25 en 26 juli: Met CTWT naar Rad am Ring. DOORGESCHOVEN NAAR 2021

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
Pino
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja

Re: 25 en 26 juli: Met CTWT naar Rad am Ring

Bericht door Pino » di 18 februari 2020 18:21

Als jullie echt een bejaarde tekort komen...
Afbeelding

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » do 19 maart 2020 19:49

Zojuist hebben we de volgende mail naar onze leden gestuurd.
Na onze mail van 10 maart over het Coronavirus is de situatie drastisch veranderd. Vandaar een update over onze activiteiten.

- Het trainingsweekend is geannuleerd.

- De cycloreis van 20 tot en met 24 mei naar Les Marcaires staat vooralsnog wel op het programma. Of deze doorgaat is op dit moment niet te zeggen. Eerlijk gezegd schatten we de kans niet zo hoog in, zeker omdat de Vogezen de zwaarst getroffen regio van Frankrijk is. We nemen 1 mei een definitieve beslissing. Dan kunnen het huisje ook nog kosteloos annuleren.

- Op 7 juni staat de ZeeBra Classic op het programma. We gaan er vooralsnog van uit dat deze doorgang kan vinden. Maar op dit moment is natuurlijk niets zeker in de wereld.

- Van 13 tot en met 23 juni staat de CTWT-reis naar Italië op het programma. We hiervoor inmiddels vijf scenario’s uitgewerkt:
1. De reis en de cyclo gaan gewoon door.
2. De cyclo wordt afgelast, maar reizen in Italië mag weer. In dat geval gaat de reis door, maar rijden we geen afsluitende cyclo.
3. Reizen in Italië mag niet. In dat geval hebben we een alternatieve rondreis ontwikkeld door Frankrijk met als afsluitende cyclo La Morzine Haut Chablais.
4. Indien La Morzine ook wordt afgelast, maar reizen in Frankrijk is toegestaan, kiezen we voor deze rondreis zonder afsluitende cyclo.
5. In het geval reizen in Frankrijk ook niet mag, annuleren we de reis. Dit doen we uiterlijk op 1 mei. Tot die datum kunnen we namelijk annuleren tegen de aanbetalingsprijs. Deze is ongeveer 160 euro per persoon.

- 25 juli staat Rad am Ring op het programma. Hiervoor hebben we alle voorbereidingen opgeschort tot er meer duidelijkheid is.

- 6 september. Clubkampioenschap in Nieuwegein. We gaan er vooralsnog uit dat deze doorgaat.

- 19 tot 21 september. Rothaus Riderman. We wachten even met het opstarten voor de activiteiten voor deze meerdaagse cyclo tot er meer duidelijkheid is.

Het spijt ons dat we op dit moment niet meer duidelijkheid kunnen bieden. Wanneer de situatie rondom het Coronavirus zich wat stabiliseert kijken we welke activiteiten nog doorgaan en of we eventueel nieuwe activiteiten kunnen invoegen op de kalender ter compensatie van de afgelaste evenementen.

Harm Jan
Carbon Racefiets
Fiets: Cube Peloton
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » do 19 maart 2020 20:11

MEG schreef:
do 19 maart 2020 19:49
Zojuist hebben we de volgende mail naar onze leden gestuurd.
Na onze mail van 10 maart over het Coronavirus is de situatie drastisch veranderd. Vandaar een update over onze activiteiten.

- Het trainingsweekend is geannuleerd.

- De cycloreis van 20 tot en met 24 mei naar Les Marcaires staat vooralsnog wel op het programma. Of deze doorgaat is op dit moment niet te zeggen. Eerlijk gezegd schatten we de kans niet zo hoog in, zeker omdat de Vogezen de zwaarst getroffen regio van Frankrijk is. We nemen 1 mei een definitieve beslissing. Dan kunnen het huisje ook nog kosteloos annuleren.

- Op 7 juni staat de ZeeBra Classic op het programma. We gaan er vooralsnog van uit dat deze doorgang kan vinden. Maar op dit moment is natuurlijk niets zeker in de wereld.

- Van 13 tot en met 23 juni staat de CTWT-reis naar Italië op het programma. We hiervoor inmiddels vijf scenario’s uitgewerkt:
1. De reis en de cyclo gaan gewoon door.
2. De cyclo wordt afgelast, maar reizen in Italië mag weer. In dat geval gaat de reis door, maar rijden we geen afsluitende cyclo.
3. Reizen in Italië mag niet. In dat geval hebben we een alternatieve rondreis ontwikkeld door Frankrijk met als afsluitende cyclo La Morzine Haut Chablais.
4. Indien La Morzine ook wordt afgelast, maar reizen in Frankrijk is toegestaan, kiezen we voor deze rondreis zonder afsluitende cyclo.
5. In het geval reizen in Frankrijk ook niet mag, annuleren we de reis. Dit doen we uiterlijk op 1 mei. Tot die datum kunnen we namelijk annuleren tegen de aanbetalingsprijs. Deze is ongeveer 160 euro per persoon.

- 25 juli staat Rad am Ring op het programma. Hiervoor hebben we alle voorbereidingen opgeschort tot er meer duidelijkheid is.

- 6 september. Clubkampioenschap in Nieuwegein. We gaan er vooralsnog uit dat deze doorgaat.

- 19 tot 21 september. Rothaus Riderman. We wachten even met het opstarten voor de activiteiten voor deze meerdaagse cyclo tot er meer duidelijkheid is.

Het spijt ons dat we op dit moment niet meer duidelijkheid kunnen bieden. Wanneer de situatie rondom het Coronavirus zich wat stabiliseert kijken we welke activiteiten nog doorgaan en of we eventueel nieuwe activiteiten kunnen invoegen op de kalender ter compensatie van de afgelaste evenementen.
Logisch dat alles opgeschort wordt. Jullie kunnen ook niets aan de ontstane situatie doen.

Ik heb echter geen mail gehad.
Be someone who makes you happy.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » do 19 maart 2020 20:17

Harm Jan schreef:
do 19 maart 2020 20:11

Ik wel.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Proeme » do 19 maart 2020 22:07

MEG schreef:
do 19 maart 2020 19:49
volstrekt logisch

Ik hoop toch echt wel dat het hele gedoe dan achter de rug is. Kheb zo'n zin in RaR (ok, en ik mis sociale contacten. Lesgeven achter een laptop is toch minder leuk dan echt voor de klas staan)

Maarja, afwachten is momenteel het enige dat we kunnen doen.

Harm Jan
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » vr 20 maart 2020 09:49

who cares schreef:
do 19 maart 2020 20:17
Harm Jan schreef:

Ik wel.
Ik inmiddels ook hoor

MEG
Moderator

Bericht door MEG » vr 20 maart 2020 19:08

Harm Jan schreef:
vr 20 maart 2020 09:49
who cares schreef:
do 19 maart 2020 20:17
Harm Jan schreef:

Ik wel.
Ik inmiddels ook hoor
Gelukkig maar

Harm Jan
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » do 16 april 2020 10:36

Ik verwacht dat Rad am Ring ook valt onder de grote evenementen in Duitsland?
Grote evenementen, waaronder ook voetbalwedstrijden, zullen in Duitsland nog tot 31 augustus verboden zijn vanwege de coronapandemie. De premiers van de deelstaten en bondskanselier Angela Merkel (CDU) hebben hierover vandaag overeenstemming bereikt.

swollenaer
Driewieler
Fiets: Storck Scenario 1.1

Bericht door swollenaer » do 16 april 2020 12:08

Harm Jan schreef:
do 16 april 2020 10:36
Grote evenementen, waaronder ook voetbalwedstrijden, zullen in Duitsland nog tot 31 augustus verboden zijn vanwege de coronapandemie. De premiers van de deelstaten en bondskanselier Angela Merkel (CDU) hebben hierover vandaag overeenstemming bereikt.
Ga daar maar gewoon vanuit.

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » do 16 april 2020 12:15

Deze stond met potlood in mijn agenda. Nu een ander doel zoeken.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Proeme

Bericht door Proeme » do 16 april 2020 14:05

Harm Jan schreef:
do 16 april 2020 10:36
tsja, wanneer is iets groot? Ik had mail van de organisatie vandaag dat zij zelf niet goed weten wat ze hier nou mee moeten en dus nog hoop houden.

Als het doorgaat ben ik er bij (tenminste, als het CTWT-team dan nog bestaat), maar eigenlijk heb ik de hoop wel opgegeven nu...

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » do 16 april 2020 19:45

Beetje vreemde reactie van de organisatie. Duizenden deelnemers. Alleen bij de start staan al honderden bij elkaar, sanitair wordt gedeeld, drukte bij de horeca. Ik zie niet in hoe je het niet als groot evenement kunt beschouwen.......

Ze hebben natuurlijk pech dat ze net het laatste weekend van juli zitten. Vanaf 1 augustus zou het misschien wel mogen....
Op naar de Velomediane!

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX

Bericht door gios » do 16 april 2020 20:00

Alwin schreef:
do 16 april 2020 19:45
Beetje vreemde reactie van de organisatie. Duizenden deelnemers. Alleen bij de start staan al honderden bij elkaar, sanitair wordt gedeeld, drukte bij de horeca. Ik zie niet in hoe je het niet als groot evenement kunt beschouwen.......

Ze hebben natuurlijk pech dat ze net het laatste weekend van juli zitten. Vanaf 1 augustus zou het misschien wel mogen....
Het komt door de onduidelijke richtlijnen van de Duitse overheid, niet omdat de RaR-organisatie niet wil snappen dat ze een groot evenement zijn...
Questa settimana ho chiamato Enrico!

MEG
Moderator

Bericht door MEG » do 16 april 2020 20:10

ste Rad am Ring schreef:CIRCUIT CYCLING UND RAD AM RING: LEIDER NUR SPEKULATIONEN
16. April 2020 Allgemein
Es ist erstaunlich, wie viel nichts man in 45 Minuten sagen kann. Und es ist schade, dass für uns weiterhin nur Spekulationen möglich sind. Die gestrige Pressekonferenz der Damen und Herren Merkel bis Scholz war bezüglich Perspektiven und Strategien für die nächsten Monate leider eine Nullnummer. Man fährt auf Sicht. Differenzierte Betrachtungen sind (noch) nicht zu erkennen. Bis 31. August, muss man interpretieren, kann nicht einmal das Circuit Cycling stattfinden, ab 1. September dann aber wieder Musikfestivals wie Rock am Ring. Daraus lassen sich für uns überhaupt keine Handlungsmuster ableiten, obwohl wir in den letzten Wochen viele sehr differenzierte entwickelt haben. Wir wollten euch heute mit möglichst viel Konkreterem versorgen, können aber leider nur spekulieren. Wir werden uns nun umgehend um eine belastbare behördliche Aussage bemühen auch um zu klären, ob wir im Laufe der nächsten Wochen differenziertere Betrachtungen erwarten dürfen. Bis dahin bitten wir um eure Geduld bezüglich konkreter Aussagen. Ich gehe fest davon aus, dass uns bei der behördlichen Klärung die Nürburgring GmbH unterstützen wird. Wir sind dort kein Einzelfall und der Nürburgring besitzt mit seinem gesamten Veranstaltungskalender in der Region durchaus Systemrelevanz. Bis zu dieser Klärung können wir nicht viel tun (siehe auch Meldung „Lockdown“). Die Hoffnung stirbt bekanntlich zuletzt – Rad am Ring halten wir noch nicht für unmöglich.

Hoewel de organisatie, tegen beter weten in, hoop blijft houden, kun je gewoon een streep door Rad am Ring zetten. Daar gaan ze in Duitsland echt geen uitzondering voor maken. We hadden als CTWT de voorbereidingen al stopgezet en daarom ook nog geen team ingeschreven. We richten ons nu op Rad am Ring in 2021.

Proeme

Bericht door Proeme » do 16 april 2020 20:36

MEG schreef:
do 16 april 2020 20:10
We hadden als CTWT de voorbereidingen al stopgezet en daarom ook nog geen team ingeschreven. We richten ons nu op Rad am Ring in 2021.
helder. En ook verstandig denk ik. Ik schrap hem bij deze ook uit mn agenda.

Heb nu al zin in 2021...

Watergeus
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Van Nicholas

Re: 25 en 26 juli: Met CTWT naar Rad am Ring. DOORGESCHOVEN NAAR 2021

Bericht door Watergeus » vr 17 april 2020 06:32

Geheel volgens verwachting wordt het dus afgelast.

Als je het positief benadert: Dat schept verplichtingen. Kan ik me een jaar extra voorbereiden!
Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me.

Harm Jan
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » vr 17 april 2020 07:05

MEG schreef:
do 16 april 2020 20:10

Hoewel de organisatie, tegen beter weten in, hoop blijft houden, kun je gewoon een streep door Rad am Ring zetten. Daar gaan ze in Duitsland echt geen uitzondering voor maken. We hadden als CTWT de voorbereidingen al stopgezet en daarom ook nog geen team ingeschreven. We richten ons nu op Rad am Ring in 2021.
Helaas mijn enige doel voor dit jaar naar de knoppen. Na twee drama jaren achter de rug had ik hier wel zin in...

Geen enkel slecht woord over het bestuur overigens, niet meer dan logisch dat zij de voorbereiding naar RaR 2021 verschuiven.

Watergeus
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Watergeus » vr 01 mei 2020 13:11

Nou, hij is definitief hoor. Hierbij de afgelastingsmail die ik vanmorgen kreeg:

Lieber Koos,

du hast im Rahmen von Rad am Ring (geplant 24. bis 26. Juli 2020), folgende Disziplin gebucht:

Disziplin: Rennrad 24h Rennen – Startnummer: 1593

Die Disziplin wurde aufgrund der Folgen aus der Corona-Pandemie abgesagt. Für die Rückerstattung benötigen wir von dir (Bucher) noch die Entscheidung, ob du mit der Rückerstattung von 70 % der Teilnehmergebühr einverstanden bist oder ob du die gesamte Rückerstattung wünschst. Eine ausführliche Erklärung zur Situation haben wir dir bereits zukommen lassen. Das Video/der Text ist hier: https://radamring.de/teilnehmerinformationen/ nochmals abrufbar.

Du kannst dich mit einem Klick auf folgenden Link: .... direkt in deinen Datensatz einwählen und über die Rückerstattung entscheiden. Hierzu roten Botten "Startgeldrückzahlung bearbeiten" auswählen. Dann im Dropdownmenü die Rückzahlungsvariante wählen, über "Prüfen / Weiter" und "Änderungen speichern" zum Abschluss kommen und uns deine Entscheidungen / die Änderungen rechtsverbindlich übermitteln.

Die Wahl der Rückerstattungsvariante muss bis zum 11.05.2020 erfolgen. Danach hast du gemäß gesetzlichen Vorschriften noch 14 Tage Zeit, diese Entscheidung zu widerrufen (siehe Widerrufsbelehrung unten). Sollten mindestens 80 Prozent der relevanten Teilnehmer einem Verzicht auf 30 % der Teilnahmegebühr zugestimmt haben, kann Rad am Ring gemäß dem hier skizzierten Szenario verfahren und die Rückerstattungen dann spätestens bis 15.06.2020 einleiten. Sollte sich eine geringere Zustimmungsquote ergeben, können und dürfen wir den Prozess vermutlich nicht mehr selbst steuern. Wie bereits im letzten Mail ausgeführt (Video siehe Link oben) benötigen wir ein breites Entgegenkommen zum Überleben. Im Auswahlfenster gibt’s noch die Option, uns den kompletten Betrag zu überlassen. Nur so eine Option, nur so ein Traum...

Wir wünschen euch allen Gesundheit und genügend Kraft für die aktuellen Herausforderungen. Die Herausforderungen in der „Grünen Hölle“ warten dann wieder 2021 auf euch – wir sehen uns hoffentlich!

Mit herzlichen Grüßen

Dein Rad am Ring Team

Proeme

Bericht door Proeme » vr 01 mei 2020 18:54

de 24uur-race is twee dagen geleden ofzo al geschrapt. Was te verwachten natuurlijk.

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » za 02 mei 2020 12:02

Jammer, daar gaat mijn doel voor dit jaar. Hopelijk komen ze nog met een virtuele variant. Dat is nu toch het moment. Daarmee kunnen ze veel meer mensen bereiken dan met een echte cyclo die vaak bepert is qua deelnemers. Je zou toch verwachten dat de Marmotte en de Maratona op deze wijze aangeboden worden. Een gemiste kans lijkt mij dan.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Watergeus
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Watergeus » za 25 juli 2020 21:18

Dat was dus vandaag geweest. De vorm is prima, maar vanwege het weer heeft het ook zijn voordeel om vannacht in mijn bedje te liggen.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » za 25 juli 2020 21:22

Alexander schreef:
za 02 mei 2020 12:02
Jammer, daar gaat mijn doel voor dit jaar. Hopelijk komen ze nog met een virtuele variant. Dat is nu toch het moment. Daarmee kunnen ze veel meer mensen bereiken dan met een echte cyclo die vaak bepert is qua deelnemers. Je zou toch verwachten dat de Marmotte en de Maratona op deze wijze aangeboden worden. Een gemiste kans lijkt mij dan.
Dankzij Koos z'n laatste bericht zie ik deze nu ook pas. Denk je echt dat er meer belangstelling is voor een virtuele versie dan van de echte? 8-9-10 uur Marmotte of RaR 24 uur op de tacx :kots:
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Proeme

Bericht door Proeme » za 25 juli 2020 21:31

Watergeus schreef:
za 25 juli 2020 21:18
Dat was dus vandaag geweest. De vorm is prima, maar vanwege het weer heeft het ook zijn voordeel om vannacht in mijn bedje te liggen.
regen in het donker lijkt me echt helemaal niks

maar toch was ik nu graag daar geweest...

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » za 25 juli 2020 21:45

Proeme schreef:
za 25 juli 2020 21:31
Watergeus schreef:

Wij hadden geluk, het werd eerst mistig snachts, daarna kwam pas de regen /noodweer.. 😕
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Ariën
Aluminium Racefiets
Fiets: Pinarello Paris

Bericht door Ariën » za 25 juli 2020 21:51

Proeme schreef:
za 25 juli 2020 21:31
Watergeus schreef:

Eén van de eerste deelnames van CTWT aan de 24-uurs race met twee teams, was het s'nachts noodweer, zeer toepasselijk voor de grüne Hölle. De saamhorigheid en de teamgeest staat me nog steeds bij. Beide teams stampten de hele nacht door, met hoge klasseringen tot gevolg. Een onvergetelijk avontuur dat ik niet had willen missen.
Dit jaar is dus absoluut een gemiste kans voor diegenen die zich hebben ingeschreven.

(Al waren de meningen na afloop wel enigszins verdeeld :oeps: )
T = 148

Plaats reactie