ZoMoCo - Zondag Morgen Competitie Zuid Holland

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

ZoMoCo - Zondag Morgen Competitie Zuid Holland

Bericht door MrAnMo » zo 21 februari 2016 22:52

Ook in 2016 is er weer een ZoMoco in ZuidHolland. Vorig jaar heb ik met veel plezier mijn wedstrijden er uit gepikt en zo hoop ik ook dit jaar weer lekker mee te doen. De kalender is sinds kort bekend. We starten op 3 april bij de Coureur.

3-apr de Coureur
10-apr de Mol
17-apr De Hoekse Renners
24-apr Trias
1-mei Swift
8-mei De Hoekse Renners
22-mei Ahoy
29-mei De Spartaan
5-jun Delta
12-jun W.T.O.S.
19-jun de Coureur
26-jun Trias
3-jul Swift
10-jul Westland Wil Vooruit
17-jul Ahoy
24-jul Vacant
31-jul de pedaalridders bij Ahoy
7-aug Westland Wil Vooruit
14-aug de Mol
21-aug de Coureur
28-aug Swift
4-sep Trias
11-sep De Spartaan
18-sep Ahoy
Prijsuitreiking

Meer info op http://www.everyoneweb.com/zomoco
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

MrAnMo
Contacteer:

Re: ZoMoCo - Zondag Morgen Competitie Zuid Holland

Bericht door MrAnMo » wo 30 maart 2016 21:01

De ZoMoCo heeft een nieuwe site http://zomoco.nl/ en de opzet is een beetje veranderd met het voorstel van premiesprintjes en een envelopje voor de winnaar alhoewel het niet duidelijk is of dat al definitief is. Aanstaande zondag is de eerste ZoMoco bij de Courreur in Maassluis. Start om 10:00. Inschrijven tot 09:45. Aangezien het de eerste is van het seizoen verwacht ik wel een peloton van minstens 100 man.

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » zo 03 april 2016 20:25

Vanmorgen stond de eerste ZoMoCo van het seizoen op de kalender, aangezien het bij de coureur was kon ik lekker op de fiets er naar toe om alvast warm te draaien. Helaas waren de wegen overal nat en was de veel beloofde zon nog nergens te bekennen. Dat dit weer renners in onzekerheid brengt moge duidelijk zijn. De ene helft stond in kort kort aan het vertrek en de andere helft in lang lang en handschoenen. Ik behoorde zelf tot die tweede helft maar dat was toch niet de slimste keuze.

Met wat welkomstwoorden mochten we dan eindelijk vertrekken. In het begin was het nog aftasten. Wie had er goede benen, wie had er zin. Na een minuut of 15 werden de eerste echt snelle rondjes ingezet. Halverwege het peloton begon het al te kraken maar ik zat continu aan de goede kant. Na een half uur koers ging het spel dan echt beginnen. Ik had me in slaap laten sussen en voor ik het doorhad zag ik een man of 20 los geweekt van de rest en ik zat natuurlijk weer veel te ver naar achter om er ooit nog naar toe te rijden. Slag gemist dus terwijl ik dat niet had verwacht.

Ons peloton reed lekker door maar niet meer zo hard als voorheen. Zo nu en dan werd er een losser uit de kopgroep opgepikt maar het was duidelijk dat de winnaar niet bij ons zat. Met nog 1 ronde te gaan was er weer eens een lelijke valpartij. Dit keer op het rechte stuk. Ik hoorde ze links achter me vallen en de rillingen liepen over mijn rug. Bah en jammer want het is nergens voor nodig. De punten waren namelijk al vergeven.

In de laatste ronde nog iets opgeschoven maar strandde op een 23e plek overal. Geen punten behalve de 5 omdat ik gefinished ben. Volgende week fietsen we bij de Mol. Daar zijn weer nieuwe kansen. Om er nog een goede training van te maken samen met 2 ploeggenoten via Hoek van Holland en Kijkduin naar huis gereden. Al met al 130 kilometer in de pocket.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's zijn van www.fotokoos.info
Laatst gewijzigd door MrAnMo op zo 10 april 2016 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » zo 10 april 2016 20:18

Vanmorgen stond alweer de tweede editie van de ZoMoCo op het programma. De organisatie lag vandaag in handen van DRC De Mol te Dordrecht. De Mol heeft een leuk uitdagend parcours met een behoorlijk klimmetje er in waarbij je enerzijds zou verwachten dat het een ideaal punt is om de sprint te ontlopen maar waar het bijna altijd toch op een sprint uit draait. Vorig jaar had ik er al een keer gefietst en dat ging er toen prima. Toen had ik echter supercompensatie van de hoogte stage op vakantie terwijl ik nu nog steeds op zoek ben naar vorm.

Aan de start veel bekenden en onbekenden maar al met al 60 man in de A groep en dus wel een serieus peloton waarbij er zeker een aantal hele snelle mannen tussen de deelnemers zaten. De koers begon een beetje afwachtend. 2 man namen het hazenpad maar dat zou geen kans hebben. Als na 3 ronden het gas echt werd opengedraaid waren die dan ook gauw teruggepakt. Daarna gebeurde er 30 minuten niet veel. Pas na de tweede premie sprint probeerde groepjes zich af te scheiden. Zelf een keer of 3 mee gesprongen maar als ze met 55 weg demarreren dan kan ik niet meer als half overnemen daarna, want om er überhaupt bij te blijven koste al veel van mijn krachten.

Met nog een ronde of 9 te gaan leek er een groep weg te zijn. Een man of 10 met daarbij wat goede mannen van onder andere de Spartaan. Helaas voor hun zaten nog wat andere mannen in het peloton die de slag hadden gemist en vonden dat ze erbij hadden moeten zitten. Een paar furieuze rondjes waren het gevolg en alles was weer bij elkaar.

Langzaam werd het tijd voor de finale. Nog 3 ronden te gaan en het gedrang voor het positie kiezen begon. Ik blijf het moeilijk vinden om echt vooraan te komen zonder mezelf helemaal op te blazen voor nog een sprint. Bij de laatste keer klimmen wou ik aan de linkerbuitenkant zitten om zo heel wat plaatsen te pakken. Ik fietste daar in de wedstrijd zo makkelijk omhoog. Alleen ik kwam niet op die plek terecht. Ik zat in het midden van het peloton en links en rechts vlogen ze me voorbij zonder dat ik mee kan. Stom dat had ik echt beter moeten doen. Uiteindelijk zat ik ergens halverwege de groep en sprintte ik naar plek 25. Wel gaaf is de snelheid die je bij de Mol haalt. Dik over de 60 in een sprint is voor een strijkijzer als ik best een bijzonder ervaring.

Het peloton was echter net te laat. 2 man hadden in de 1 na laatste ronde wat voorsprong genomen en konden net niet meer achterhaald worden. Knap van ze.

Volgende week gaan we naar de Hoekse Renners. Een omloop van 3,5 kilometer waarbij als er wind staat de boel behoorlijk op de kant kan gaan. Ik kijk er nu al naar uit.

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » zo 17 april 2016 20:18

Deze ochtend stond de derde ZoMoCo van 2016 op het programma. Vandaag waren de Hoekse Renners gastheer van het zondag ochtend circuit. Zij beschikken over een semi afgesloten omloop van zo’n 3,5 kilometer. Naar mijn smaak een van de leukste parkoersen uit de ZoMoCo serie, een omloop waarbij als het windstil en lekker warm is, er verschrikkelijk hard gereden kan worden, maar als er een windje staat zoals vandaag het vaak heel erg veel op de kant harken is. De weersverwachting was wisselvallig, er kon een bui vallen, er kon hagel naar beneden komen maar het kon ook droog blijven. Bij de A groep iets meer als 40 man aan de start met genoeg mannen daarbij die het peloton behoorlijk konden martellen.

Vanuit de start gaven wat mannen van de Spartaan er gelijk een flinke klap op, al reeds na het uitkomen van de eerste bocht moest ik tot over de 50 aanzetten. Poeh dat was even schrikken want zo’n drieste tempo snok had ik bij de ZoMoCo nog niet meegemaakt en dan zat ik nog vrij vooraan. Achter me zullen ze het waarschijnlijk nog minder leuk hebben gevonden. Op dit stuk was de wind nog schuin mee, hier kon het al op de kant gaan maar dat werd voor later bewaard. Aan het einde van dit stuk een flauwe bocht naar rechts en de wind was recht tegen. Vanaf halverwege dit stuk werd het vechten voor een positie, de volgende bocht naar rechts brengt je namelijk naar een recht stuk van 1100 meter lang waarbij vandaag de wind van links kwam en ideaal was voor waaiers.

Elke ronde werd er opnieuw geprobeerd om het op dat stuk te laten breken, een paar keer brak het ook echt maar dan kwam het op de dijk of bij start finish weer samen. In ronde 5 trokken er donkere wolken boven het parcours samen. Op het lange stuk wakkerde de wind flink aan. Ik zag Tom en Joeri van de Spartaan + nog 4 anderen eens even flink gas geven waarbij heel het peloton op zijn tandvlees moest. Iedereen zat op het kantje, het enige wat je hoopte was dat je voorganger geen gat zou laten vallen, dat het melkzuur niet te hard uit je oren zou spuiten en dat je aan het einde nog iets van power zou hebben om de dijk op te kunnen klimmen. Boven op de dijk was het beeld van een verbrokkeld peloton waarbij er een aantal definitief gelost waren en een kopgroep van 6 man weg was.

Persoonlijk was ik blij dat ik het had overleefd en dat ik er nog bij zat maar wat deed het even pijn. De kopgroep was wel vertrokken en gezien de personen die er in zaten had ik niet de verwachting dat we die ooit nog terug zouden zien. In het peloton werd het tempo toch goed omhoog gehouden en ook in de rondes hierna werd de boel regelmatig op de kant gezet. Iedereen moest met de billen bloot vandaag. Niet goed genoeg zijn resulteerde in lossen, de wind in combi met het lange rechte stuk was wat dat betreft killing.

De laatste 3 ronden gingen in. Er werd serieus gas gegeven en uiteindelijk reden ik met 5 andere mannen weg uit het peloton. Maar ja daar kwam het stuk waarbij de wind vol op de kant stond alweer. 6 man was net te weinig voor mij. Ik herstelde niet genoeg na mijn korte kopbeurten en na 3 keer lag mijn nekje er al af, niet alleen ik had daar last van ook 2 andere vluchters hadden al het beste gegeven. 2 kilometer later bij start finish waren we dan ook weer terug gepakt. In deze ronde haalde we ook weer een deel van een eerder gelost peloton bij waardoor we als groep weer een stuk groter waren. De kopgroep kwam ook weer in zicht maar die zagen het gevaar en gaven ook weer gas.

Laatste ronde, ik ontdekte dat ik in 1 keer achteraan het peloton hing, dat was niet de bedoeling, had ik mezelf te veel gesloopt met de ontsnapping, of was ik gewoon niet bij de les. Op het stuk wind tegen maakte ik mijn plaatsen weer goed zodat ik waar het op de kant ging goed genoeg uit de wind zat. Weer naar rechts de dijk op, dan nog een bocht naar rechts en dan is het sprinten naar de finish. Helaas had ik me zelf in een onmogelijke positie gebracht. Rechts voor me kon ik er niet meer langs. Links voor me kon ik er niet meer langs en zo zat ik helemaal opgesloten en zwiepte ik mee van links naar rechts zonder ook maar 1 plek te winnen. P17 was het uiteindelijk voor mij.

Maar wat een gave wedstrijd was dit. Dit had wel zo’n beetje alles in zich wat het wielrennen mooi maakt en smaakt naar meer. Volgende week gaan we naar Trias bij de uithof. Die baan ken ik ondertussen wel goed alhoewel we nu het grote rondje draaien met continu draaien en keren. Ik ben benieuwd.

Wij hadden geluk. Het bleef droog bij de A groep. De B groep kreeg echter al in de eerste ronde een complete hoosbui over zich heen.

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » zo 24 april 2016 18:50

24 april 2016-04-24

Dat deze dag vooraf al memorabel zou worden stond alvast. Het hoofdgerecht van vandaag was namelijk Luik Bastenaken Luik en voor deze wedstrijd stonden sneeuw en hagelbuien voorspeld. Nu is die wedstrijd in de Ardennen en die liggen gemiddeld ietsjes hoger dan de Uithof in Den Haag maar ook voor het voorgerecht, namelijk de ZoMoCo bij Trias, waren heroïsche voorspellingen gedaan.

Vandaag kans op felle regen buien met hagel waarbij de temperatuur kon zakken naar het vriespunt. Dat beloofde dus wat voor dat prachtige parkoers van Trias bij de Uithof. Tot mijn grote vreugde werd vandaag het grote rondje gereden, dit betekende extra veel sturen en aanzetten op de klimmetjes. Niet dat ik er goed in ben maar ik weet tenminste wat ik daar kan.

Vandaag in het A peloton een kleine 35 man. Voor Trias eigenlijk een prima opkomst, goed niet de bijna 80 man die er bij de Coureur waren maar dit is dan ook een parkoers voor echte mannen. Bij de inschrijving melden zich zowaar een paar echte kanonnen. Van Vliet had als thuis rijdende ploeg met Bram Mens een hele sterke man aan de start staan. De Spartaan had sowieso een sterk blok met Mark van Velthoven, Kick Mijlhoff en Coen van de Berge + nog een paar. De Coureur had ook wat in de melk te brokkelen met Jethro Smit en Swift had met Jorick Heijn ook een sterk ijzer voor in het vuur. Nu vergeet ik er nog een hele hoop die ook allemaal hard kan fietsen. O.A. Joppe van Trias, Gino van Restore, en wat mannen van DHR , De Mol en PRC Delta en nog veel meer.

Er werd gestart onder een heerlijk zonnetje die door een fel windje toch koud aanvoelde. Warm was het dus nog niet. Amper 6 graden, maar toch zag ik de nodige korte broeken. Brrr dacht ik en was blij met arm en been stukken, handschoenen en 2 shirtjes over elkaar. Noem me een gek of noem me vooruitziend maar ik vreesde voor wat buienradar had voorspeld. Rond 10:40 zou er hel en verdoemenis op ons neerkomen en daar wou ik hoe dan ook goed door heen komen. Wat ik daarvoor ook zou moeten ondergaan. Al gelijk vanuit de start ging Bram er vandoor. Hij kreeg 2 man mee en aan het einde van het eerste rondje probeerde Gino ook nog de oversteek te maken. Het tempo wat hierbij werd gezet zorgde gelijk al voor slachtoffers. De mannen die onbekend waren met het parkoers lieten gaten vallen in bochten en vlogen er binnen no time af. Zelf zat ik rond P10 en zorgde dat ik erbij zou blijven.

Na 3 ronden gaven de heren vooraan het even voor gezien en lieten zich terugpakken. Dit was echter niet het teken dat het rustig aan kon gaan. In tegen deel, ik vond dat het tempo goed hoog bleef. Bij het naderen van de eerste premie sprint ging het echt even heel erg hard, een drietal ronden trapte ik hoog boven omslagpunt en met de seconden deden mijn benen zeerder en zeerder. Dit was wel even andere koek als de standaard donderdagavond wedstrijdjes bij Trias. Nu waren er veel goede mannen in het peloton die achter elkaar het tempo hoog hielden. Gelukkig voor mij viel het na de premiesprint iets stil en had ik ook deze schifting overleefd.

De wind werd feller en feller, het werd donkerder en toen barste het los. Regen, hagel, sneeuw, alles kregen we over ons heen. De temperatuur zakte naar de 0 graden en het grote lijden was begonnen. In al dit natuur geweld slopen de drie sterkste van vandaag er tussen uit. Een kopgroep met Bram, Mark en Jethro was gevormd en die zagen we nooit meer terug. Het bleef maar pokken weer, het tempo zakte er uit maar wat wil je ook. De bochten van Trias zijn op zich wel overzichtelijk maar als ze er nat bijliggen is 1 foutje fataal. De kou begon zijn impact te hebben, langzaam voelde ik mijn vingers afsterven. Een tandje kleiner schakelen voor op het rechte eind ging steeds moeilijker. Ik was niet de enige, iedereen was met zijn handen aan het wapperen om ook maar een beetje warmte te verkrijgen.

En dan komt dat moment, dat moment bij het passeren van Start/Finish waarbij het ronde bord op 3 staat. Dan weet je dat het bijna voorbij is. Spontaan begon de zon weer te schijnen en heel de wereld lacht weer naar je, alleen jammer dat je zeiknat ben en tot op het bod verkleumd. De posities worden gekozen, wie had er nog iets voor een aanval. Een jongen van Swift (Jorick) ging er 3 ronden voor het eind vandoor en bleef weg uit het peloton en werd zo vierde. Joppe (Trias) ging er in de laatste ronde vandoor en kon zo vijfde worden. Vooraan won Bram (wat die natuurlijk aan zijn stand verplicht is) de sprint van de kopgroep. Ik zelf verprutste weer eens mijn positie en stranden zo op plek 10 in de spint, wanneer leer ik nou eens mijn plek te behouden, ik zou toch veel beter moeten kunnen. Daarmee haalde ik wel voor het eerst een top 15 plek dit seizoen van de zomoco’s en daarmee de eerste echte punten.

Het echte leed kwam pas na de finish. Ik reed nog 1 rondje uit maar raakte net zo als anderen bevangen door de kou. In de kantine bleef ik maar shaken van de kou. Ongelooflijk wat een impact een regen/hagel/sneeuwbui op je maakt. Na 30 minuten ging het eindelijk weer en ben ik naar huis gefietst maar zelfs dat ging niet makkelijk en ook toen werd ik op een hagelbui getrakteerd.

Thuis ging de televisie aan en werd het genieten van Luik Bastenaken Luik. Wat een heerlijk wedstrijd, wat kregen die mannen een ellende over zich heen, daarbij vergeleken was dat van ons maar een peulenschil en dan was daar op het einde Wout Poels. Wout wint LBL 2016. Wout wint de grootste, de mooiste, de meest historische van allemaal. Eindelijk na Adri van der Poel een Nederlandse winnaar. Gefeliciteerd Wout. Je hebt wielerliefhebbend Nederland laten genieten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En hier had het slechte weer toegeslagen.

Foto's zijn van http://fotokoos.info/
Laatst gewijzigd door MrAnMo op ma 25 april 2016 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Basje
Kinderfiets
Fiets: Canyon Roadlite

Bericht door Basje » ma 25 april 2016 07:24

Prachtig verslag weer! :oke: :oke:

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » zo 08 mei 2016 19:12

Op de tweede zondag van mei, ook wel bekend als Moederdag, stond alweer de zesde wedstrijd van de ZoMoCo serie op de agenda. Voor de tweede keer dit jaar zou het peloton te gast zijn bij De Hoekse Renners alwaar ze op een semi afgesloten omloop hun wedstrijden konden gaan fietsen. Deze zondag werd het peloton getrakteerd op een overvloed aan zonnestralen, een zwak tot matig windje uit het Oost Zuidoosten maar vooral op het uitzicht om een bosje bloemen te scoren voor moeders. Ondanks de vakantie kwam er toch nog 41 man opdagen in het A peloton en gezien de samenstelling zou het een open wedstrijd kunnen gaan worden.

Om 10 uur werd met het luiden van de bel de renners verzocht om de pedalen rond te gaan draaien. Vanuit de start werd het gas al open gedraaid richting de eerste bocht. Op de weg van Start Finish was de wind pal tegen, daarna draaien we met het peloton rechtsaf en kwam de wind van links. Gelijk werd er flink gas gegevens en was het voor een aantal achteraan al harken op het kantje. Na een meter of 800 komt dan de verlossing met de volgende bocht naar rechts en kon er hersteld worden. Niet voor lang want aan het einde is er weer een 90 graden bocht en dan komt de wind van rechts.

Elke ronde ging het hier op de kant, dit stuk van meer als 1 kilometer zou normaal scherprechter zijn alleen halverwege is er een bos en die blokte met deze windrichting de wind waardoor er weer gehergroepeerd kon worden. Net niet selectief genoeg dus. Aan het einde van deze weg gaat het weer rechts af maar dan omhoog. Nu de wind schuintegen, dan nog een 45 graden bocht en dan is het op naar start finish, vandaag met pal wind tegen.

Al in de tweede ronde reden er 2 man weg en die blijven tot 1,5 ronde voor tijd vooruit. Persoonlijk dacht ik halverwege de wedstrijd dat we ze nooit meer terug zouden zien. Als je zo sterk bent dat je 42 gemiddeld met zijn tweeën met deze wind kan fietsen dan moet je het ook af kunnen maken. In het peloton was het elke ronde vechten voor je positie. Niemand wou te ver van achter zitten bij het opdraaien van het stuk met wind van rechts. Stel dat je voorganger het gat niet dicht kan houden dan kon je daar je Waterloo vinden.

Het peloton achtervolgde wel maar ik had niet het gevoel dat ze echt wilde. Af en toe reed er een groepje weg, ik probeerde en zat zelf ook even mee maar meer als 1 ronde duurde dat nooit. Het gat met de koplopers bleef maar 100 meter. Met nog 2 ronden te gaan ging de gaskraan wat verder open en 1 keer was het gat gedicht. Dit was tevens het sein voor een regen van aanvallen. Uiteindelijk resulteerde het dat er een groep van 4 en een groep van 2 weg reed. Daarachter in het peloton was het knokken voor je positie in de laatste ronde. Nog 1 keer wind van rechts. Nog 1 keer op de kant.

Gek genoeg werd er alleen in het begin doorgetrokken op het laatste stuk waar het op de kant kon. Ik zat nog wel goed maar na de bocht naar rechts werd ik toch weer naar achter gedrukt. Ik zat op P 15 van het peloton en vreesde er voor dat de echte punten er weer niet in zaten. Nog 1 bocht naar rechts en dan nog 600 meter naar de finish. De sprint begint. De wind is vol tegen en zowaar kan ik vol aan gaan en van gat naar gat springen. Vooraan bliezen ze zich op in het peloton en sprintte ik van een kansloze P15 in het peloton naar een P4 in het peloton wat me een P10 overal opleverde en dus echte punten ipv van de standaard 5 punten die je krijgt bij uitrijden en finishen.

Uiteindelijk ben ik best tevreden met mijn resultaat van vandaag. Voor de tweede keer een 10e plek in de ZoMoCo serie gehaald en deze keer niet bij Trias maar gewoon bij een echt rondje waarbij er genoeg goede mannen aanwezig waren. Toch 1 min puntje, ik had dus niet gewonnen. Moest ik alsnog naar de bloemmist om een bosje bloemen voor mijn vrouw en moeder te halen.

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » zo 22 mei 2016 20:12

ZoMoCo – Ahoy – 22 mei 2016 – Moddermasker met slakkenslijm

Na 1 week pauze in verband met Pinksteren was het deze ochtend weer tijd voor de Zondag Morgen Competitie. De gastclub was vandaag Ahoy en dat betekend rondjes fietsen langs de start en landingsbaan van vliegveld Zestienhoven (ja ik weet dat het ondertussen Rotterdam The Hague Airport heet maar dat klinkt voor geen meter). Al heel de nacht en ochtend kwam de regen met bakken uit de lucht en dat zou een natte race betekenen. Niet leuk maar met 15 graden is dat nog wel te overzien als je bezig bent.

Nat en benauwd was het buiten, bij aankomst bleek het niet druk en met meer als 25 renners waren we zeker niet in de A groep. Tijdens het inrijden bleek de baan er wel eens beter bij te hebben gelegen. Duizenden naaktslakken trokken over het asfalt heen, niet wetende wat hun straks te wachten stond als er een peloton wielrenners over hun heen zou razen. Het warm rijden was van korte duur want de klok sloeg tien uur en we moesten er aan geloven.

Er werd gelijk hard weggereden, het peloton trok op een lint en zo reden we op de eerste lange bocht af. In de bocht was het in het begin nog onwennig. Even zoeken naar de juiste lijnen en aanvoelen welke snelheid kon worden aangehouden, het was wel duidelijk dat er heel veel snelheid werd verloren in de bochten en dat echt snelle rondetijden onmogelijk zouden zijn. Dat wierheld men er echter niet van om hard aan te zetten na een bocht en zodoende de snelheid er in te houden. In het peloton was het alsof je in een douche zat vandaag. Wat een spray kwam er van de wielen af en binnen no time was ik doorweekt en kreeg ik al een lekker moddermaskertje gedrapeerd door geplette slakken met slijm. Potverdikke dacht ik bij me zelf, wat zijn wij wielrenners toch gelukvogels. In een wellness centrum betalen ze makkelijk 100 euro voor zo’n behandeling en ik was er maar 2 euro voor kwijt en krijg er nog een workout van 75 minuten bij cadeau ook.

Het eerste kwartier draaide ik lekker mee, niet te veel voorin in het begin maar wel zorgen dat ik kan reageren. Iedereen dacht er zo over en het peloton bleef redelijk compleet. 1 man moest snel de rol lossen maar voor de rest waren we redelijk gelijk. Na een halfuur was het tijd voor de eerste premie sprint. Het gas ging er op, ik had al gezien bij de start dat ik me hier niet mee hoef te bemoeien en was alleen bezig om het contact te houden met de groep. Niet zelden is het zo dat het daarna breekt en je zomaar bij de geloste kan zitten. Als 8e kwam ik over de finish maar voelde wel dat het allemaal niet zo makkelijk ging als afgelopen dinsdag. Sterker nog ik voelde dat mij benen helemaal niet goed waren.

In het half uur hier na werden er diverse uitloop pogingen gedaan. Groepjes van 3 of 4 man bleven wel weg maar nooit langer als 3 rondes. Altijd werd er wel weer gas gegeven in het peloton om het gat te dichten. Met nog een kwartier te gaan kwamen er nog een paar serieuze pogingen. Ik twijfelde 1 keer maar Mark schreeuwde dat ik door moest trappen. Ik wilde wel maar mijn benen wilde echt niet. Het ging ook echt zwaarder en zwaarder per rondje. Met nog 4 rondes te gaan reden er 3 man weg en ik sprong mee maar voelde al gelijk dat ik dat niet moest doen, snel liet ik me afzakken maar omdat de rest volgas gaf om die mannen te pakken moest ik vol gas om überhaupt contact te houden. Ik dacht echt dat ik er af zou vliegen maar ik bleef er aan. Nu besloot ik wel om helemaal niks meer te doen en alleen in de groep te blijven en dan hopelijk bij de eerste 15 te fietsen.

De rondes telde af en we bleven compleet. Laatste ronde en het gevecht om de posities begint nu echt. Haal je 3 man in komen er weer 3 andere voorbij. Nog vier rechte stukken te gaan en ik zit ergens op p15, ik wil naar voren maar dat wil de rest ook. Bij de volgende bocht zit ik aan de buitenkant. Op het volgende rechte stuk beslis ik om maar alvast krachten in te zetten en rij door de wind iets naar voren. Ik zit op P9. Bij het ingaan van de bocht zit ik aan de binnenkant. Schuin links voor me stuurde iemand schijnbaar te hard en moest zo hard remmen dat hij een klapband kreeg. Wat een klap maar wel in 1 keer 5 man die niet meer meededen. In het 1 na laatste rechte stuk ga ik nog 2 man voorbij en fiets ik op P7. Laatste bocht. Ik zit goed en niemand vliegt er onderlangs of bovenlangs. De man voor mij lijkt zijn krachten te hebben verspeeld en ik kan hem voorbij sprinten. Ik geef alles maar de snelheid valt tegen, ik kom net tegen de 52 aan maar het wil niet harder. Ik behoud mijn positie en wordt zo zesde, voor me zie ik Jouri van de Spartaan er met de winst vandoor gaan. Al met al mijn beste klassering tot nu toe in een ZoMoCo wedstrijd dus reden tot klagen mag ik niet hebben, alleen mijn benen, het voelde allemaal zo zwaar vandaag.

In het uitrij rondje zie ik dat de slakken allemaal weg zijn, waarschijnlijk geplet tijdens de slakkenplet. Mijn fiets blijft zwaar trappen en lijkt niet meer vooruit te branden te zijn. Ik stuiter eens een paar keer met mijn kont op mijn zadel en dan voel ik waarom. Lek, al die tijd met een afloper rond gefietst, ik haal nog net het clubhuis en dan is de band echt plat. Gelukkig pas na de wedstrijd.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens
CTWT-lid: Ja

Bericht door Thierry le Brun » zo 22 mei 2016 21:55

MrAnMo schreef:. Ik zit op P9....

... In het 1 na laatste rechte stuk ga ik nog 2 man voorbij en fiets ik op P7.

Zat ik verder dan P5 oid dan hield ik al gauw op met tellen. Geen tijd voor en op dat moment eigenlijk ook niet interessant genoeg (vond ik althans). Hooguit direct over de finish snel proberen te tellen en inschatten welke plek het geworden is.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » zo 29 mei 2016 21:49

29 juli – ZoMoCo bij de Spartaan

50 man deze ochtend bij de Spartaan, 50 man die mochten gaan koersen onder een heerlijk zonnetje waarbij het kwik net niet de 20 graden aantikte, een klein briesje wat geen naam mocht hebben en veel, heel erg veel goede mannen van onder andere WTOS, Ahoy, Spartaan, Swift, DHR en Restore. De beloofde regen was nergens te bekennen, jammer want met nat weer lijk ik beter te scoren.

Voorin gestart om te voorkomen dat als er echt achterlijk hard wordt gekoerst ik niet gelijk achterin aan het elastiek zat. De eerste 15 minuten waren fel en leverde wat slachtoffers achterin op als zijnde geloste renners. Daarna reden 2 renners weg. 1 man van de elite afdeling van mijn ploeg (Restore) vergezeld door 1 man van Ahoy. Vooral de Restore man hield het tempo hoog en na 15 minuten begonnen alle Spartaan mannen zich zorgen te maken. Joeri, die vorige week bij Ahoy won spoorde zijn ploegmakkers aan om het gat dicht te gaan rijden maar het wou niet lukken. Na 45 minuten koers werden de 2 toch wat moe en werden ze langzaam ingelopen.

Eenmaal teruggepakt kwam er een spervuur aan demarrages maar niemand kwam weg. Het gevolg was wel een hollen of stilstaan peloton. De tijd tikte zoals gewoonlijk langzaam door en na een uur en beetje werd het sein voor de laatste 3 rondes gegeven. Iedereen die nog wat over wat probeerde zicht te positioneren. Zoveel goede mensen voorin en het lukte mij niet om ver genoeg naar voren te komen. De sprint nog wel aangegaan maar gestrand op plek 16. Jammer net geen top 15 plek, Joeri die uiteindelijk met een banddikte verschil won zat 3 rondes voor het eind nog naast me dus ergens heb ik het nog fout gedaan met positioneren en plek vasthouden.

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » di 31 mei 2016 12:48

Ik las nog wat verslagen van vorig jaar en je hebt toch wel echt stappen gemaakt! Netjes hoor.

Blijf vooral posten, altijd leuk om te lezen.

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » wo 01 juni 2016 08:11

Thanks Harm, ik zie zelf ook dat mijn ontwikkeling gestaag doorzet. Soms wil ik meer maar dat kost tijd. Had ik maar eerder begonnen denk ik dan maar ja dat is nu eenmaal niet het geval. Het wielrennen is een boeiend spelletje waarbij als je mee kan doen vooraan in de koers het leuker en leuker wordt.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » wo 01 juni 2016 08:30

MrAnMo schreef:Thanks Harm, ik zie zelf ook dat mijn ontwikkeling gestaag doorzet. Soms wil ik meer maar dat kost tijd. Had ik maar eerder begonnen denk ik dan maar ja dat is nu eenmaal niet het geval. Het wielrennen is een boeiend spelletje waarbij als je mee kan doen vooraan in de koers het leuker en leuker wordt.
Wielrenen is een sport waar je vrij makkelijk laat mee kan beginnen en je kan het nog heel lang doen! Op Sloten hebben ze op maandagavond zelfs een 70+ klasse.

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » wo 01 juni 2016 08:40

MrAnMo schreef: Soms wil ik meer maar dat kost tijd. Had ik maar eerder begonnen denk ik dan maar ja dat is nu eenmaal niet het geval.
Zo herkenbaar voor ons allemaal! :lol:

Mooi om je verslagen telkens weer te lezen. Je gaat goed vooruit!

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » zo 05 juni 2016 13:10

ZoMoCo – Delta – 5 juni 2016-06-05

Net als je denkt dat het lekker gaat, dat je de snelheid in de benen hebt dan komt daar altijd het moment dat het niet loopt en dat de rest wel een goede dag heeft, vandaag was die dag.

De ZoMoCo was deze ochtend te gast bij Delta in Spijkenisse. Ik was er nog nooit geweest en was wel nieuwsgierig hoe het daar zou lopen. Bij het eerste verkenningsrondje dacht ik, wat! Moeten we hier straks met het peloton overheen? Ik telde 3 haakse 90 graden bochten, 1 180 graden bocht en een strook klinkers. Een lang recht stuk langs het water maar waar je maar amper 4 breed naast elkaar kon zitten. Nergens plekken waar je als Peloton lekker breed uit kunt wapperen en zo je rust pakken. Nee dit zou een rondje worden waarbij alles op een lint zou zitten.

10:00 en na een beetje onduidelijkheid waren we van start. Het gas ging er al gelijk vol op en alles werd op een lint getrokken. Na elke 90 graden bocht was het vol aanzetten om daarna weer vol in de ankers te gaan. Wat een hel dacht ik al na 1 rondje. Na 3 rondjes kreeg ik het al lastig, na 12 minuten koers wist ik al dat als het zo door blijven gaan ik niet eens zou uitrijden. Langzaam zakte ik naar achter en had geen power om naar voren te rijden. Achterin was het jojo effect nog groter en dus eigenlijk nog zwaarder als halverwege het peloton.

Elk rondje was het zelfde verhaal, na start finish een scherpe bocht naar rechts waarbij de snelheid rond de 30 zakte. Dan vol optrekken naar de 50 om weer in de ankers te gaan voor een haakse bocht naar links. Weer van 30 optrekken naar de 50 waarbij alles uit elkaar getrokken werd en doordat de weg naar links bleef afbuigen kwam je hoe dan ook in de wind te zitten. Aan het einde een haakse bocht naar links de dijk op. Als er op de dijk werd doorgetrokken had ik het het zwaarst. Mijn benen zaten dan al voor van de vorige kracht explosie. Halverwege de dijk kregen we meestal rust, aan het einde een 180 graden bocht naar links en dan vol gas over de klinkers, hier ook weer optrekken van de 30 naar de 55, dan weer start finish om de ellende weer van voren af aan te beginnen.

Uiteindelijk hield ik het 55 minuten vol voordat ik definitief moest lossen op de dijk. Mijn benen waren vol gelopen en herstellen lukte niet meer. Compleet de vernieling ingereden dus vandaag. Nu maar goed herstellen en dan snel weer opnieuw proberen. Uiteindelijk 27e van de 41.

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » ma 13 juni 2016 11:02

ZoMoCo – WTOS bij de Spartaan – 12 juni 2016

Hiep hiep hoera, vandaag ben ik jarig, 37 alweer, maar ik voel me nog 20, nu de rest van mijn lichaam nog. Wat vraag je voor je verjaardag, in mijn geval regen, heel veel regen. Waarom? Nou ja een wedstrijd in de regen is weer eens wat anders en vraagt andere kwaliteiten en zorgt er meestal voor dat ik een behoorlijk hogere klassering behaal als in een droge race. Zaterdag liet het weerbericht nog een mooi regenfront zien voor zondag ochtend, maar bij het ontwaken van de zondagochtend kwam er van mijn gewenste verjaardagscadeau weinig terecht. Ik kreeg dus helaas niet wat ik vroeg en zo werd de wedstrijd onder bijna perfecte omstandigheden gefietst.

37 man stonden er aan de start bij de door WTOS georganiseerde ZoMoCo bij de Spartaan. De studenten van WTOS hadden de regie stevig in handen want we werden onherroepelijk terugverwezen naar 10 meter achter de startlijn op straffe van uitsluiting. Het peloton was ongeduldig en had daar eigenlijk geen zin in maar deed al protesterend toch wat er gevraagd werd. Om me heen kijkend zag ik heel wat elite mannen aan de start staan en ook de man die de afgelopen 3 races op zijn naam wist te schrijven (Jouri). Vooraan starten dus om eventuele al te brute tempo versnellingen aan de voorkant op te vangen.

De start ging snel maar toch niet zo hard als op een dinsdag avond. Al vanaf het begin probeerde er wat mannen weg te rijden. Nadat die waren teruggepakt kwam er gelijk weer een aanval. Nu van 2 elite mannen van WASP + Jouri. Die hadden de gang er in en in het peloton viel het even stil. Ze leken weg maar toch is dat nooit zeker. Er zat nog zoveel goede mannen in het peloton dat er uiteindelijk weer werd gejaagd. Zelf moest ik weer eens even inkomen en begon het pas na een halfuurtje wat beter te draaien. Dit was ook het moment dat er een groep van 5 zich los maakte van het peloton en in 1 streep naar de kopgroep reed. Op dat ogenblik moest er vooraan nog iemand lossen en waren er 7 man weg.

De snelle manen zaten vooraan en dat was te merken. Het tempo zakte regelmatig in het peloton en echt gedraaid werd er ook niet meer. Mijn benen deden het steeds beter en zo kon ik me ook vooraan melden om mijn kopwerk te doen.

Afbeelding
Op kop van het peloton

Met de ronde ging het beter en ik hoopte nog of in een ontsnapping mee te zitten of anders een goede sprint af te leveren. Een ontsnapping kwam er niet meer, de sprint werd met nog 2 ronden te gaan langzaam voorbereid. De laatste rond brak aan en ik ging mee in de versnelling. Wat een ongelooflijk tempo werd er al ontwikkeld, ik zat redelijk goed gepositioneerd om mee te kunnen doen. 1 voor 1 vielen er vooraan mannen af omdat ze het brute tempo toch niet voort konden zetten en zo schoof ik mee naar voren. Met nog 1 bocht te gaan zat ik in derde positie. De mannen vooraan vielen iets stil en ik besloot al in de bocht vol aan te zetten.

Vol vloog ik er in en ik zag mijn snelheid richting de 56 kruipen. Halverwege zag ik de eerste schaduwen mij passeren, shit ik ging het niet redden, sterker, ik bleek toch iets te vroeg te zijn gegaan want ik kon het tempo niet vasthouden. 1 voor 1 vlogen er renners over mij heen waardoor ik uiteindelijk op p9 van het peloton en p16 van de koers eindigde. Podver wat baalde ik hier van. Net niks voor mijn gevoel en dat terwijl mijn benen vergeleken met vorige week zoveel beter waren. Volgende week maar weer opnieuw proberen. Uiteraard wist Jouri weer de wedstrijd te winnen en scoorde zo 4 uit 4.

Afbeelding
Foto's zijn van http://www.timvanrugge.com/wtos/2016/6/wtos-zomoco

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » ma 20 juni 2016 12:21

ZoMoCo – De Coureur – 19 juni 2016

Na de derde zondag van mei komt er ook altijd een derde zondag van juni. Na de moeders zijn nu de vaders aan de beurt om in het zonnetje gezet te worden. Wat doet een vader graag op zondag. Nou fietsen, dacht ik zo, en niet alleen ik, maar heel wat andere mannen dachten er precies het zelfde over. De opkomst bij de Coureur was wederom groot. In de A groep verschenen er 66 man ten tonele met daarbij behoorlijk wat echte hardrijders. Persoonlijk had ik mijn eigen doelstelling daarom al gelijk op een peloton finish gezet en proberen niet te lossen.

Met dit deelnemers veld wou ik weer vooraan starten om in het begin wat ruimte te hebben om er eventueel doorheen te kunnen zakken. Noem het voorzichtig, noem het zelf kennis maar ik heb het tot nu toe elke keer nodig gehad. Ook vandaag werd er al na een halve ronde vol ingevlogen. Het ene snelle rondje na het ander vloog me om mijn oren. Terwijl ze vooraan probeerde weg te rijden zakte ik langzaam door het peloton om zo ongeveer op drie kwart te blijven steken. Daar kon ik me goed handhaven zonder in problemen te komen.

Het duurde erg lang voordat er een groep weg reed. Pas na 45 minuten wedstrijd reden een stuk of 10 mannen weg. Echt veel ruimte kregen ze niet. Het peloton bleef maar door jagen. Met nog 5 ronden te gaan kwamen er wat echte snelle mannen naar de kop van het peloton en die poefde het gaatje alsnog dicht. Zelf had ik me ook een paar keer aan kop van het peloton gemeld maar toen de echte mannen gas gaven moest ik dat bekopen met blokkerende benen, piepende longen en sterretjes voor mijn ogen. Gelukkig was het peloton lang en zakte ik behoorlijk terug, even was ik bang voor lossen maar ik kon nog een ademteug vinden en langzaam in een goed wiel wat herstel pakken.

Met nog 2 ronden te gaan werd er hard aangetrokken in voorbereiding van de sprint. Zelf mijn ambities in de koelkast gezet want ik zat veel te ver naar achteren. In de laatste ronde toch nog wat naar voren gereden tot halverwege het peloton. De snelheid ging steeds meer omhoog en de kop van het peloton stormde op de laatste bocht af. Op het moment dat ik ook de bocht in duik zie ik voor me renners op de grond liggen, wat ongelooflijk zuur dacht ik voor de gevallenen. Ik kan er omheen sturen zonder al te veel snelheid te verliezen maar veel mannen voor me waren hierdoor gezien voor een goede klassering. Uiteindelijk rol ik als 18e over de streep, maar zonder die val partij had dat ergens rond plek 30 geweest.

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » zo 26 juni 2016 13:48

ZoMoCo – Trias – 26 juni 2016-06-26

Welkom in de slangenkuil, zoals het rondje van Trias ook wel wordt genoemd. Het heerlijk kronkelende parcours langs Uithof werd vandaag getrakteerd op een voorzichtig zonnetje en een lekker briesje. Aan de start 35 man in de A categorie, allemaal mannen die stuk voor stuk over goede benen beschikte en weten dat je bij Trias niet bang moet zijn van wat stuurwerk.

Bij het inrijden zat ik tegen Joeri te grappen dat het of in de eerste of in de vierde ronde vaak al beslissend was voor een kopgroep. Zelf vooraan kunnen opstellen naast Joeri. Het startsein had nog niet geklonken of Joeri vloog er vandoor. Ik twijfelde 1 seconden te lang zat vervolgens een halve ronde op 5 meter om bij hem te komen om me daarna maar gewonnen te geven aan het peloton. Die was door de aktie van Joeri echter alweer op 1 lang lint getrokken met de eerste gaten her en der.

Wat volgde waren een aantal hele snelle rondes waarin diverse mannen probeerde weg te rijden. In de 5e ronde hoorde ik nog een val partij achter me, achter op het parcours heb je een scherp draaiende bocht naar rechts, waar in het begin ook nog een beetje rotzooi lag. Kick bleek met zijn voorwiel over een takje of iets dergelijks te zijn gereden en kwam hierdoor helaas ten val. In die zelfde ronde reed de uiteindelijk kop groep van 7 man weg, in deze kopgroep had zowat elke ploeg zijn sterkste renner zitten dus echt hard werd er niet meer achtervolgt.

Met vlagen werd er toch nog een snock op gegeven om in ieder geval niet op 1 ronde te worden gezet. Toen eenmaal duidelijk was dat de kopgroep definitief weg was werd zowaar het tempo echt hard aangetrokken en probeerde we met diverse mannen weg te rijden uit het peloton. Dit wilde echter niet zo lukken maar elke keer als ik me naar achter liet zakken en ik kwam te ver naar achter zag ik het continu voor me breken waarbij dan weer net aan de gaten werden dichtgereden. Vooral het stuk met alle bochten bleek voor sommige coureurs niet zo heel fijn en die laten daar al gauw een paar meter vallen. Je zou dan toch zeggen dat het uiteindelijk zou moeten breken maar dat gebeurden dus niet.

Met nog 3 ronden te gaan zat ik bij de eerste 10. Vanaf nu was het zorgen dat ik daar ongeveer bleef zitten. Het positie spel is zeker bij Trias belangrijk. 3 plekken te ver naar achter en je kan niet meer mee sprinten. Met nog 2 ronde te gaan werd er hard aangezet maar hier kon ik handig in mee. De laatste ronde werd er weer hard aangezet. Ik schoof zo mee op plek 4. Er kwam nog 1 man van I plants voor me rijden (Willy Heeneman) maar dat vond ik geen probleem. Die sprint zo hard dat als ik in zijn wiel kon blijven hij mij zo naar een goede klassering zou leiden. In de bochten er naar bleef ik strak in zijn wiel zetten terwijl ik ondertussen ook een beetje probeerde te voorkomen dat er nog iemand binnen door kon komen. Laatste bocht. Willy ging gelijk keihard aan, ik kon zo in zijn wiel mee en werd op die manier tweede van het peloton en 9e overal. Persoonlijk was ik daar erg tevreden mee en heb Willy nog even bedankt voor het gang maken.

Vooraan won Joost (WWV) voor Gino (Restore) en Bartek (Argos). Dico (DHR) en Joeri (De Spartaan) maakte de top 5 compleet.

Wederom een prima wedstrijd bij Trias en zoals gewoonlijk goed georganiseerd. Mijn dank gaat dan ook uit aan de organisatie van de ZoMoCo en aan de vrijwilligers die het weer eens mogelijk hebben gemaakt dat wij met zijn allen onze rondjes konden fietsen.

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » zo 03 juli 2016 12:51

ZoMoCo – Swift – 3 juli 2016

Vandaag was het weer de beurt aan Swift om de ZoMoCo te organiseren. Helaas viel deze ZoMoCo samen met de omloop van Rijswijk die door de Spartaan werd georganiseerd en hierdoor viel de opkomst wat tegen in de A groep. Volgens mij uiteindelijk een man of 22 aan de start.

Er stond een pittig windje, er waren mannen met hele goede benen en mijn benen lieten me vandaag een beetje in de steek of moet ik zeggen dat het parkoers nog niet zo goed bij me paste. Het klimmetje was net iets langer als dat ik zou willen. De kom bocht liep niet zo lekker in het begin. Vaak werd er naar beneden heel veel gas gegeven, dan vol de kombocht in en doordat ik nog wat voorzichtig in de kom bocht was zat ik op een gaatje precies op het stuk wind tegen.

Langzaam kilde me dat wel en nadat er een man of 8 waren weggereden was ik ergens wel blij dat onze groep niet meer zo hard door reed. Het wilde vandaag allemaal niet zo heel erg en zat regelmatig ver boven omslagpunt op de Bult zoals de klim noemen. Herstellen ging lastig en was blij er bij te blijven. De bel ging ook voor ons en zowaar mochten we sprinten voor een premie. Ik volgde alleen om er niet af gereden te woorden want dichte mezelf toch geen kansen toe.

De ronde na de premiesprint ging het fout. Ik zat achterin onze groep. Voor mij reed Richard van de Spartaan en daar voor zat weer een man van Ahoy. In de kom bocht glijdt de man van Ahoy onderuit. Richard kan hem niet meer ontwijken en ik dus ook niet. De fiets en Richard komen dichterbij en ik vlieg er met een mooie salto om heen. Snel opgestaan, schade gecheked, ketting weer op de fiets en maar door gefietst. Nog even gecheked of ik een ronde vergoeding zou krijgen en dat was het geval.

Daarna weer aangesloten bij het peloton maar de fut was er nu echt wel uit. Ik zal ook niet zo lekker op mijn zadel (die stond scheef zag ik nadat ik thuis was gekomen) Toch wel meegefietst en uiteindelijk meegesprint. Met ronde vergoeding zou ik denk ik 13e moeten zijn geworden anders is het 17e of iets dergelijks.

Al met al erg balen van de val partij maar als ik eerlijk ben kwam ik er het beste vanaf. Richard is uit de wedstrijd gestapt en de man van Ahoy was zwaar gehavend. Je weet gewoon dat je vroeg of laat eens keer de pineut bent en er zelf bij ligt. Het hoort er helaas nu eenmaal bij ook al kan je er zelf helemaal niks aan doen. Na afloop met Richard maar afgesproken dat deze innige knuffelpartij niet voor herhaling vatbaar was.

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » zo 31 juli 2016 12:06

Na 3 ZoMoCo’s te hebben gemist i.v.m. vakantie was het vandaag weer eens tijd om de draad weer op te pakken en kijken of het koersen nog een beetje ging. De eerste voortekenen waren nog niet goed. Dinsdag bij de Spartaan hielden mijn benen er na 50 minuten in 1 keer mee op en werd ik kansloos er vanaf gereden. Donderdag tijdens een groepsritje voelde ik de zelfde verzuring tijdens het aanzetten maar deze zondag ochtend leek het allemaal wel goed te gaan.

Bij Ahoy een mooie opkomst in de A groep. Volgens mij 40 man waaronder een heel zootje toppers en al die mannen hadden er zin in. Vanaf het begin af aan werd er hard ingevlogen. Op de Garmin zag ik allemaal hele snelle rondes voorbij komen maar eigenlijk ging het allemaal wel best. Niemand kwam echt weg in het begin. Na 15 minuten reden er 3 man weg maar dat was te weinig om een serieus gevaar te vormen. Met de premie sprint op komst werd dat gat snel dichtgereden en konden de snelle mannen voor de premies gaan sprinten.

In het peloton was het goed vertoeven en ik kreeg hoop voor een goede afloop. Geen verzuring in de benen en qua hartslag ging het alleen wanneer het echt hard ging boven omslagpunt. Na 50 minuten kwam er een regenbuitje over en werd het wat onrustiger in het peloton. Met 55 minuten op de klok reed er een groepje weg met daarin alle sterke mannen. O.a Joeri en Tom van De Spartaan. Bartek (De knuffelpool zoals die door Iplants wordt genoemd) van Argos en Ruben van Ahoy. Ik vergeet er nog een paar maar die herkende ik niet zo snel. In ieder geval weet je met die mannen vooraan is het voorbij voor het peloton voor de ere prijzen.

Het peloton dacht daar toch anders over. De counter werd ingezet en 3 snelle rondes volgde. Ik fietste zelf ook nog een paar keer op kop maar het gat werd niet dicht gereden wat wel gebeurde was dat ik in 1 keer ontplofte. Langzaam zakte ik door de groep heen en belande ik in het laatste wiel. 3 keer loste ik en 3 keer kwam ik terug. Ik moest van me zelf doorfietsen maar er kwam maar geen rust in het peloton en zo werd ik er weer afgepierd. Deze keer omdat ik gewoon geen adem en geen benen meer had. Hopelijk komt dit nog door de vakantie en is over 1 week weer alles bij het oude want hier wordt ik wel even moedeloos van.

Stoppen mocht niet van me zelf en zodoende doorgefietst. Hierdoor zat ik eerste rang om het koersverloop te zien. In de laatste ronde reden Joeri en Bartek samen weg uit de kop groep. Bartek twijfelde te lang met zijn sprint, de rest van de kop groep kwam nog dichtbij maar Joeri had het goed uitgerekend, Joeri starte zijn sprint op tijd en ging ,et de overwinning aan de haal (de zoveelste al) en volgens mij kwam Ruben ook nog over Bartek heen gesprint waardoor Bartek wederom op een derde plaats belande.

Allemaal mooi natuurlijk maar voor mij ging het dus nog niet geweldig. Echter was het beter als afgelopen dinsdag en aan het gemiddelde te zien ging het erg hard voor een wedstrijd op Ahoy, daarom houdt ik maar hoop dat het straks weer allemaal goed komt.

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » zo 14 augustus 2016 14:46

Wat een mooie ZoMoCo deze ochtend bij De Mol. De derde keer op deze baan en de twee keer hiervoor waren me goed bevallen. Niet dat ik goede resultaten had neergezet (elke keer ergens in de 20) maar meer omdat De Mol over een fantastische baan beschikt. Mooi stuk langs het water, klimmetje en wat grappige bochtjes, wat wil een wielrenner nog meer.

Vandaag net geen 50 man aan de start. De nr 1 Joeri was uiteraard aanwezig alsmede wat hele sterke thuisrijders van De Mol zelf. Knuffelpool Bartek die op dit ogenblik tweede staat was er uiteraard ook om te zien of die wat puntjes van Joeri zou kunnen afsnoepen. Ik zelf sta 6e in het klassement en hoopte wat punten te scoren om zodoende weer naar 5 te gaan alleen mijn concurrent Sebastiaan die nu vijfde staat was ook aanwezig dus dat zou lastig worden.

De koerst ontbrande en diverse groepen probeerde weg te komen. In de eerste ronde waren er al wat gevaarlijke mannen weg maar het peloton was nog fris en zette de achtervolging in. Het gat was binnen no time dicht en zo werd de toon van de koers gezet. Elke keer reden er wat mannen weg, vervolgens dachten dan andere sterke mannen van hé, ik heb ook goede benen en die reden dan in een halve ronde het gat weer dicht. Wat er ook geprobeerd werd niemand kwam weg.

Ik had me zelf voorgenomen om niet mee te springen maar als je dan een man of 10 ziet gaan waarbij de mannen die het ook kunnen er bij zitten dan ga je mee. Kijk je vervolgens na een halve ronde achterom dan zit toch weer het peloton in je nek. Verspeelde krachten dus. Het zou dus uitdraaien op een massa spurt.

Nog 2 ronden te gaan. 2 man vliegen er vandoor langs het water en niemand maakt aanstalten om ze te halen, ik zat hier goed voorin want wou niet in het gedrang achter me komen. Laatste ronde, de 2 man zijn nog steeds weg en ik zit naast Joeri en Ruben Hoogland voorin. Bartek rijd naast me. Als ik dit eens vast kon houden dacht ik hier nog. We knallen de heuvel op. Er wordt flink gasgeven en ik kon mee in vierde positie. We vliegen door de kombocht waarbij ik dacht dat we zowat door de geluidsbarrière zouden breken. De 2 ontsnapte mannen zijn bijna gegrepen. Joeri en Ruben houden plots hun benen stil. Ik zie een gat, ik heb vaart en besluit vol te gaan met nog 400 meter te gaan.

Sprinten als een malle maar met nog 150 meter te gaan vliegen ze over me heen. Met nog 50 meter te gaan beginnen mijn benen te sputteren, nog meer mannen passeren mij voordat ik eindelijk over de streep kom. Volgens Mylaps strand ik op P11, mijn concurrent passeerde mij net voor de meet en pakt P9. Voor mij mijn beste resultaat tot nu toe bij De Mol, beter als vooraf ingeschat en daar kan ik alleen maar tevreden over zijn. De benen komen weer terug en wat ben ik daar blij om. Daarna ook nog met de B mee gefietst om zo de 100 plus te volbrengen en mezelf wat hardheid aan te scherpen.

Uitslag volgens Mylaps:
Ruben (Ahoy – WASP) op 1
Joeri (De Spartaan) op 2
Patrick op 3
Bartek op 4

ZoMoCo en De Mol bedankt. Tot volgende week.

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » zo 14 augustus 2016 20:44

Volgens mij startte Chris N ook bij de A's maar ik heb hem in de wedstrijd niet meer gezien. Op Mylaps zie ik dat hij maar 2 rondes had gereden. Wat is er gebeurd vraag ik mij dan af.

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » ma 15 augustus 2016 12:34

Heb wat verslagen van je bijgelezen. Erg leuk en je bent lekker bezig! :oke:
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » zo 11 september 2016 18:56

Van de afgelopen 3 races niet echt een verslag meer geschreven. Door de regen was de opkomst in de A groep bedroevend en moesten we of bij de B's starten of wist ik het zelf te verprutsen. Vandaag ging aardig dus toch maar een verhaaltje.

ZoMoCo – De Spartaan Nog 2 te gaan dacht ik vanmorgen bij het opstaan. Nog 2 ZoMoco’s fietsen en dan zit deze competitie er op. De wedstrijden an sich zijn hartstikke leuk om te fietsen maar als je bezig bent om je plekje in je klassement te verdedigen of zelfs een plekje op te schuiven dan is het soms een moetje. In mijn zomervakantie en de week na mijn terugkomst zakte ik van de 5e naar de 6e. De achterstand (5 punten) op Sebastiaan leek overbrugbaar. Er kwamen namelijk genoeg wedstrijden op parkoersen die mij goed lagen. Alleen ik was zelf ook niet zo goed meer. De wedstrijden bij Swift en Trias gaven mij een ultieme kans door het regenweer om eens flink uit te pakken maar, ik deed het niet. Ik verprutste de wedstrijden door tot 2 keer toe uit de bocht te vliegen en daardoor elke keer maar 1 plekje boven Sebastiaan te eindigen.

Met de wedstrijd van vandaag in het verschiet lag ik 2 punten achter op Sebastiaan maar Jorick komt met 5 punten achterstand langzaam in mijn nek hijgen en op hem heb ik op dit ogenblik geen antwoord. De nummers 1 t/m 4 staan wel vast. Ik vecht met Sebastiaan en Jorick om P5,6 en 7. Daarachter moet nog even blijken wie waar komt te staan ivm de hoeveelheid wedstrijden die er moeten zijn gereden.

Hoewel er schijnbaar wat dingen niet geregeld waren bij de Spartaan heb ik daar persoonlijk weinig van gemerkt. De koers ging gewoon van start en de bijna 30 A renners hadden er allemaal zin in. André Kok (Spartaan), de man die donderdag nog zo grandioos won had er weer zin in en zo’n beetje in de derde ronde reed hij al weg met Coen(Spartaan) en Casper(Ahoy). Ze kregen snel een 100 meter en ik dacht eigenlijk dat ze wel weg zouden zijn. Niet dus. Langzaam kwam het peloton in gang en langzaam werd de achterstand weg geknabbeld.

Na zo’n 45 minuten was het gedaan met de 3 mannen en begon het spel opnieuw. Demarrage na demarrage volgde maar niemand kwam weg. Telkens waren het eenling projectjes en die maakte echt geen kans tegen de rest van het peloton. Het zou een massa sprint worden dat was wel duidelijk. Ik zag dat Sebastiaan op achterstand was gekomen dus als ik in de punten zou kunnen rijden dan zou ik goede zaken kunnen doen. Mijn benen voelde echter als pap aan en mijn hartslag ging ver over het omslagpunt heen in de 3 laatste ronden. Ik kon niet anders als mijn plekje consolideren en op die manier als 13e over de finish rollen.

Jorick werd 8e en dat maakt het interessant. Jorick en ik komen gelijk in Punten en gaan beide over Sebastiaan heen. Jorick heeft minder wedstrijden gereden dus die staat op 5. Ik op 6 en Sebastiaan op 7. Volgende week de laatste wedstrijd bij Ahoy. Jorick heeft al aangegeven daar niet te zijn dus dan zou ik hem alweer voorbij komen. Hopelijk blijf ik dan Sebastiaan voor en kan ik 5e in het algemeen klassement worden maar als ik toch 7e wordt is het ook prima. 1 ding is zeker. Na volgende week is het racen op de zondag voorlopig klaar. 1 uur geleden
Verwijderen
André Mook

Plaatsen

Plaats reactie