...3 keer Stelvio...Rob T schreef: ↑do 10 januari 2019 22:472. Het gaat om cyclo's dat is net wat anders dan een mooie/zware tocht over de Ventoux. Gaat niet alleen om het volbrengen van de afstand maar ook het wedstrijd element, en de tijd die gereden wordt. En daarnaast is ook hier de kans op discussies als waarom 3 keer MV wel en 3 keer Stelvio niet.
Niet op 1 dag hoor..Kluus schreef: ↑za 12 januari 2019 11:46...3 keer Stelvio...Rob T schreef: ↑do 10 januari 2019 22:472. Het gaat om cyclo's dat is net wat anders dan een mooie/zware tocht over de Ventoux. Gaat niet alleen om het volbrengen van de afstand maar ook het wedstrijd element, en de tijd die gereden wordt. En daarnaast is ook hier de kans op discussies als waarom 3 keer MV wel en 3 keer Stelvio niet.![]()
![]()
![]()
![]()
Ermelo's Taaiste is hier ook een begrip maar blijft gewoon een toertocht.Alexander schreef: ↑za 12 januari 2019 12:47De reden dat ik Cingle Ventoux noemde was omdat dit een geregistreerde rit is waar je van tevoren voor in moet schrijven en waarbij er uiteindelijk sprake is van een soort van diploma. Het is niet zomaar een rit maar een begrip.
Als het wedstrijdelement een criterium is dan mogen mijn registraties van vorig jaar wel verwijderd worden.
Cyclo's hebben een wedstrijd element. Daarom zijn het cyclo;s, anders waren het wel toertochten geweest.Alexander schreef: ↑za 12 januari 2019 12:47De reden dat ik Cingle Ventoux noemde was omdat dit een geregistreerde rit is waar je van tevoren voor in moet schrijven en waarbij er uiteindelijk sprake is van een soort van diploma. Het is niet zomaar een rit maar een begrip.
Als het wedstrijdelement een criterium is dan mogen mijn registraties van vorig jaar wel verwijderd worden.
We hadden daartoe een stuk of 20 cyclo's geselecteerd, maar kwamen er al snel achter dat dit beperkingen opriep. Vandaar dat we cyclo naar keuze hebben geïntroduceerd. Dat wil zeggen dat iedereen die waar dan ook op de wereld een cyclo rijdt, deze kan opvoeren als cyclo. Om te voorkomen dat elk willekeurig rondje rond de camping wordt gepromoveerd als cyclo, hebben we toen wel enkele eisen gesteld:En of je nu op de eerste, 99ste of 824ste plaats eindigt, iedereen levert een bijzondere prestatie op zijn of haar niveau. Om deze prestatie meer inhoud te geven, komt Cycling Team Wielertoerist (CTWT) met het cyclobrevet, dit is een speciaal brevet voor mensen die vijf of meer cyclo’s hebben gereden. CTWT wil met het brevet de individuele prestatie meer inhoud geven en tegelijk het rijden van cyclosportieve tochten stimuleren.
Onder een cyclo verstaan we een eendaagse prestatieve tocht met tijdwaarneming, met een gezamenlijke start en waar achteraf een klassement wordt opgemaakt.
Alleen de volledige afstand van de cyclo telt mee voor het brevet. Kortere afstanden tellen niet mee.
Een cyclo telt minimaal 125 kilometer of 3000 hoogtemeters.
Er staan minimaal 300 deelnemers aan de start.
Informatie over de cyclo, evenals de uitslag, moeten te vinden zijn op internet.
We volgen het barema van de organisatie. Als de organisatie geen barema heeft, maakt het bestuur van het Cyclobrevet achteraf een barema.
In gevallen waarin deze spelregels niet voorzien, beslist het bestuur.
Willekeurig resultaat: https://www.strava.com/activities/1610638324Kluus schreef: ↑za 12 januari 2019 11:46...3 keer Stelvio...Rob T schreef: ↑do 10 januari 2019 22:472. Het gaat om cyclo's dat is net wat anders dan een mooie/zware tocht over de Ventoux. Gaat niet alleen om het volbrengen van de afstand maar ook het wedstrijd element, en de tijd die gereden wordt. En daarnaast is ook hier de kans op discussies als waarom 3 keer MV wel en 3 keer Stelvio niet.![]()
![]()
![]()
![]()
Brons komt ook voorLowermate schreef: ↑za 04 december 2021 20:49Mjjn fietsmaat en ik willen ons de komende jaren ook wat meer op de cyclo’s gaan richten en tegelijkertijd de ontbrekende klassiekers rijden voor onze klassieker brevetten.
Ik realiseer me nu dat ik Milaan San remo uit 2019 natuurlijk ook nog kan claimen. Kan toch tot 5 jaar na deelname ?
De meeste mensen halen zeker veel zilver of goud voor de brevetten of komen bronzen brevetten ook nog voor ?
Bij welke url krijg je dat?
Bij deze: https://www.cyclobrevet.nl/home
Mss was er even een storing bij de provider.Lowermate schreef: ↑ma 23 januari 2023 21:25Bij deze: https://www.cyclobrevet.nl/home
Maar nu werkt ie wel. Snap er niks van maar ik kan er in ieder geval in![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast