Tacx NEO Smart

Welke wielen moet ik kiezen, wat voor banden, welk merk is goed? Campa of Shimano.....
geric

Re: Tacx NEO Smart

Bericht door geric » zo 01 januari 2017 19:43

indobesar schreef: - Fiets lijkt scheef te staan, terwijl het goed is geplaatst. Meerdere malen gecheckt. Voornamelijk met staand trappen een beetje vreemd. Kwestie van wennen of...?
Die van mij staat kaarsrecht (behalve als ik erop bezig ben natuurlijk ;-). Dat lijkt mij niet echt goed. Navragen bij de klantenservice?
indobesar schreef: - Achterderrie raakt bijna de behuizing op de 27 (12-27 campa chorus cassette). Speling is echt serieus klein (1-2mm). Is dat normaal?
Mijn 25 (11/25) zit er op het middenblad i.d.d. ook heel erg krap tegenaan (minder dan 1mm). Omdat ik volgende week de triple met een compact vervang kijk ik dan wel verder (ik meen dat er in de Futurumshop vraag & antwoord rubriek sprake was van extra vulringen o.i.d. die nagestuurd konden worden). Anderzijds verwacht ik niet de 25 met een 34 voorop nodig te hebben.

Ernest
Driewieler
Fiets: Koga Kimera
CTWT-lid: Ja

Bericht door Ernest » zo 01 januari 2017 21:20

@Goudhaantje. Waren lange technische verhalen, had iets met een grotere flex aan de rechterzijde te maken meen ik. Verschillende mensen die de rechterzijde iets omhoog gezet hebben.

Goudhaantje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » di 28 februari 2017 20:21

Vanavond is mijn Tacx oververhit geraakt en mogelijk doorgebrand. Ik trainde zonder netspanning (dat kan en mag) en plotseling viel het vermogen weg. Gestopt. De Tacx voelde erg heet aan. Ventilator maar even op de Tacx gezet ipv op mijzelf en de stekker in het stopcontact gedaan. De lampjes knipperde rood. Nadat de Tacx was afgekoeld en de lampjes niet meer knipperde voorzichtig weer begonnen. Dat ging even goed, totdat bij het volgende blok het vermogen weer langzaam wegviel. Toen kwam er ook behoorlijk wat rook uit de Tacx.

Ik zal jullie mijn teleurstelling, woede uitbarsting en verdriet verder besparen. :-( :ass: :oeps:

Morgen maar even contact opnemen met Tacx. Wordt vervolgd...

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » di 28 februari 2017 20:37

Goudhaantje schreef:Ik zal jullie mijn teleurstelling, woede uitbarsting en verdriet verder besparen. :-( :ass: :oeps:
Relax, het is maar een apparaat. Hopelijk voor jou loop je in de toekomst niet tegen grotere problemen aan want dan heb je zo te lezen een serieus probleem. Succes met de tacx i.i.g.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » di 28 februari 2017 21:01

mijn zo net verreden avondrit met 2 gegarandeerde KOMmetjes (m'n eerste...) is door een algehele Strava storing niet opgenomen. da's pas balen.

maar goed, een doorgebrande Tacx heb ik eerlijk nog niet vaak langs zien komen. lijkt me wel een garantie gevalletje.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Goudhaantje

Bericht door Goudhaantje » di 28 februari 2017 21:07

Bontempi schreef:
Goudhaantje schreef:Ik zal jullie mijn teleurstelling, woede uitbarsting en verdriet verder besparen. :-( :ass: :oeps:
Relax, het is maar een apparaat. Hopelijk voor jou loop je in de toekomst niet tegen grotere problemen aan want dan heb je zo te lezen een serieus probleem. Succes met de tacx i.i.g.
Het gaat mij niet om de tacx, maar om de bruut onderbroken training (die net zo goed ging) en om de trainingen van de komende dagen. En ja, ik heb verder een stressloos bestaan.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 28 februari 2017 21:51

Bontempi schreef:
Ik kan het wel begrijpen. Zijn van die momenten waarop je best even mag uitbarsten. Heeft niets te maken met hoe te reageert op echte problemen.

Ernest
Driewieler
Fiets: Koga Kimera

Bericht door Ernest » di 28 februari 2017 21:57

Kneiterduur hi-end apparaat, waarvan je mag verwachten dat hij niet kapot gaat. (Ondanks alle verhalen..)
Ik zou ook compleet over de rooie gaan hoor!

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » di 28 februari 2017 22:00

Goudhaantje schreef:
Bontempi schreef:
Het gaat mij niet om de tacx, maar om de bruut onderbroken training (die net zo goed ging) en om de trainingen van de komende dagen. En ja, ik heb verder een stressloos bestaan.
Juiste instelling :oke:
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Joostje
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » wo 01 maart 2017 12:51

Goudhaantje schreef: Het gaat mij niet om de tacx, maar om de bruut onderbroken training (die net zo goed ging) en om de trainingen van de komende dagen. En ja, ik heb verder een stressloos bestaan.
Buiten is het ook prima trainen hoor! :oke:
Succes met de garantieafhandeling.

Goudhaantje

Bericht door Goudhaantje » wo 01 maart 2017 14:21

Update: ik kan morgen een nieuwe ophalen bij Futurumshop in 020. Zij handelen het dan verder af met Tacx. Super service van Futurumshop! :oke:

Vanmiddag vrij, dus nu lekker buiten trainen.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » wo 01 maart 2017 16:59

Goudhaantje schreef:Update: ik kan morgen een nieuwe ophalen bij Futurumshop in 020. Zij handelen het dan verder af met Tacx. Super service van Futurumshop! :oke:

Als je hem daar gekocht hebt , ligt daar ook de verantwoordelijkheid mbt de garantieafhandeling.

Het is iig :oke: van Futurumshop met die afhandeling.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

el_loco
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » wo 01 maart 2017 21:56

Goudhaantje schreef:Update: ik kan morgen een nieuwe ophalen bij Futurumshop in 020. Zij handelen het dan verder af met Tacx. Super service van Futurumshop! :oke:

Service van Futurumshop is erg goed inderdaad, dat blijkt maar weer! :oke:
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » do 02 maart 2017 09:02

Mooi dat het zo opgelost kan worden. Zeker na 1,5 jaar nog.

Er is ook een nieuwe update uit voor de Neo sinds vanochtend.

Goudhaantje

Bericht door Goudhaantje » do 02 maart 2017 19:52

Niels schreef:

Mooi dat het zo opgelost kan worden. Zeker na 1,5 jaar nog.

Er is ook een nieuwe update uit voor de Neo sinds vanochtend.
Is de nieuwe update idd sinds vanochtend? Op de website staat nog de volgende informatie:
22-02 Belangrijk bericht: Tacx heeft tijdelijk de firmware update verwijderd van de Tacx utility app voor de NEO gebruikers. Dit nav berichten van klanten met problemen van de update. Meer informatie volgt wanneer deze weer online is. 

Ik durf nog even geen nieuwe updates te installeren. Ik heb mijn nieuwe Tacx net geïnstalleerd. Alles werkt! Ik ben helemaal blij. :D

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » do 02 maart 2017 20:26

Het is inderdaad een aanpassing aan de update die offline gehaald is.
Hier draait hij perfect :oke:

Casper
Kinderzitje
Fiets: Giant

Bericht door Casper » za 04 maart 2017 16:45

Mij is iets soortgelijks overkomen met een Tacx Neo. Hield er na een stevige training mee op en ik gebruikte hem ook zonder netspanning. Sinds ik de vervanging binnen heb steek ik altijd de stekker er in en sindsdien heb ik geen problemen meer. Volgens Tacx kun je inderdaad zonder netspanning trainen, maar er zit een ventilator in het apparaat en die gaat alleen aan als de stekker er in zit, dus ik weet genoeg.

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » do 18 oktober 2018 15:10

Dus wel altijd aansluiten op de netspanning is het advies? Wel apart dat de ventilator alleen aan gaat als de stekker er in zit. Je zou mogen verwachten dat het vermogen wat gegenereerd wordt voldoende moet zijn voor het draadloos versturen van de data en het aansturen van een ventilator.

Of zou de Neo geen problemen hebben met mijn beperkte wattages. :knor:

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » za 20 oktober 2018 13:17

Sinds donderdag ben ik ook de trotse bezitter van een Tacx Neo. Gisteren mijn eerste ritje gemaakt na eerst wat gedoe met installatie van de cassette, maar uiteindelijk twee ritjes gereden. Het eerste ritje was in New York en dat aangezien dat parcours nogal de nodige afwisseling kent was het toch wel even wat zoeken, zeker ook omdat ik de trainer difficulty flink verhoogd had naar 80% oid. Dat de weg af en toe plots stijgt is moeilijk van te voren te zien, je voelt het echter wel omdat de Tacx de weerstand verhoogd. Vooral in begin was het wat wennen en daalde de cadans ook wel eens naar 40-50. Als je dan wat kracht zet dan lijkt het wel of het toch een klein beetje doorslipt, een heel klein beetje maar. Vervolgens naar een event overgestapt op Watopia en de diffulty wat verschoven richting de 60%. In het begin reed ik over houten planken en voelde dat tijdens het trappen. Maar snel de road feel uitgezet en dat voelde een stuk prettiger. Het rondje op Watopia ging wel wat beter, maar het is toch wat anders dan voorheen waarbij je puur op vermogen trapt. Het leveren van hogere wattages ging wel een stuk soepeler dan voorheen.

Tussendoor ben ik een paar keer afgestapt om even te voelen of de unit warm werd. Dat was niet het geval en een geruststelling.

De ritten heb ik zowel opgenomen met het wattage uit de Neo als uit de P1. Tijdens het fietsen heb ik regelmatig naar beide waarden gekeken en het lijkt er op dat de Neo zo'n 5% meer wattage aangeeft dan de P1. Ik ga dat nog eens nader analyseren wat de verschillen zijn.

Overigens voelt het wat "korrelig" aan als ik begin met trappen, maar nadat de pedalen een paar keer rond gegaan zijn voelt het gewoon normaal aan. De Tacx Neo is wel bijzonder stil moet ik zeggen, het geluid van de ketting en zadel en uit het frame tijdens kracht zetten hoor je daarom duidelijk. Maar af en toe hoor ik denk ik wel bijgeluiden uit de Neo, en daarna is het weer wat minder.

De Neo staat nu ingeklapt in de woonkamer achter een bankstel waar ik een mooi plekje heb kunnen vinden. Een handdoekje er overheen om te voorkomen dat er stof door de ventilatiegaten vallen.

De installatie van de cassette was nog even tricky. Eerst moest ik de Shimano/SRAM body vervangen door een Campagnolo body en dat ging nog bijzonder voorspoedig. Daarna de cassette er op en die leek breder te zijn dan de body. Daarna een andere cassette geprobeerd en die leek ook breder te zijn. Daarna maar even creatief geweest door de cassette eerst vast te draaien met 9 kransjes en daarna ging het allemaal goed met 10 kransjes. Waarschijnlijk is de Tacx body wat strakker waardoor er ruimte ontstaat tussen de verschillende kransjes.

De komende tijd wat verder experimenteren met de Neo en Zwift en ik ga zeker ook Tacx Desktop proberen voor echte klimmen.

Goudhaantje

Bericht door Goudhaantje » za 20 oktober 2018 20:13

Alexander schreef:
za 20 oktober 2018 13:17
Sinds donderdag ben ik ook de trotse bezitter van een Tacx Neo. [...]
Gefeliciteerd! Daar ga je geen spijt van krijgen Goede ventilator erbij en gaan! :oke: En niet kapot analyseren hoor, daar kan die niet tegen. :lol: ;-)

fred mtb-sport
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Scale 29'er, EVO, CX
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 21 oktober 2018 06:33

Nu maar “hopen” op slechter weer, dan wordt het taxcen toch soort van leuker.
Overigens kan je naast Zwift of Tacx software ook Road Grand Tours https://www.roadgrandtours.com/ eens kunnen proberen.
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

WimL
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » zo 21 oktober 2018 15:21

Alexander schreef:
Sinds donderdag ben ik ook de trotse bezitter van een Tacx Neo. Gisteren mijn eerste ritje gemaakt na eerst wat gedoe met installatie van de cassette, maar uiteindelijk twee ritjes gereden. Het eerste ritje was in New York en dat aangezien dat parcours nogal de nodige afwisseling kent was het toch wel even wat zoeken, zeker ook omdat ik de trainer difficulty flink verhoogd had naar 80% oid. Dat de weg af en toe plots stijgt is moeilijk van te voren te zien, je voelt het echter wel omdat de Tacx de weerstand verhoogd. Vooral in begin was het wat wennen en daalde de cadans ook wel eens naar 40-50. Als je dan wat kracht zet dan lijkt het wel of het toch een klein beetje doorslipt, een heel klein beetje maar. Vervolgens naar een event overgestapt op Watopia en de diffulty wat verschoven richting de 60%. In het begin reed ik over houten planken en voelde dat tijdens het trappen. Maar snel de road feel uitgezet en dat voelde een stuk prettiger. Het rondje op Watopia ging wel wat beter, maar het is toch wat anders dan voorheen waarbij je puur op vermogen trapt. Het leveren van hogere wattages ging wel een stuk soepeler dan voorheen.

Tussendoor ben ik een paar keer afgestapt om even te voelen of de unit warm werd. Dat was niet het geval en een geruststelling.

De ritten heb ik zowel opgenomen met het wattage uit de Neo als uit de P1. Tijdens het fietsen heb ik regelmatig naar beide waarden gekeken en het lijkt er op dat de Neo zo'n 5% meer wattage aangeeft dan de P1. Ik ga dat nog eens nader analyseren wat de verschillen zijn.

Overigens voelt het wat "korrelig" aan als ik begin met trappen, maar nadat de pedalen een paar keer rond gegaan zijn voelt het gewoon normaal aan. De Tacx Neo is wel bijzonder stil moet ik zeggen, het geluid van de ketting en zadel en uit het frame tijdens kracht zetten hoor je daarom duidelijk. Maar af en toe hoor ik denk ik wel bijgeluiden uit de Neo, en daarna is het weer wat minder.

De Neo staat nu ingeklapt in de woonkamer achter een bankstel waar ik een mooi plekje heb kunnen vinden. Een handdoekje er overheen om te voorkomen dat er stof door de ventilatiegaten vallen.

De installatie van de cassette was nog even tricky. Eerst moest ik de Shimano/SRAM body vervangen door een Campagnolo body en dat ging nog bijzonder voorspoedig. Daarna de cassette er op en die leek breder te zijn dan de body. Daarna een andere cassette geprobeerd en die leek ook breder te zijn. Daarna maar even creatief geweest door de cassette eerst vast te draaien met 9 kransjes en daarna ging het allemaal goed met 10 kransjes. Waarschijnlijk is de Tacx body wat strakker waardoor er ruimte ontstaat tussen de verschillende kransjes.

De komende tijd wat verder experimenteren met de Neo en Zwift en ik ga zeker ook Tacx Desktop proberen voor echte klimmen.
Succes ermee. Ik heb in nog geen 2 maanden tijd 2 Tacx Flux een 1 Tacx Neo terug kunnen brengen ivm problemen. Kwaliteitsspul dat tacx.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 22 oktober 2018 16:08

Goudhaantje schreef:
za 20 oktober 2018 20:13
Alexander schreef:
Gefeliciteerd! Daar ga je geen spijt van krijgen Goede ventilator erbij en gaan! :oke: En niet kapot analyseren hoor, daar kan die niet tegen. :lol: ;-)
Dat gaat zeker lukken. Maar herken je het "korrelig" gevoel als je begint met trappen? Of draait het bij jou meteen soepel?

WimL
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » di 23 oktober 2018 07:41

Alexander schreef:
ma 22 oktober 2018 16:08
Goudhaantje schreef:
Alexander schreef:
Dat gaat zeker lukken. Maar herken je het "korrelig" gevoel als je begint met trappen? Of draait het bij jou meteen soepel?
"Korrelig"gevoel is begin van de ellende.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Goudhaantje

Bericht door Goudhaantje » di 23 oktober 2018 21:10

Alexander schreef:
ma 22 oktober 2018 16:08
Goudhaantje schreef:
Alexander schreef:
Nee, dat is mij nooit opgevallen. Maar ik kan ook slecht inschatten wat je precies bedoelt. Als je op Facebook zit (en voor dit onderwerp zou je dat kunnen overwegen), dan kan je je aansluiten bij de Tacx Neo Owners Group. Daar kan je eventueel een filmpje met geluid plaatsen en aan anderen vragen wat ze ervan vinden. Dat soort filmpjes zie je daar continue voorbij komen.
WimL heeft blijkbaar wel hele slechte ervaringen. Ik vind mijn Neo echt FAN-TAS-TISCH! Vanavond getraind met de Tacx app met een zelf voorgeprogrammeerde workout. Het verschil tussen mijn P2M en de Tacx is 0,5-1%. En die 1% haal ik eigenlijk geeneens. Combineer dat met fluisterstil.
Ik heb vorig jaar wel een probleem gehad met een doorgebrande Tacx, maar toen reed ik zonder voeding. Dat kan ik dus niet aanraden. Maar via Futurumshop meteen een nieuwe gekregen. Ik vind het echt een fantastisch apparaat. Goede ventilator erbij en je kan de hele winter doortrainen.

Plaats reactie