Veldrijden Wedstrijden CT(WT-ers) 2018-2019

Rijden op de weg in de winter beu? Heb je ervaring met veldrijden of wil je dat juist krijgen, hier alles over modderhappen.
ROnbrug
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Isaac Meson Di2
CTWT-lid: Ja

Re: Veldrijden Wedstrijden CT(WT-ers) 2018-2019

Bericht door ROnbrug » di 27 november 2018 18:44

Aanstaande zondag is het volgens mij niet zo veel aan toch bij Ulysses? Zou zondag gaan zeevissen maar dat gaat niet door. Heb voor zaterdag een lange training op het programma staan. Dus twijfel.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » di 27 november 2018 19:10

Ulysses is meestal niet het meest inspirerende rondje inderdaad. Bovendien vraag ik me af hoe ze daar het parcours lang en breed genoeg kunnen maken om alle deelnemers kwijt te kunnen. Maar wie weet bedenken ze iets leuks.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ROnbrug

Bericht door ROnbrug » di 27 november 2018 19:15

Jan Willem schreef:
di 27 november 2018 19:10
Ulysses is meestal niet het meest inspirerende rondje inderdaad. Bovendien vraag ik me af hoe ze daar het parcours lang en breed genoeg kunnen maken om alle deelnemers kwijt te kunnen. Maar wie weet bedenken ze iets leuks.

Vorig jaar was het rondje 1,5 km. Was inderdaad veel te druk en veel te smal.

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB

Bericht door Marcel3204 » zo 09 december 2018 21:11

Limburgcross Beesel

Vandaag voor de eerste keer Beesel gereden, was er de vorige jaren nog niet van gekomen. Prachtige en zware ronde op en om de Walsberg, met zo'n 7-8 keer per ronde deze pukkel op, enkele venijnige afdalingen, veel wortels en een loopstrook bergop. Kortom, bijna alles wat een cross mooi maakt was aanwezig. Tevens voor het eerst met de X-One Allround als achterband gereden, tubeless, ging prima, veel grip bergop en een lekker gevoel met de vele wortels dat je eigenlijk niet lek kunt rijden. Voorwiel mijn vertrouwde Grifo tube gehouden.
In de wedstrijd gevoelsmatig alles gegeven, kon tot het eind elke helling staand omhoog klauteren daar waar dat kon. Wel gedubbeld door Roel van der Stegen, maar dat is geen schande denk ik. Uiteindelijk 6de van de masters overall, en eerste van de 50-plussers. Echtgenote jarig vandaag, dus bloemetje kwam goed uit. Dochter ook meegedaan, 6de plek bij de vrouwen. Moe maar voldaan naar huis.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

ROnbrug

Bericht door ROnbrug » di 11 december 2018 20:28

Voor mij is het veldrit seizoen voor dit jaar klaar. Heb tijdens het veldrijden te veel last van de pink. Hoop in januari weer wat crossen te kunnen doen richting het NK.

vinc
Carbon Racefiets
Fiets: c60|m10|tcx|xtc27.5

Bericht door vinc » do 13 december 2018 21:37

ROnbrug schreef:
di 11 december 2018 20:28
Voor mij is het veldrit seizoen voor dit jaar klaar. Heb tijdens het veldrijden te veel last van de pink. Hoop in januari weer wat crossen te kunnen doen richting het NK.
Balen. Ik ben net begonnen...

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » zo 16 december 2018 13:42

vinc schreef:
do 13 december 2018 21:37
ROnbrug schreef:
di 11 december 2018 20:28
Balen. Ik ben net begonnen...
Balen Ronald!

Vincent welke westrijden ga je rijden?

Marcel3204
Aluminium Racefiets

Bericht door Marcel3204 » zo 16 december 2018 20:18

Vandaag winterse omstandigheden in Venlo tijdens de Limburgcross. Op en rondom de wielen-en skatebaan was een redelijk technisch rondje uitgezet met een trap, wat balken, stukjes los zand en veel haakse bochtjes. Voorwiel met meer profiel gekozen (Challenge Limus) voor wat meer grip in de smeltende sneeuw. Start was goed als 5de de eerste ronde doorgekomen, op het laatst nog 1 plekje verloren, dus uiteindelijk 6de van de masters, 2de van de 50+.
Volgende week m'n eerste KNWU-cross van dit jaar in Boxtel, andere koek qua tegenstanders natuurlijk. Kijken of in mijn 38ste plek van vorig jaar kan verbeteren. Gezien huidige conditie moet dat haalbaar zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

vinc
Carbon Racefiets
Fiets: c60|m10|tcx|xtc27.5

Bericht door vinc » wo 19 december 2018 12:42

Jan Willem schreef:Vincent welke westrijden ga je rijden?
In Ede ben ik er bij op de 30e. Was al wat eerder van plan maar ben tegen een naar griepje gelopen.

Marcel3204
Aluminium Racefiets

Bericht door Marcel3204 » zo 23 december 2018 20:48

Vandaag gereden in Boxtel: 18de van de 35. Eerste ronde droog, daarna flinke regen. Ging redelijk; wel wat gestuntel in de zandbak en op een kunstmatig hellinkje waar ik telkens niet helemaal bovenkwam een stukje trap moest nemen. De lange rechte stukken gingen naar behoren. Bijgekletst met wat renners, en een oom van mijn vrouw woont in de buurt en kwam kijken. Was leuk.
Volgende cross pas over 2 weken in Venlo; 31 december als intermezzo de eerste clubwedstrijd MTB van het seizoen 2019 in Nijmegen.

Marcel3204
Aluminium Racefiets

Bericht door Marcel3204 » zo 13 januari 2019 20:56

Dubbel-weekend crossen: gisteren 16de op NK in Huijbergen, vandaag 4de bij de masters in de Limburgcross in Overloon (1ste bij de 50-plussers).

Huijbergen was zwaar, 2 keer een muur opklauteren en nog een gewone helling, daarnaast flink wat hobbelend weiland met gladde bochtjes. Eigenlijk maar 1 stuk lekker op en af in het bos. Had gehoopt op iets meer fiets-klimparcours en plek bij top10, maar achteraf gezien tevreden.

Overloon juist groot deel berg op-berg af al fietsend knallen in het bos met daarnaast langere stukken hobbelen over zand met aardig wat leuke (kuip)bochtjes waar je al driftend doorheen kunt vliegen. Ook zwaar parcours, en eerlijk gezegd meer geamuseerd dan gisteren.

Nog 2 crossen te gaan, beide in Sittard-Watersley, oftewel alleen maar steil klimmen en dalen. Leuke afsluiting. Dan even rust, en niet 2-3*/week fiets onder de blubber vandaan halen is ook wel weer lekker.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » ma 14 januari 2019 15:23

Gisteren ook het NK bij de 40+ gereden. Had een aardige startpositie na mooie resultaten in Amersfoort, Woerden, Benschop en 's Heerenberg. Vooral Woerden was mooi (19e) vanwege de strijd met de andere deelnemers. Zo het seizoen goed afgesloten. In het begin wat pech gehad met het materiaal of de gezondheid. En zonder brede basis hebben een paar mindere nachten veel meer effect dan met een brede trainngsbasis :D

Bij het NK kregen we voor de start nog een flinke bui over ons heen. Dat zorgde voor extra gladheid in de wei en koude spieren. Ik was goed weg bij de start, maar aarzelde wat in de aanloop naar de eerste beklimming. Bij mij slaat die kou toch altijd even op de benen.
De afdalingen gingen redelijk goed. Niet heel snel, maar wel gecontroleerd en alles gefietst en niet de laffe optie genomen bij de drop. Vond het best spannend. Veel uitdagender dan dit krijgen we niet vaak in de cross.
De wei was nog het lastigste. Door de gladheid totaal geen kracht kunnen zetten. Normaal ben ik hier wel goed in, maar nu glibberde ik echt alle kanten op. Het was niet nat genoeg voor echte blubber. De rug wilde niet en ik ramde ook nog een metalen hek met m'n knie. Daar heb ik maar 1 ronde last van gehad overigens. Vooral na afloop is die stijf.
Tevreden met een 28e plek. Deze wedstrijd was voor mij meer een bonus, echt hoog ging ik hier toch niet scoren. En het is wel gaaf om op zo'n parcours te rijden.

Marcel3204
Aluminium Racefiets

Bericht door Marcel3204 » zo 20 januari 2019 20:00

Uitdagend rondje in Sittard: steil op en af en uitdagende bochten op langzaam smeltende toplaag löss. Twee glijpartijtjes, verder op de been gebleven en m’n energie goed kwijt gekund. Was genieten van het zonnetje. 6de van de 21, eerste 50+-er. Flink poetsen na afloop. Volgende week laatste cross.

Plaats reactie