Nieuws over het Cyclobrevet

De plek voor discussies en ervaringen over het Cyclobrevet. Een initiatief van CTWT.NL
Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: Nieuws over het Cyclobrevet

Bericht door Rob T » vr 11 januari 2019 16:20

geric schreef:
vr 11 januari 2019 14:48
(Cingle)
Rob T schreef:
do 10 januari 2019 22:47
En daarnaast is ook hier de kans op discussies als waarom 3 keer MV wel en 3 keer Stelvio niet.
Hoe zit het dan met Everesten op het Kopje van Bloemendaal?

:lol:
:oke: :oke: :oke:

Kluus
Kinderfiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Kluus » za 12 januari 2019 11:46

Rob T schreef:
2. Het gaat om cyclo's dat is net wat anders dan een mooie/zware tocht over de Ventoux. Gaat niet alleen om het volbrengen van de afstand maar ook het wedstrijd element, en de tijd die gereden wordt. En daarnaast is ook hier de kans op discussies als waarom 3 keer MV wel en 3 keer Stelvio niet.
...3 keer Stelvio... :shock: :crazy: :kots: :baby:

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » za 12 januari 2019 12:42

Kluus schreef:
za 12 januari 2019 11:46
Rob T schreef:
2. Het gaat om cyclo's dat is net wat anders dan een mooie/zware tocht over de Ventoux. Gaat niet alleen om het volbrengen van de afstand maar ook het wedstrijd element, en de tijd die gereden wordt. En daarnaast is ook hier de kans op discussies als waarom 3 keer MV wel en 3 keer Stelvio niet.
Niet op 1 dag hoor.. 😉
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » za 12 januari 2019 12:47

De reden dat ik Cingle Ventoux noemde was omdat dit een geregistreerde rit is waar je van tevoren voor in moet schrijven en waarbij er uiteindelijk sprake is van een soort van diploma. Het is niet zomaar een rit maar een begrip.

Als het wedstrijdelement een criterium is dan mogen mijn registraties van vorig jaar wel verwijderd worden.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » za 12 januari 2019 13:21

Alexander schreef:
za 12 januari 2019 12:47
De reden dat ik Cingle Ventoux noemde was omdat dit een geregistreerde rit is waar je van tevoren voor in moet schrijven en waarbij er uiteindelijk sprake is van een soort van diploma. Het is niet zomaar een rit maar een begrip.

Als het wedstrijdelement een criterium is dan mogen mijn registraties van vorig jaar wel verwijderd worden.
Ermelo's Taaiste is hier ook een begrip maar blijft gewoon een toertocht.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » za 12 januari 2019 18:56

Alexander schreef:
za 12 januari 2019 12:47

Cyclo's hebben een wedstrijd element. Daarom zijn het cyclo;s, anders waren het wel toertochten geweest.

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » za 12 januari 2019 19:33

Je hebt verschillende brevetten. Zo is er het klimmersbrevet (www.klimmersbrevet.nl) voor mensen die tien tochten in Nederland met wat hoogtemeters tijden. Er is het Brevet International de (Cyclo)Grimpeur (BIG) (zie: http://www.challenge-big.eu/). Verder is er het klassiekerbrevet voor mensen die een aantal wielerklassiekers hebben gereden.
Wij zijn in 2012 met het cyclobrevet begonnen. Idee daarachter was dat we het rijden van cyclo's wilden bevorderen. Het brevet is voor iedereen bedoeld die cyclo's rijdt. Van onze website:
En of je nu op de eerste, 99ste of 824ste plaats eindigt, iedereen levert een bijzondere prestatie op zijn of haar niveau. Om deze prestatie meer inhoud te geven, komt Cycling Team Wielertoerist (CTWT) met het cyclobrevet, dit is een speciaal brevet voor mensen die vijf of meer cyclo’s hebben gereden. CTWT wil met het brevet de individuele prestatie meer inhoud geven en tegelijk het rijden van cyclosportieve tochten stimuleren.
We hadden daartoe een stuk of 20 cyclo's geselecteerd, maar kwamen er al snel achter dat dit beperkingen opriep. Vandaar dat we cyclo naar keuze hebben geïntroduceerd. Dat wil zeggen dat iedereen die waar dan ook op de wereld een cyclo rijdt, deze kan opvoeren als cyclo. Om te voorkomen dat elk willekeurig rondje rond de camping wordt gepromoveerd als cyclo, hebben we toen wel enkele eisen gesteld:
 Onder een cyclo verstaan we een eendaagse prestatieve tocht met tijdwaarneming, met een gezamenlijke start en waar achteraf een klassement wordt opgemaakt.
 Alleen de volledige afstand van de cyclo telt mee voor het brevet. Kortere afstanden tellen niet mee.
 Een cyclo telt minimaal 125 kilometer of 3000 hoogtemeters.
 Er staan minimaal 300 deelnemers aan de start.
 Informatie over de cyclo, evenals de uitslag, moeten te vinden zijn op internet.
 We volgen het barema van de organisatie. Als de organisatie geen barema heeft, maakt het bestuur van het Cyclobrevet achteraf een barema.
 In gevallen waarin deze spelregels niet voorzien, beslist het bestuur.

geric

Bericht door geric » zo 13 januari 2019 15:22

Kluus schreef:
za 12 januari 2019 11:46
Rob T schreef:
Willekeurig resultaat: https://www.strava.com/activities/1610638324 😄

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » zo 13 januari 2019 21:17

@MEG. Duidelijk! :oke:
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

MEG
Moderator

Bericht door MEG » di 29 januari 2019 11:21

Schleck Gran Fondo nu ook onderdeel van het Cyclobrevet

Het Cyclobrevet heeft de Schleck Gran Fondo toegevoegd aan de lijst van te rijden cyclo’s. Deze cyclo is namelijk in de drie jaar van haar bestaan uitgegroeid tot een toonaangevende cyclo. Dat heeft niet alleen te maken met de geweldige organisatie, maar ook het fantastische parcours door de Moezelstreek.
De wedstrijd start in Mondorf les Bains, de woonplaats van Frank Schleck, de naamgever van de cyclo. De deelnemers rijden van daaruit eerst naar het zuiden en vervolgens naar het noorden om uiteindelijk weer in Mondorf les Bains uit te komen. Onderweg komen ze talloze goed lopende hellingen tegen. Nergens zijn ze extreem steil of extreem lang. Het grootste hoogteverschil kom je na 76 kilometer tegen. Dan mag je 240 hoogtemeters in 6 kilometer overwinnen. Het zegt genoeg. Deze cyclo wordt dan ook vooral in groepen gereden, waarin je lekker tempo kunt maken.
CTWT organiseert elk jaar overigens een reis naar deze cyclo. Zo ook dit jaar: Zie: viewtopic.php?f=54&t=22517
Meer informatie over het Cyclobrevet en de Schleck Gran Fondo: https://www.cyclobrevet.nl/WP/?page_id=6257

MEG
Moderator

Bericht door MEG » za 09 februari 2019 12:54

Het Cyclobrevet heeft L’Alsaccienne toegevoegd aan de lijst van te rijden cyclo’s. Deze cyclo is namelijk in de drie jaar van haar bestaan uitgegroeid tot een van de toonaangevende cyclo’s in Frankrijk. L’Alsaccienne behoort nu al tot de top vijftien van cyclo’s in Frankrijk en kan wat betreft zwaarte wedijveren met de cyclo’s in de Alpen. Deelnemers krijgen namelijk in slechts 167 kilometer 4500 hoogtemeters voor de kiezen.
Centraal in deze cyclo staat Le Markstein, de 1179 meter hoge helling met een fantastisch uitzicht. Je beklimt Le Markstein van drie kanten, de een nog mooier dan de ander. Maar ook de een nog zwaarder dan de ander.
De start is in Cernay. Vandaar rijd je via de Viel Armand en de Grand Ballon naar Le Markstein. Vervolgens daal je af naar Wildenstein om van daaruit Le Markstein via de Route de Crêtes te beklimmen. Hierna daal je af naar Soultzmatt en van daaruit beklim je Le Markstein via de Firstplan, Le Petit Ballon en de Platzerwalsel. Ben je dan eindelijk klaar? Nee, want via de Grand Ballon en de Viel Armand daal je weer af naar Cernay voor de apotheose: de beklimming van de Molkenrain met een hellingspercentage van meer dan 10 procent. En dat voel je aan het einde van zo’n cyclo.
CTWT organiseert dit jaar overigens een reis naar deze cyclo. Zie: viewtopic.php?f=48&t=22520
Meer informatie over het Cyclobrevet en L’Alsaccienne: https://www.cyclobrevet.nl/WP/?page_id=6246

MEG
Moderator

Bericht door MEG » za 13 juli 2019 12:41

Het gebeurt steeds vaker dat cyclo’s vanwege het extreme weer worden afgelast, ingekort dan wel een ander parcours krijgen. Dat kost de organisatie van het Cyclobrevet nogal wat hoofdbrekens.
Als een cyclo wordt afgelast, is het simpel. Dan kan deze cyclo nooit meetellen voor het cyclobrevet.
Krijgt de cyclo een ander parcours, dan is het afhankelijk van het andere parcours of deze nog meetelt voor het brevet. Zo kreeg het Alpenbrevet in 2010 een ander parcours vanwege een aardverschuiving op de Grimselpas. Het nieuwe parcours was even zwaar als het oude parcours. Kortom, deze cyclo telde gewoon mee voor het brevet.
Maar als het parcours nu eenvoudiger wordt. Of – zoals bij deze editie van L’Alsacienne – de lange afstand wordt geschrapt? De regel van het brevet is dat je altijd de langste afstand moet fietsen. Maar ja, dat was bij L’Alsacienne dit jaar de middenafstand. Telt deze dan mee voor het brevet? Je zou kunnen zeggen: “Jammer, volgend jaar nieuwe kansen”. Maar je zou ook kunnen zeggen dat je dit jaar de langste afstand hebt gereden.
Het cyclobrevet heeft uiteindelijk voor de laatste optie gekozen. Echter wel met een restrictie: het alternatief moet wel zwaar genoeg zijn. Een vlak rondje van 50 kilometer is dat zeker niet. Maar de middenafstand van L’Alsacienne is met 129 kilometer en 3700 hoogtemeters zwaarder dan menig andere cyclo die wel gewoon meetelt voor het brevet. Om een lang verhaal kort te maken: Voor dit jaar (2019) telt de middenafstand van L’Alsacienne mee voor het cyclobrevet. Volgend jaar geldt natuurlijk alleen weer de lange afstand voor het brevet.

MEG
Moderator

Bericht door MEG » ma 11 november 2019 13:24

Claim uiterlijk 1 december je cyclo’s voor het Cyclobrevet.
Het cyclojaar zit er weer zo’n beetje op. Her en der wordt nog wel een tocht gereden, maar de belangrijkste cyclo’s hebben we achter de rug. Tijd om de balans op te maken en je cyclo’s te claimen voor het Cyclobrevet.
Het cyclobrevet is een speciaal brevet voor mensen die vijf of meer cyclo’s hebben gereden. CTWT wil met het brevet de individuele prestatie meer inhoud geven en tegelijk het rijden van cyclosportieve tochten stimuleren. Meer informatie: http://www.cyclobrevet.nl
Op deze site kun je ook je cyclo’s cliamen onder het tabblad ‘Cliam een cyclo’.
Doe dit wel voor 1 december, zodat we vervolgens kunnen uitzoeken wie recht heeft op een Cyclobrevet.

MEG
Moderator

Bericht door MEG » ma 09 december 2019 11:40

Negen deelnemers aan het Cyclobrevet hebben voldoende cyclo's bij elkaar gereden om dit jaar in aanmerking te komen voor het Cyclobrevet. Het gaat om een superbrevet, twee groot brevetten en zes brevetten.
Zojuist heb ik deze deelnemers een email gestuurd. Heb je geen email gehad terwijl je toch meent in aanmerking te komen voor het cyclobrevet, dan kan dat betekenen dat we een verkeerd emailadres hebben of dat we ergens een fout hebben gemaakt. Neem dan in elk geval even contact met ons op. Het liefst met het contactformulier op de site van het Cyclobrevet.

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » ma 09 december 2019 11:57

Hee MEG, ik zie dat ik in aanmerking zou komen voor een Groot Cyclobrevet, maar was een van de voorwaarden niet dat ik dan minimaal aan 2 A-cyclo's moet hebben deelgenomen? Vooralsnog kom ik niet verder dan de Marmotte (wel al 5x gereden, maar hij telt toch maar voor 1...)
Is deze regel afgeschaft (hij staat wel nog op de website) of is er een foutje in mijn voordeel gemaakt? :eek:

MEG
Moderator

Bericht door MEG » do 12 augustus 2021 09:30

Het Cyclobrevet heeft een tijdje op een lager pitje gedraaid. Logisch, omdat er vanwege de coronacrisis geen tot bijna geen cyclo's werden gereden. Maar inmiddels worden overal weer cyclo's gereden en de mooiste prestaties geleverd. Vandaar dat je je cyclo's weer kunt claimen op onze site.
Doe je nog niet mee aan het cyclobrevet? Meld je dan snel aan op ww.cyclobrevet.nl. Aanmelden is kosteloos en als je minimaal vijf cyclo's hebt volgebracht kom je automatisch in aanmerking voor het brevet. Of dat een bronzen, zilveren of gouden brevet is, hangt af van je prestaties in de cyclo's. Kortom, snel naar www.cyclobrevet.nl

MEG
Moderator

Bericht door MEG » do 02 december 2021 10:57

Ondanks alle coronaberperkingen zijn er dit jaar toch nog een groot aantal cyclo's verreden. Kortom, tijd om de balans op te maken voor het cyclobrevet. Zorg ervoor dat je de cyclo's die je dit jaar hebt gereden voor 14 december claimt op onze site. Dan kijken we vervolgens wie in aanmerking komen voor het cyclobrevet en zorgen er dan uiteraard voor dat de rechthebbenden ook daadwerkelijk het brevet krijgen. Kijk op www.cyclobrevet.nl

Lowermate
Aluminium Racefiets
Fiets: S-Works Tarmac SL7

Bericht door Lowermate » za 04 december 2021 20:49

Mjjn fietsmaat en ik willen ons de komende jaren ook wat meer op de cyclo’s gaan richten en tegelijkertijd de ontbrekende klassiekers rijden voor onze klassieker brevetten.

Ik realiseer me nu dat ik Milaan San remo uit 2019 natuurlijk ook nog kan claimen. Kan toch tot 5 jaar na deelname ?

De meeste mensen halen zeker veel zilver of goud voor de brevetten of komen bronzen brevetten ook nog voor ?

MEG
Moderator

Bericht door MEG » za 04 december 2021 23:08

Lowermate schreef:
za 04 december 2021 20:49
Mjjn fietsmaat en ik willen ons de komende jaren ook wat meer op de cyclo’s gaan richten en tegelijkertijd de ontbrekende klassiekers rijden voor onze klassieker brevetten.

Ik realiseer me nu dat ik Milaan San remo uit 2019 natuurlijk ook nog kan claimen. Kan toch tot 5 jaar na deelname ?

De meeste mensen halen zeker veel zilver of goud voor de brevetten of komen bronzen brevetten ook nog voor ?
Brons komt ook voor

MEG
Moderator

Bericht door MEG » zo 02 oktober 2022 16:18

Het Cyclobrevet maakt op 1 oktober 2022 een herstart met een geheel vernieuwde website. De site heeft niet alleen een betere look, maar is veel gebruiksvriendelijker. Met een simpele klik kun je je cyclo's claimen, heb je een overzicht van de cyclo's die je al verreden hebt en kun je zien hoe andere deelnemers aan het brevet presteren.
Het Cyclobrevet is een speciaal brevet voor mensen die vijf of meer cyclo's hebben gereden. Het is een initiatief van Cycling Team Wielertoerist (CTWT) en wordt ondersteund door Cycloworld. Zij willen hiermee het rijden van cyclo's stimuleren. Analoog aan de barema's in de cyclo's zijn er bronzen, zilveren en gouden brevetten te verdienen. Iedereen die vijf of meer cyclo’s heeft verreden komt in aanmerking voor dit Cyclobrevet. Verder is er een Groot Cyclobrevet voor mensen die tien of meer cyclo’s hebben verreden en een Super Cyclobrevet voor mensen die vijftien of meer cyclo’s hebben verreden.
Het is uiteraard niet noodzakelijk om die cyclo’s in één jaar te rijden. Er is geen eindtermijn. Dus een deelnemer die een cyclo per jaar rijdt, komt na vijf jaar in aanmerking voor het Cyclobrevet. Deelname is gratis, dus kijk snel op www.cyclobrevet.nl , meld je aan en claim de cyclo's die je hebt gereden.

Lowermate
Aluminium Racefiets

Bericht door Lowermate » zo 22 januari 2023 21:03

Enig idee waarom ik dit krijg bij de link van cyclobrevet ?

Forbidden
You don't have permission to access this resource.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » zo 22 januari 2023 23:10

Lowermate schreef:
zo 22 januari 2023 21:03

Forbidden
Bij welke url krijg je dat?

Lowermate
Aluminium Racefiets

Bericht door Lowermate » ma 23 januari 2023 21:25

Rob T schreef:
zo 22 januari 2023 23:10
Lowermate schreef:

Forbidden
Bij deze: https://www.cyclobrevet.nl/home

Maar nu werkt ie wel. Snap er niks van maar ik kan er in ieder geval in :D

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 23 januari 2023 21:39

Lowermate schreef:
ma 23 januari 2023 21:25
Rob T schreef:
zo 22 januari 2023 23:10
Lowermate schreef:

Forbidden
Bij deze: https://www.cyclobrevet.nl/home

Maar nu werkt ie wel. Snap er niks van maar ik kan er in ieder geval in :D
Mss was er even een storing bij de provider.

Plaats reactie