Welke rugzak voor WW-verkeer

Welke wielen moet ik kiezen, wat voor banden, welk merk is goed? Campa of Shimano.....
Plaats reactie
Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Welke rugzak voor WW-verkeer

Bericht door Alwin » do 09 juli 2020 12:20

Ik kan weer op de fiets naar het werk. In het verleden had ik een eenvoudige rugzak want ik hoefde alleen maar kleding mee te nemen. Nu moet ik echter ook een laptop meenemen. Ik heb dus een stevigere rugzak nodig waar een 16 inch laptop in past. Kan iemand een model aanbevelen (of juist afraden...)?
Op naar de Velomediane!

Jan Willem
Carbon Racefiets

Re: Welke rugzak voor WW-verkeer

Bericht door Jan Willem » do 09 juli 2020 13:28

kan je schoenen, handdoek e.d. op je werk achterlaten? Dat maakt voor het volume nog wel uit.

Ik heb nu een goedkope die ik prima vind, maar wat ik handig vind:
- apart vak voor laptop en geen krom paneel (zo'n netje) want dan past die laptop niet lekker.
- een heupbanje met een vakje (daar zitten m'n sleutels en toegangspasje in). makkelijk hoeft de rugzak niet af bij de deur
- schouderbanden en rugpand wat redelijk snel droogt ivm zweten
- regenhoes die onder in een vakje weggepropt zit
- extern vakje voor dingen die je onderweg nodig hebt (rugzak zit over zakken van fietsshirt)

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » do 09 juli 2020 13:49

Alwin schreef:
do 09 juli 2020 12:20
... een 16 inch laptop ...
:shock:

Koppel je op het werk je laptop aan een monitor? Zo ja, dan zou ik heel rap een 13'' (of kleinere) ultrabook aanschaffen. Gewicht doorgaans slechts iets meer dan een kilogram en veel praktischer in je rugtas.
Querer es poder

Lethalp
Moderator
Fiets: Wilier Zero SLR

Bericht door Lethalp » do 09 juli 2020 16:45

Ik heb momenteel deze: https://www.rhinowalk.com/products-1396.html
Het is een chinees die ik destijds via mijn goede vriend Ali X heb besteld.
Nu voor $28 op Alibaba

Er zit een aparte laptophoes in welke je vast kunt maken in de tas, dus als je laptop niet mee hoeft en je wilt wat extra ruimte kan de hoes er helemaal uit. Mijn 15,6" zenbook past er prima in.

Hij schijnt waterdicht te zijn, maar ik heb nog geen kletsnat woon-werk verkeer gehad, en naar kantoor hoeft de laptop niet mee.
Handdoek, schoenen, kleren, toilettas én eten past erin. Maar de laatste woon-werk tripjes liet ik vooraf op kantoor wat kleding, schoenen etc. achter.

Gebruik de tas incl laptophoes veel als laptoptas incl. kostbare overige spullen voor bv vakanties.
Trouwens vorig jaar ook gebruikt voor de fietstrip naar het startpunt van Roubaix (80KM), dat ging prima maar ik ga er vanuit dat je woon-werk wat korter is, 80km met een (volle) rugzak is natuurlijk verre van ideaal.

Chasseur
Driewieler
Fiets: Look

Bericht door Chasseur » vr 10 juli 2020 10:06

Had hetzelfde porbleem. Laptop bleef altijd op het werk nu moet ik af en toe de laptop mee naar huis of mee naar het werk nemen en daarom andere rugzak nodig, waar die in mijn kan.
Wil gewoon toch redelijk comfortabel kunnen fietsen 20 km heen en 20 terug.
Heb deze: Rugzak Deuter Giga Bike Arctic Navy gekozen, bevalt echt super, had eerst een Osprey voor alleen kleren, maar deze is echt een stuk comfortabeler. Voor mij belangrijker dat hij echt een beetje comfortabel zit dan wat hij kost, ik fiets het hele jaar door en dan rijd je toch best wat kilometers met rugzak.

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » vr 10 juli 2020 10:11

Bas schreef:
do 09 juli 2020 13:49
Koppel je op het werk je laptop aan een monitor? Zo ja, dan zou ik heel rap een 13'' (of kleinere) ultrabook aanschaffen. Gewicht doorgaans slechts iets meer dan een kilogram en veel praktischer in je rugtas.
Helaas is dat niet mogelijk. Nu met thuiswerken moet hij echt regelmatig mee.

Bedankt voor alle tips. Vooral ook die van een vak in de heupband. Was er al achter gekomen dat spullen in de achterzak inderdaad niet handig zijn.
Op naar de Velomediane!

DickW
Driewieler
Fiets: Oud

Bericht door DickW » vr 10 juli 2020 15:58

Ik heb jaren lang met een Deuter Trans Alpine 32 EL gedaan.
Waarom?
- goede ondersteuning bij een lange rug
- laptop vak
- regencover
- degelijk
Omdat dat ding op je rug en heupen hangt voor een ruime tijd met je niet iets fatsoenlijks hebben.
Momenteel heb ik een andere fiets met bagagedrager en dat vind ik eigenlijk veel fijner vooral in de winter.

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX

Bericht door gios » zo 12 juli 2020 22:25

+1 Voor de nieuwe fiets. Wellicht 1 met een naafdynamo voor de verlichting in de winter, spatborden voor de regenritten, naafversnelling en riemaandrijving om geen onderhoud meer te hebben en nokken voor een bagagedrager. Zoiets:
Afbeelding

Meteen een leuke fiets voor de snelle fietsvakantie ;-)
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » ma 13 juli 2020 07:45

DickW schreef:
vr 10 juli 2020 15:58
Ik heb jaren lang met een Deuter Trans Alpine 32 EL gedaan.
Waarom?
- goede ondersteuning bij een lange rug
- laptop vak
- regencover
- degelijk
Omdat dat ding op je rug en heupen hangt voor een ruime tijd met je niet iets fatsoenlijks hebben.
Momenteel heb ik een andere fiets met bagagedrager en dat vind ik eigenlijk veel fijner vooral in de winter.
ik draag (of droeg in deze tijd) m'n rugzak altijd zo hoog mogelijk op m'n rug. Dat vond ik op de racefiets fijner. Anders kreeg ik last van m'n onderrug. Veel verder dan een km of 40 reed ik er niet mee.

Plaats reactie