Vandaag gefietst.

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens
CTWT-lid: Ja

Re: Vandaag gefietst.

Bericht door Thierry le Brun » za 25 juli 2020 19:39

Waarom kom ik toch altijd op van die geitenpaadjes uit als ik met de wegfiets op pad ga?
_20200725_203413.JPG
DSC_3751.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » za 25 juli 2020 20:06

Dat is GEEN geit.
Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » za 25 juli 2020 20:12

Pino schreef:
za 25 juli 2020 20:06
Dat is GEEN geit.
Was ook niet op dat paadje

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » za 25 juli 2020 20:34

Thierry le Brun schreef:
za 25 juli 2020 19:39
Waarom kom ik toch altijd op van die geitenpaadjes uit als ik met de wegfiets op pad ga?
Omdat je dan een EZEL bent ?? :roll: :roll: :roll:
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » za 25 juli 2020 20:44

Die kwam ik idd ook nog ergens tegen dolle beestenboel hier

NielsD91
Driewieler
Fiets: Trek 1.2 2015

Bericht door NielsD91 » zo 26 juli 2020 12:01

Afgelopen twee weken in de Pyreneeën geweest. De eerste dagen aan de oost-kant (Saint-Cyprien) en de tweede helft van de vakantie in het midden (vlakbij Lourdes). Grappig dat het qua natuur totaal verschilt van elkaar ondanks dezelfde bergketen. Met name de omgeving in het midden vond ik echt schitterend. Veel groen, maar boven de boomgrens een woestenij. Heb daar een route uitgestippeld op basis van deze video, heb dus exact hetzelfde gefietst en het was het waard. Hoogtepunt van de vakantie en de hele dag genoten: https://youtu.be/49BN4T6qUU4 (https://www.strava.com/activities/3780172055)

De eerste foto's zijn vanuit Saint-Cyprien.
IMG_2548.JPG
IMG_2546.JPG
Onderstaande foto's vlakbij Lourdes.
IMG_2628.JPG
IMG_2634.JPG
Afbeelding

fred mtb-sport
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Scale 29'er, EVO, CX
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 31 juli 2020 13:29

Min of meer op de valreep van deze maand nog een fatsoenlijk ritje kunnen maken. Deze maand was tot nu toe met 9 ritjes niet echt top. Zag gisterenavond dat ik zelfs nog 166 km nodig zou hebben om de "Cycling Distance Challenge July" op Strava te voltooien. Verder 95% zeker laatste ritje als 50'er :roll:

Wist dat ik rond de middag mijn auto op kon halen in Amersfoort. Dus werd een rit Soest-Amersfoort met flinke omweg.
Bewust vroeg begonnen om ook voor de ergste warmte terug te zijn, dus al om 06:15u op de fiets. Vanaf Soest naar Wijk bij Duurstede, Rhenen, oversteek over de Nederrijn tot aan Vianen om daar weer over te steken. Vanaf daar richting Wijk bij Duurstede en inmiddels redelijke oostenwind opgestoken wat ik niet echt verwacht had. Tegenvallertje dus. Vanaf Wijk bij Duurstede via een omweg naar Amersfoort om na 5:51u op 170 km uit te komen. https://www.strava.com/activities/3842590507
Challenge gehaald :mrgreen:
Verder laatste stukje maar wat blij met de "melk" in mijn tubeless banden, anders had ik nog 2 km voor eindpunt een band moeten wisselen.

Afbeelding
Blijf mooi langs de rivier

Afbeelding
In het begin was het zelfs frisjes
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Proeme » wo 05 augustus 2020 22:01

3 dagen Limburg.
Keutenberg, Camerig van 3 kanten, Vaalserberg (zowel vanuit Vaals als vanuit België), Bemelerberg, Kruisberg, Eyserbosweg, Fromberg, Gulperberg van 3 kanten, Brakkeberg, Cauberg... kheb ze allemaal minstens 1x gehad :) En nog een boel andere wegen waarvan ik de naam niet weet maar die wel omhoog lopen.

Het waait hier ook best wel de afgelopen dagen. Keutenberg is al pittig. Keutenberg met tegenwind is nog erger... En vandaag kwam ook de warmte er nog bij (dat was zondag en maandag een stuk aangenamer)

Ik ben nog altijd niet de snelste als de weg omhoog loopt. Ga dat ook nooit worden. Hoeft ook niet, rustig aan kom je er ook wel en het blijft een erg mooie hobby :)

Mooi moment: op de dodemansweg deed ik de naam van die weg voor mij gevoel eer aan. Een ouder echtpaar (toch zeker 70+) was daar aan het wandelen. Mevrouw keek eerst vol bewondering naar mij, zag toen dat ik het zwaar had, balt haar vuist en roept "kom op, je kunt het". Nou, reken maar dat je dan boven komt :)

Ook mooi: op de Camerig, op de Groenenweg, werd ik ingehaald door een jonge meid. Die ging soepeler omhoog dan ik. Dan denk je toch even: waarom kun jij dat wel? Voelt toch suf, ingehaald worden door zo'n jonkie (al was ze al wel een jaar of 20 gok ik). Zegt ze ook nog heel monter: "haak maar aan!" Nou ja, toch maar gedaan en netjes haar wiel gehouden. Als je dan vervolgens ziet wat voor jonge sportieve kerels ze al uit het wiel had gereden... Ineens voelde dat best goed :)

En 60 km/h aantikken in de afdaling van de Eyserbosweg is ook leuk. Laat mn moeder het maar niet horen ;)

Strava:
https://www.strava.com/activities/3853770028
https://www.strava.com/activities/3858267478
https://www.strava.com/activities/3868264922

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » do 06 augustus 2020 08:04

Proeme schreef:
wo 05 augustus 2020 22:01

Ook mooi: op de Camerig, op de Groenenweg, werd ik ingehaald door een jonge meid. Die ging soepeler omhoog dan ik. Dan denk je toch even: waarom kun jij dat wel? Voelt toch suf, ingehaald worden door zo'n jonkie (al was ze al wel een jaar of 20 gok ik). Zegt ze ook nog heel monter: "haak maar aan!" Nou ja, toch maar gedaan en netjes haar wiel gehouden. Als je dan vervolgens ziet wat voor jonge sportieve kerels ze al uit het wiel had gereden... Ineens voelde dat best goed :)
ik voel een liedje opkomen

Proeme

Bericht door Proeme » do 06 augustus 2020 08:08

ze was niet blond ;)

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » do 06 augustus 2020 08:22

Proeme schreef:
do 06 augustus 2020 08:08
ze was niet blond ;)
haarkleur naar keuze in te vullen!

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » za 08 augustus 2020 12:05

Geen extreme ritten qua tijdsduur of km's momenteel. Energie over 2 dagen verdeeld en met een soort van tropenrooster aan de gang gegaan.
Vrijdag: De wekker gezet en net iets na 06:30u op pad met de hop dat ik 4 tot 5 uurtjes kon trappen voor het echt heet zou worden.
Vanuit Soest lekker richting het oosten om in ieder geval te voorkomen dat ik met (lichte) tegenwind terug zou moeten.
Opkomend zonnetje en temperatuur dik onder de 20 graden, echt genieten.

Afbeelding

Afbeelding
Inderdaad, onder de 15 graden. Heerlijk !!!

Na 50 km rijden bij Otterlo de keuze om rondom park de Hoge Veluwe te gaan of veiligheidshalve noordswaarts te gaan en zeker dat ik op tijd terug zou zijn. Dat laatste gedaan en via Kootwijk, Ermelo, Nijkerk terug naar Soest. Achteraf geen spijt van, want laatste stuk fors warmer en vinden mijn voeten alles behalve leuk.
Uiteindelijk 4:5u en 127 km op pad geweest https://www.strava.com/activities/3877017840

Zaterdag: Geen wekker gezet, maar toch vroeg wakker. Maar toch ietsjes later (06:45u) op pad voor polderrit.

Afbeelding

Afbeelding

Was goed te merken dat de minimum temperatuur toch stuk hoger was dan dag eerder, maar goed te doen. Verder toch best redelijk rijders op de racefiets. Dus meer mensen die een tropenrooster aanhouden dit moment.
Na iets meer dan 3:30u en 103 km thuis en klaar voor dit weekend https://www.strava.com/activities/3881302236
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

Proeme

Bericht door Proeme » za 08 augustus 2020 21:28

fred mtb-sport schreef:
za 08 augustus 2020 12:05
Geen extreme ritten qua tijdsduur of km's momenteel.
zal ik die dan doen? :P

vakantie in Limburg zat er op. Op de terugweg zouden we nog even langs mijn schoonmoeder. Mijn vrouw zei eerder deze week: misschien kun je wel fietsen. Dat leek me een uitstekend plan.

Dus: vrijdag om 6.20 op pad om zo veel mogelijk warmte voor te zijn. 180km, grotendeels door Duitsland. En dat betekent regelmatig de weg zoeken, want die grote autowegen waar de navigatie me op stuurde mag vast niet. Ja, op de vluchtstrook, maar dan moet die er wel zijn. Ook leuk: een fietspad wat midden tussen 2 dorpen op houdt. En dan moet je het maar uitzoeken...

Warmte viel mee. Zolang je beweegt heb je rijwind, dat koelde genoeg. Pas het laatste uur (1,5 misschien) was het wel erg warm.

En ik dacht: dat plan kunnen we uitbreiden. Dus vanmorgen om 7.15 zat ik weer op de fiets om de laatste 145km naar huis ook af te leggen. Stuk warmer dan gisteren. Die rijwind was er wel, maar die was warm en gaf dus geen verkoeling. Dus eigenlijk was het vanaf 10 uur al afzien...

Maar het is gelukt: in 2 dagen van Kerkrade naar Eelde fietsen. :)

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 09 augustus 2020 10:28

Proeme schreef:
za 08 augustus 2020 21:28
Maar het is gelukt: in 2 dagen van Kerkrade naar Eelde fietsen. :)
Grote klasse :oke: , dat trek ik niet meer. Zeker met die hitte, dan geloof ik het wel.

Proeme

Bericht door Proeme » zo 09 augustus 2020 11:35

vrijdag viel dat eigenlijk best mee. Rijwind geeft voldoende verkoeling (+ op tijd weg gaan, zodat je de meeste km's maakt voordat het warm wordt)

gisteren was erger. Toen was de rijwind warm...

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » zo 09 augustus 2020 19:38

Wat een gezeur over die warmte. 😉
Vandaag lekker in de Eifel. Begonnen bij 22-23 graden, sochtends paar lekker verkoelende regenbuien. Temp gezakt tot ca 19 gr. Daarna zon en +30 graden en op het moment dat je dacht 'dit wordt warm' gewoon weer een lekkere regen bui en temperatuur dalend naar 22 graden. Eindigen weer in de zon bij 25gr.
Pas voorbij Venlo dachten we 'pfff, tis hier buiten echt warm'
DSC_3824.JPG
IMG-20200809-WA0017.jpg

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » wo 12 augustus 2020 16:24

Afgelopen dagen maar woon/werk en tropenrooster gecombineerd.
Dus om 05:30u opstaan, vlot wat eten en nog voor 06:00u op de racefiets. In beide gevallen iets meer dan 100 km en in ieder geval voor de hitte terug.
Wel goed te merken het verschil maandagmorgen of woensdagmorgen. Maandag nog lekker "fris" in de polder en zeker vergeleken de stukjes door bebouwd gebied.
Vanmorgen na die flinke buien nog vochtig op de wegen en rond Leersum leek het op het fietspad dat de eerste herfststorm al geweest was, wat een bende. Zelfs zo vroeg al warm en vochtig, niet echt mijn ideale weertje.
Voordeel van vroeg op de fiets toch wel de rust en zonsopkomst.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op beide dagen bij terugkomst vast PC opstarten, bakkie koffie, douchen en om 10:00u begon de (zware) thuis werkdag. Maar je begint wel lekker fit aan je werk. :mrgreen:

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 16 augustus 2020 15:01

Door de warmte geen echt langere ritten, maar zorgen dat ik rond het middaguur thuis ben. In tegenstelling tot vd week geen wekker zetten en om 06:00u al op de fiets, maar wel rond 08:00u op pad.
Zaterdag maar weer eens mijn SuperX gepakt en min of meer het bekende gravelwerk op de Utrechtse Heuvelrug gepakt.
Paar sfeerplaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met 111km tevreden voor vandaag https://www.strava.com/activities/3915526739

Harm Jan
Carbon Racefiets
Fiets: Cube Peloton
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » ma 31 augustus 2020 12:56

Gisteren wezen polderstoempen. Te nat voor foto’s helaas. Met bijna 70 km tevreden. Vandaag reizen we naar Bemelen, morgen en waarschijnlijk donderdag een ritje in het zuid Limburgse landschap.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Be someone who makes you happy.

Proeme

Bericht door Proeme » ma 31 augustus 2020 20:37

over 3 weken gaan we op kamp met de jeugd uit de kerk. Als je zoiets organiseert is het handig de locatie een keer gezien te hebben. En zéker dit jaar als er corona-maatregelen gelden...

Dus, vandaag op de fiets gestapt om van Eelde naar Borger te fietsen, de locatie te bekijken en weer terug te fietsen. Helaas stond de wind precies verkeerdom, maar het was een mooi ritje. 80km in de benen.

890km gereden deze maand. Voor mij een record... :D :D

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 04 september 2020 20:00

Vandaag een overheerlijke rit op mijn gravelbike waar ik ook echt aan toe was na de "mokerslag" van de orthopedisch chirurg afgelopen dinsdag. (uitslag: compleet versleten linker knie).
Maar fietsen zo lang het kan, dat gewoon ook doen zoals de chirurg al aangaf. Dus vanaf het web een gravelroute vanaf Apeldoorn gepakt.
Klein aanloopstukje over het asfalt, had de auto tactisch geparkeerd want vooraf het idee om na de route nog een stuk van de MTB route te pakken.
Dat laatste weinig van terecht gekomen, want normaal is misschien 110 km op de gravelbike een "makkie". Alleen deze route zo goed als 100% off road en daarbij door de regen van voorgaande nacht liepen sommige stukken totaal niet.
Maar geen klagen, want op zo'n klein oppervlak zulke mooie paden en route.
Na 5:17u net geen 120 km op de teller, maar meer dan genoeg voor vandaag. https://www.strava.com/activities/4009942560

Even paar plaatjes van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

NielsD91
Driewieler
Fiets: Trek 1.2 2015

Bericht door NielsD91 » ma 07 september 2020 13:44

Afgelopen zaterdag de Marmotte gefietst in de Franse Alpen. De finish gehaald, maar he-le-maal gesloopt... zwaarste tocht die ik ooit gedaan heb. Maar bovenop de Galibier en bij de finish kreeg ik echt kippenvel. Wat een ervaring. Sowieso is de Galibier een fantastische beklimming, wat een woest landschap.
Afbeelding

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 18 september 2020 18:58

Vandaag voor het eerst sinds november 2019 een wat langere tocht op de MTB richting Amerongen gereden. Operatie december, revalidatie, COVID-19 oproep mbt gevaar vermijden en ook liefde voor het gravelen daar debet aan.
Maar goed, vanochtend vanuit Soest over de fietspaden naar startpunt bij Leersum om daar het bekende 3-luik (Amerongen - Leersum - Hoge Ginkel) te rijden en dat uitgebreid met rondje Rhenen. Daarna weer terug naar SOest om uiteindelijk na 5:36u op 113 km / 1.000 hm uit te komen.
Maar wat viel het weer tegen al dat draaien/keren en stuiteren en dat zo lang weer. Dat was ik echt niet meer gewend. Daarbij de bekende pijntjes, aangevuld met de versleten linker knie die niet echt blij is als er veel gestuiterd wordt. Dus was rustiger/netter afdalen en minder druk op links om dat euvel op te lossen.
Maar verder echt genieten en toch wel lekker dat zo'n "speeltuin" op fietsafstand van Soest ligt.
Paar sfeerplaatjes en voorlopig de MTB nog maar niet verkopen, want zo af en toe blijft dit ook leuk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ROnbrug
Fiets: Isaac Meson Di2

Bericht door ROnbrug » vr 18 september 2020 19:13

Mooie rit! Wil volgende week weer die kant op vanuit De Bilt. Lekker een dagje ploeteren. Vindt het zelf ook leuk om lange tochten op de MTB te doen. Vorige week Hoge en lage vuursche, Zeist, Austerlitz en beide routes Den Treek gedaan. 150 km met steun van CTWT,er Tim en laatste lus Zeist samen met onderhoudsvrijwilliger Bas de rit afgemaakt.

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » zo 20 september 2020 17:44

Weekje bergen
Net geen 1000km in 7 dagen. Kan beroerder.
De 125km van de zo dag staan er niet tussen
Screenshot_20200920-183502.png
DSC_4152.JPG
DSC_4194.JPG
DSC_4157.JPG

Plaats reactie