoende pixeltjes om em van dichtbij scherp te hebben bij zulke afmetingen, maar dat is ook helemaal niet erg. (Weet je het trouwens wel zeker, een bestelbus met een zijkant van 3x4 meter is eerder een vrachtwagen...) Hoe meer megapixels is wel hoe beter in dit geval. Aangezien normale fototoestellen tot 12 Megapixels gaan, moet je idealiter uitkijken naar een foto van rond de 10 megapixel. Groter zul je ze toch niet of nauwelijks vinden.

Verder zou je RobZ een PB-tje kunnen sturen, die doet belettering en reclame ook op auto's e.d.
Qua afmetingen zat ik er inderdaad ietswat naast (2 x 3.3) Bedankt i.i.g voor de info. Als ik er niet uit kom zal ik RobZ zeker even een pb-tje sturen...eerst een bedrijf vinden die het leuk vind om voor dit doel wat werk te verzetten en de boel wil bedrukken.

midazzz
Contacteer:

Bericht door midazzz » ma 01 februari 2010 17:42

Afbeelding

Met vrolijke ogen kijkt Pam Nachbar naar de 3 mannen die voor haar op 30 mei 2010 3x de Mont Ventoux met de fiets willen beklimmen. Toch zal ze waarschijnlijk niet beseffen dat Paul Reijsen, Dick Zuman en Jaap van Willigen dat voor haar doen. Pam lijdt namelijk aan een energie stofwisseling ziekte waardoor ze zich geestelijk en lichamelijk slecht ontwikkelt. Ze kan niet lopen, niet praten en heeft de geestelijke vermogens van een kind van twee jaar.Een energie stofwisseling ziekte is een zeldzame ziekte waar tot op heden nog geen medicijn voor is gevonden.

Momenteel doet Dr. Smeitink van het Radboudziekenhuis in Nijmegen onderzoek naar energie stofwisselingsziektes En met succes, want er zijn de afgelopen tijd hoopvolle succesjes geboekt, maar om tot een medicijn te komen moet er nog veel onderzoek worden gedaan en hiervoor is veel geld nodig.

Stichting Join4Energy heeft om geld in te zamelen voor onderzoek naar een medicijn tegen energiestofwisselingsziektes, de Mont Ventoux Challenge georganiseerd waarmee ze hoopt heel veel geld in te zamelen voor het onderzoek naar een medicijn tegen energie stofwisseling ziekte.

Voor Pam zal het medicijn waarschijnlijk al te laat komen. 50% van de kinderen die aan deze ziekte lijden, overlijdt al voor het 5e levensjaar en nog eens 70% haalt de volwassen leeftijd niet.

Maar zolang er leven is, is er hoop, en voor Pam en haar lotgenootjes zullen Paul, Dick en Jaap 30 mei 3x boven op de top van de Mont Ventoux staan.

Om sponsors binnen te halen heeft het bedrijf van Paul 3 jaar lang de bestelbus beschikbaar gesteld om deze te beplakken met logo’s van bedrijven die geld willen doneren voor de Stichting Join4energy. Dit is al mogelijk vanaf 100 euro.

Wilt u met uw bedrijf de Mont Ventoux Challenge steunen, neemt u dan contact op met Paul van Reijsen(midazzz)via PB of kijk voor informatie op de Hyves site Mont Ventoux Challenge of kijk op http://www.join4energy.nl

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 01 februari 2010 22:20

Ben wel benieuwd, wat is het veschil / de overeenkomst met http://www.energy4all.eu/

midazzz
Contacteer:

Bericht door midazzz » di 02 februari 2010 08:12

Rob T schreef:Ben wel benieuwd, wat is het veschil / de overeenkomst met http://www.energy4all.eu/
Stichting Join4Energy valt binnen de stichting Energy4all. Zie ook Ride4Kids en Biking4energy. Allemaal substichtingen met hetzelfde doel en de dezelfde bankrekening.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 02 februari 2010 08:46

midazzz schreef:
Rob T schreef:Ben wel benieuwd, wat is het veschil / de overeenkomst met http://www.energy4all.eu/
Stichting Join4Energy valt binnen de stichting Energy4all. Zie ook Ride4Kids en Biking4energy. Allemaal substichtingen met hetzelfde doel en de dezelfde bankrekening.
Duidelijk.

Carboni
Kinderzitje
Fiets: Isaac/Litespeed

Bericht door Carboni » wo 04 april 2012 20:37

Ik zag dat dit evenement in 2012 op dezelfde datum plaatvindt als de cyclo Ventoux Beaume de Venise van sportcommunication (2 juni) Het wordt druk op de ventoux - ik hoop dat het geen onveilige situaties oplevert.

Plaats reactie