Vandaag gefietst.

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
Goudhaantje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Specialized Tarmac

Re: Vandaag gefietst.

Bericht door Goudhaantje » za 15 december 2018 22:43

fred mtb-sport schreef:
do 13 december 2018 20:33
[…]
Zegt Marga (mijn vrouw): Waarom geen andere? Even later: Is die rode niks voor jouw?
[...]
Kijk zo kan het ook. Top w.. eh, vrouw! :oke:

fred mtb-sport
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Scale 29'er, EVO, CX
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 16 december 2018 08:14

@wimL: Als het een leuke route is, wellicht toch inspiratie. Jaren terug ook woon/werk Soest-Lieren (2x59km) gedaan op racefiets, maar max. 2 keer per week. Vroege vertrek van 05:15u was wel ‘knopje om’

Gisteren lekker eind op de MTB in de bossen van Nijmegen bezig geweest. Daar een weekendje Sanadome. Vrouwlief op zaterdag shoppen en Fredje lekker eind fietsen (geheim van goed huwelijk).
Dik aangekleed op pad want temperatuur pakweg -3 en zou ook frisjes blijven. Qua routes de vaste MTB routes gepakt, dan ging bij de groene route prima. Die 2 keer en daarna de rode route, maar ontbraken best veel pijlen. Dus soms beetje zoeken en ook wat lekker kriskras door de bossen getrapt.
Na dik 6 uur fietsen stond er iets meer dan 120km/1.400hm op de teller en daarna nog vlot even het therm bad ingedoken voor ik de stad in ging voor drankje en hapje, dat wel verdient......
Verder 0,0 last vd koude gehad, scheelt dat in het bos geen wind was. Paar stukjes open vlakte voelde het wel frisjes aan. Maar geen spijt gehad van deze lange rit, met het oog op een natte zondag met sneeuwpad etc. Zal wel even Sanasport worden en daarna relaxen in thermbad

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/2018348414
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB
CTWT-lid: Ja

Bericht door Marcel3204 » zo 16 december 2018 20:03

Herkenbaar plekje met uitzicht op de Mookerhei. Goed te horen dat je met plezier in 'onze' mooie Nijmeegse bossen hebt kunnen fietsen. Door de heuveltjes rijd je inderdaad vaak beschut voor de wind.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » wo 26 december 2018 20:38

Eerste kerstdag 0,0 gefietst, iets met iets te veel lekkere biertjes op kerstavond :oops:
Dus vandaag maar een beetje de "schade" ingehaald om flink stuk op mijn SuperX te rijden. Begon niet best, want lek (althans leeg) en bandje verwisseld. Even "ruzie" met de steekas, maar met wat vertraging toch op pad.
Vanuit Soest feitelijk zo veel mogelijk gravelpaden en paar bospaden pakken tot aan Rhenen en weer terug.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Qua weer: Frisjes, zwaar bewolken maar gelukkig droog en niet al te veel wind. In het 2e deel van de rit was het redelijk druk met wandelaars op de (gravel)paden en beetje opletten en mijn Knogg OI gebruiken. Maar verder geen probleem en iedereen met goed humeur in het bos :winkthumb:
Na 135 km redelijk vermoeid (hele rit op 80% hfmax) maar voldaan terug van deze tocht en opnieuw superblij met mijn nieuwe aanwinst.
https://www.strava.com/activities/2036381316
Morgen maar beetje "werken" en vrijdag maar eens de Scale van stal halen voor off road rit.
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 28 december 2018 19:03

Vandaag voor de 1e keer na operatie weer eens op MTB de UHR5 gepakt met heen/terug Austerlitz. Paar stukjes omleiding, vandaar net geen complete echte UHR6....
Gelijk in begin al "oeps, het is kouder dan verwacht", maar gelukkig voldoende kleding aan om in eerste instantie niet te koud te krijgen. Daarbij ook het voordeel dat je langzamer fietst en redelijk beschut bent in de bossen.
Vanaf Soest naar Austerlitz en deel van de route gepakt en daarna verbindingstuk van kleine 15 km tot Leersum. Vanaf dat punt bijna onafgebroken rijden over de leuke trails van de Utrechtse Heuvelrug. Parcours lag er p.r. waardig bij, alleen Fredje niet.
Qua rijden ging het redelijk, niet zo vlot dan anders. Misschien moe van woensdag of toch de temperatuur?
Na zo'n 70 km trails weer terug richting Austerlitz om restant van die ronde af te maken en daarna vlot naar Soest.
Uiteindelijk stopte de teller op iets meer dan 125 km en toch nog zo'n 1.250 hm.
https://www.strava.com/activities/2040165715
Was aardig uitgewoond, maar ook tevreden. Vooral nadat vorige week de revalidatie is geëindigd en ik feitelijk alles mag doen en dat ook graag doe. .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu komende 2 dagen nog 135km weg trappen om toch nog de 15.000km af te tikken....

Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Proeme » zo 30 december 2018 14:10

Laatste tocht van het jaar. Groningen - Enumatil - om Leek heen - tussen Leek en Roden weer terug naar Groningen.
Eerste stuk stond nog best wel een windje tegen. Gelukkig wilden de grote jongens wel op kop.

Na 55km eindigen op de Grote Markt in Groningen voor een oliebol. Het werden twee oliebollen.

En daarmee eindigt het jaar op 3171 km, wat voor mij een uitstekende hoeveelheid is.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 30 december 2018 19:03

Dit weekend de laatste loodjes van 2018 (morgen werken), dus had nog 2 dagen om mijn doel van 15.000 km in 2018 vol te maken.

Zaterdag:
Met een vriendin lang geleden afgesproken om eens wat te "gravelen" in de buurt van Soest, dus dat maar ingevuld. Kwam ook goed uit na de zware rit van vrijdag, dus rustig trappen kwam goed uit.
Vanaf Soest lekker richting Lage Vuursche en daarna de heide op bij Hilversum. Lekker kletsen en lekkere herstelrit. 2e deel in open vlak meer wind en langzaam steeds meer (mot)regen. Dus blij dat we na 73km en krap 3:30u weer terug waren.
Afbeelding
Afbeelding
https://www.strava.com/activities/2042016475

Zondag:
Lekker met MBC Midden Nederland touren, maar was vroeg wakker. Dus eerst rondje Lage Vuursche gedaan om daarna om 09:30u aan te sluiten bij 1 van de groepen. Met 9 man relaxed touren over de leuke singletracks bij Hilversum/Laren. Uiteindelijk zo'n 45 km met de groep en daarna naar huis.
Aangehouden door boswachter want een fietspad (door 1000'en fietsers gebruikt) was geen fietspad meer, althans vanaf 1-1-2019. Goed gesprek en tip om me daar in de toekomst aan te houden. Deel van het bord nog met tape.......
Afbeelding
Afbeelding
Uiteindelijk na 70 km terug en voldoende voor mijn 15.000 km dit jaar.
https://www.strava.com/activities/2043906453

In ieder geval tevreden over 2018, lekker getrapt ondanks wat lichamelijke probleempjes. Op naar 2019

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » di 01 januari 2019 20:06

Iedereen allereerst de beste wensen en hopelijk mooie en vooral veilige fietskm's.

Zelf rond de middag vertrokken, toen het enigszins opgedroogd was. Uit voorzorg wel de spatbordjes op mijn crosser gezet en puur op de weg gebleven.
Beetje richting het westen (Loosdrechtse plassen) gereden en al vrij vlot het gevoel "wordt toch een pittig ritje". Kwam vooral door de sterke wind en toch ook iets met een erg gezellige oud/nieuw :oops:
Klein stukje nog wat motregen, maar verder geen klagen.

Breedste fietspad van Nederland, namelijk vliegveld bij Soesterberg
Afbeelding

Mooie wolkenluchten en soms ook lekker zonnetje
Afbeelding

Na iets meer dan 100 km weer thuis en de kop is er weer af.
https://www.strava.com/activities/2048565238

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 04 januari 2019 19:39

Vandaag maar eens lekker op de Scott Scale op pad gegaan. Wilde een soort van uitdaging vandaag maar uitvoeren en dat was 10 ronden de vaste MTB route van Lage Vuursche.
Ronde in zijn huidige vorm (dus onder de vlag van de Utrechtse Heuvelrug) ligt er nu een dik jaar en gewoon lekker rondje om te rijden. Geen echte hoogteverschillen, maar meer korte klimmetjes en heel veel bochtjes en bijna alles singletrack.
Net na zonsopgang even 5 km tot ik bij de route was en rijden maar zonder al te veel na te denken.
In begin door beetje motregen nog paar plekjes beetje glijden met de fiets, maar dat maakt het ook weer leuk.

Afbeelding
Hele rit voelde lekker aan, al koste het richting het eind wat meer moeite maar kon uiteindelijk binnen marge van 1 minuut de rondetijden constant houden.

Netto rondetijden:
R1 - 32:21 , R2 - 31:33, R3 - 31:39, R4 - 31:36, R5 - 31:36, R6 - 31:58, R7 - 32:09, R8 - 32:04, R9 - 31:10, R10 - 31:34

Thuis gekomen met zo'n 107 km op de teller was ik het aardig zat en morgen maar een dagje overslaan. :mrgreen:
https://www.strava.com/activities/2054863289

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 06 januari 2019 18:57

Vandaag een ritje, waarvan ik dacht "hopen dat het wat wordt vandaag".
Oorzaak zat in het klussen bij 1 van de MTB routes op zaterdag zoals je in onderstaand plaatje kan zien. Maar dan blijkt dat het ongeval in Rhens 2004 uiteindelijk meer sporen heeft achtergelaten dan gehoopt. Fietsen geen probleem, maar lopen/staan en dan betaal je daarna de tol. :-(
Afbeelding

Na onrustige nacht met paar keer wakker van de pijn toch op de crosser gestapt met het idee "Kijk wel hoe het gaat" en achteraf ging het super.
In begin erg somber qua weer met motregen, maar trok gelukkig redelijk open. Halverwege ook even beetje regen, maar mocht geen naam hebben en met spatbordjes geen natte kont.
Beetje de standaard gravelpaden uitgezocht en eigenlijk puur genieten onderweg. Best blij met woonplaats Soest
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na 4 uurtjes dik tevreden thuis met iets meer dan 100 km op de klokken en gelijk aan de warme broodjes om daarna toch de bike schoon te maken. https://www.strava.com/activities/2059373642

Oh ja, daarna mezelf maar verwend met lekker biertje. Proost
Afbeelding

Harm Jan
Carbon Racefiets
Fiets: Cube Peloton
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » di 08 januari 2019 10:48

fred mtb-sport schreef:
zo 30 december 2018 19:03
Zondag:
Lekker met MBC Midden Nederland touren, maar was vroeg wakker. Dus eerst rondje Lage Vuursche gedaan om daarna om 09:30u aan te sluiten bij 1 van de groepen. Met 9 man relaxed touren over de leuke singletracks bij Hilversum/Laren. Uiteindelijk zo'n 45 km met de groep en daarna naar huis.
Aangehouden door boswachter want een fietspad (door 1000'en fietsers gebruikt) was geen fietspad meer, althans vanaf 1-1-2019. Goed gesprek en tip om me daar in de toekomst aan te houden. Deel van het bord nog met tape.......
Afbeelding
Afbeelding
Uiteindelijk na 70 km terug en voldoende voor mijn 15.000 km dit jaar.
https://www.strava.com/activities/2043906453

In ieder geval tevreden over 2018, lekker getrapt ondanks wat lichamelijke probleempjes. Op naar 2019
Met Aziz op pad kan nooit rustig toeren zijn geweest Fred, of nou ja voor jou misschien wel :lol:

Ik heb mijn lidmaatschap bij MBC opgezegd, i.v.m. verhuizing, maar ga zeker nog wel een keer een zondag aansluiten erg leuke groepen, goede verdeling, dito gezelschap en respect voor andere mensen in het bos
Be someone who makes you happy.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » wo 09 januari 2019 20:23

Harm Jan schreef:
di 08 januari 2019 10:48
Met Aziz op pad kan nooit rustig toeren zijn geweest Fred, of nou ja voor jou misschien wel :lol:
Ik heb mijn lidmaatschap bij MBC opgezegd, i.v.m. verhuizing, maar ga zeker nog wel een keer een zondag aansluiten erg leuke groepen, goede verdeling, dito gezelschap en respect voor andere mensen in het bos
Aziz fietst in ieder geval door en weet overal de weg, dus een genot met hem te fietsen. Ik rij eigenlijk te weinig met de club, maar ben ook meer een solo rijder.
Verhuizen, altijd jammer......... Maar gewoon een keertje doen om weer eens met de club mee trappen. :oke:

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » wo 09 januari 2019 21:39

Om de zon te vieren vanmiddag een heerlijk rondje door de duinen gereden en ook maar eens een paar fotootjes onderweg gemaakt.
IMG_20190109_151424291_HDR.jpg
IMG_20190109_151409854.jpg
IMG_20190109_150819899_HDR.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
Contacteer:

Bericht door gios » wo 09 januari 2019 21:49

Ja was mooi buiten vanmiddag. Wel wat winderig :)
IMG_20190109_153719_resized_20190109_041854693.jpg
Questa settimana ho chiamato Enrico!

WimL
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » do 10 januari 2019 09:27

fred mtb-sport schreef:
di 01 januari 2019 20:06
Uit voorzorg wel de spatbordjes op mijn crosser gezet.
Welk type spatborden zijn dat Fred?
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 11 januari 2019 08:08

WimL schreef:
do 10 januari 2019 09:27
fred mtb-sport schreef:
Wim, dat zijn SKS raceblade pro xl die ik er op het zitten.
Hoewel bandbreedte van mijn fiets breder is, beschermen ze toch redelijk goed. Schijnt wel een type spatbordjes van SKS te komen die voor wat bredere banden geschikt is, maar meeste rommel niet in gezicht en achterste.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 13 januari 2019 19:14

Niet echt "mijn weekend" helaas. Vrijdagmorgen (voor de vakantiebeurs) dacht ik even paar snelle rondjes met de MTB op Lage Vuursche te doen. Al vlot het gevoel dat er weinig in zat, dus dan maar relaxed toeren. Dan problemen met zadel op een blubberig stukje (inderdaad klein stukje oud parcours) en motivatie/temp. aardig gedaald na reparatie. Dit ook icm de (mot)regen, 2 uurtjes vol gemaakt en klaar,
Afbeelding.

Voor gisteren zou er regen vanuit het westen komen, dus zodra het licht was op mijn crosser gesprongen voor paar uurtjes op de weg.
Helaas halverwege toch regen en toen maar stug door om er nog iets van te maken. Dat was tussen Wijk bij Duurstede en Amerongen
Afbeelding
Regenjasje en spatbordjes geen overbodige luxe, evenals mijn KnoggOI bel want soms leek fietspad op wandelpad (weet niet of er ergens een tocht was).
Na iets meer dan 100km thuis en vlot onder de warme douche en achteraf geen spijt dat ik gegaan ben. Net geen 28 gem. wat voor mij op de crosser prima is (meer zit er niet meer in)
https://www.strava.com/activities/2072811946

Vandaag binnen (valt eigenlijk niet onder dit topic), maar wezen Zwiften. Helaas dan na iets meer dan 80 minuten een (Ziggo) WiFi storing en houd het online fietsen ook op. Enne, naar buiten geen optie gezien het weer.
Volgende week hopelijk beter, wordt wat frisser maar ook droger. Dat toch liever.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » za 19 januari 2019 20:23

Vandaag 71 km gefietst , ik zag er bespetterd uit . Het laatste uur doorgebikkeld op doorzettingsvermogen. De benen zeiden wat anders , maar ze moe(s)ten gewoon even de pijn doorstaan , vandaag en de komende dagen.

https://www.strava.com/activities/2089390244
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 20 januari 2019 19:36

Vrijdag een ritje van nog geen 11 km toen ik erg naast lag en achterpad derailleur gebroken was.
Afbeelding
Gelukkig krap 4,5km lopen/steppen naar huis en klaar voor die dag....

Zaterdag maar even de Scale gepakt om wat te toeren met de club en wat foto's te maken van de training.
Afbeelding
Lekker 4 uurtjes en iets meer dan 80 km in de buitenlucht en vooral ook gezellig

Zondag: Op tijd op pad om lekker op de Veluwe met mijn crosser te rijden. Vooraf het idee om misschien wel richting de 150 km te gaan. Kwam op iets minder uit, want in begin erg koud en kost best energie om warm te blijven.
Vanuit Kootwijk lekker kriskras over fietspaden, bospaden en zandverstuiving rijden.
Aantal stukken juist naast het fietspad, want dat was een ijsbaan.
Na zo'n 4:30u en iets meer dan 100 km terug bij de auto. Bij thuiskomst "Ben je er nu al"......

Afbeelding
Denk iets overdreven, maar volgens Helga van Leur rond de -9 graden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Los van de koude, enorm genieten op de Veluwe. Alles beter dan regen/wind etc. , maar verlang al naar Tenerife over krap 4 weken. Meer mijn ding.
https://www.strava.com/activities/2091393876

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 25 januari 2019 15:20

Afgelopen woensdagmiddag al zo'n 85 km genoten van de sneeuw bij Lage Vuursche zoals hieronder.
Afbeelding

Vanmorgen opnieuw met de Scale de bossen in en met de wetenschap dat het komend weekend "klootjesweer" beloofd te worden er maar een lekker lange "wintermarathon" van gemaakt.
Bij het eerste daglicht op pad en zo vlot mogelijk de bossen in. Dat is 3 minuten en besef dat dat bijna een zegen is.
Eerste wat rond Soesterduinen gereden om daarna de vaste route Austerlitz en Zeist te pakken. Goed te merken dat de sneeuw flink aangereden was, dus gladder dan 2 dagen eerder en grip soms dunnetjes was (ga ook geen bandjes wisselen).
Dus vooral met remmen minder aan de voorrem zitten dan anders.
Na de routes Austerlitz en Zeist opnieuw wat zwerven om uiteindelijk na iets meer dan 5 uur trappen en bijna 104 km meer dan tevreden terug te komen. https://www.strava.com/activities/2102164978
Begon ook net beetje neerslag te komen, dus perfect uitgekiend.
Afbeelding
Afbeelding

WimL
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » zo 27 januari 2019 13:52

fred mtb-sport schreef:
vr 11 januari 2019 08:08
WimL schreef:
do 10 januari 2019 09:27
fred mtb-sport schreef:
Wim, dat zijn SKS raceblade pro xl die ik er op het zitten.
Hoewel bandbreedte van mijn fiets breder is, beschermen ze toch redelijk goed. Schijnt wel een type spatbordjes van SKS te komen die voor wat bredere banden geschikt is, maar meeste rommel niet in gezicht en achterste.
Heb ze nu ook op mijn crossert staan Fred, zelfs met 37 mm banden werkt het nog prima.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » ma 28 januari 2019 22:06

WimL schreef:
zo 27 januari 2019 13:52
Heb ze nu ook op mijn crossert staan Fred, zelfs met 37 mm banden werkt het nog prima.
Ze voldoen idd beter dan ik had durven hopen (ook 37 mm). Dat 2 weken terug mogen ervaren bij flink bak regen en nattigheid.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 28 januari 2019 22:28

Zitten al jaren op m'n winterfiets. Zou niet meer zonder willen. Jij blijft schoon, je fiets wordt echter nog steeds smerig. [attachment=2]DSC_1989.JPG[/attachment]
[attachment=1]DSC_0011.JPG[/attachment]
[attachment=0]DSC_0889.JPG[/attachment]
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Edwardfotografie
Kinderzitje
Fiets: Sensa Giulia G2

Bericht door Edwardfotografie » di 29 januari 2019 19:44

Ik ben met name aan het spinnen nu.
Zojuist:
1145425B-B684-40BF-A3D5-0F6A44AF5A64.jpeg

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 01 februari 2019 14:59

Gezien de voorspellingen, maar beetje op tijd op pad en in de buurt rond gehobbeld. Was gelukkig een vers laagje sneeuw gevallen en daar optimaal gebruik van gemaakt.
Nog voor half 9 op de MTB richting Lage Vuursche en daar het MTB rondje gepakt. De eerste 4 km nog een ander spoor, maar na die ingehaald te hebben aan mij de eer om de eerder bandensporen op het verse laagje sneeuw te leggen. Gaat nergens over, maar toch leuk,
Daarna nog lekker kriskras toeren richting Hilversum en redelijk op tijd terug. Gelukkig maar want de dooi begon beetje in te vallen en dan weinig lol in de sneeuw. Sneeuwpap niks voor mij. Zal morgen wat dat betreft helemaal zooitje zijn, dus maar wat blij met deze 4 uurtjes en 83 km. https://www.strava.com/activities/2116990532

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie