Afgebroken tubeless ventiel...

Welke wielen moet ik kiezen, wat voor banden, welk merk is goed? Campa of Shimano.....
Plaats reactie
JAG
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Canyon Aeroad 8.0Di2

Afgebroken tubeless ventiel...

Bericht door JAG » di 22 mei 2018 09:24

Wellicht hebben de tubeless rijders onder jullie (ons) hier ervaring mee...

Gisteren reed ik mijn eerste ritje met mijn tubeless wielen. Na 43,5km reed ik lek (altijd k..) het gaatje dichte zich relatief snel met de vloeistof. Omdat een flink gaatje was, moest ik weer wat bijpompen. Met het handpompje aan de slag en na gevoeld te hebben dat de band weer op voldoende spanning was, pompje er (recht) afgetrokken. In plaats van de pomp van het ventiel getrokken te hebben, brak het ventiel halverwege af en hield de rit gelijk op...
Een dubbele ervaring dus... Positief, gaatje dichte zich vanzelf. Met gebroken tubeless ventiel kom je niet meer verder...

Iemand van jullie ervaring hiermee? Heb ik een typisch "maandagochtend" ventiel gehad?
Voor mij zeker niet de eerste keer dat ik met dit pompje een bandje op druk zet. Oké, dat waren binnenbandjes, lijkt mij dat dit geen verschil zou horen uit te maken...
Voor nu rest een nieuw ventiel halen en vervangen met alle "ellende" van dien...

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB

Re: Afgebroken tubeless ventiel...

Bericht door Marcel3204 » di 22 mei 2018 12:05

Nee, geen ervaring mee. Wel met slechte pompjes. Nu alleen nog maar Lezyne’s in gebruik met flexibel slangetje, scheelt veel ventiel-belasting en wellicht -breuk.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 22 mei 2018 12:44

Heb wel eens een ventiel van een binnenbandje met de handpomp kapot gemaakt, Heb nu ook handpomp met slangetje.

Tussen de tubeless ventielen en de ventielen van een binnenband zal kwalitatief geen verschil zitten denk ik

winkel
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: aeroad,scott,

Bericht door winkel » wo 23 mei 2018 13:17

Dat gebeurd wel vaker komt door dat ventieltje van metaal is wat als het 1 maal iets verbogen is redelijk snel breekt. Hierboven geven ze al een oplossing. Handpompje met slangetje. Of pomp tijdens het oppompen heel recht houden. Of bandje oppompen met gaspatroon, maar dat heeft ook zat nadelen.

Plaats reactie